پرونده تخلفات مديركل قم در بازرسي

آرمان- یاسمن طالقانی: صداهای اعتراض از قم به گوش می‌رسد؛ اعتراض به عملکرد مدیرکل آموزش و پرورش این شهر. منتقدان تاکید دارند ابلاغ 4 ساله آقای مدیر کل به اتمام رسیده و باتوجه به این مسائل نباید در تغییر وی تردید داشت. در برخی سایت‌های خبری در روزهای اخیر آمده است:«اختصاص مبلغ ۴۱۱ میلیون تومان از محل اعتبارات مدارس غیر دولتی- حمایتی (مدارس دولتی-‌ خرید خدمات آموزشی) به تیم فوتبال صبا… که مسئولان این اداره هم تایید کرده‌اند،اختصاص مبلغ ۴۰۴ میلیون تومان از محل اعتبارات مدارس غیر دولتی – حمایتی (مدارس دولتی – خرید خدمات آموزشی) جهت خرید اتومبیل‌های خارجی و ایرانی ویژه اداره کل استان قم و وزارت آموزش و پرورش…، که البته مسئول دفتر سابق ایشان با رای هیات بدوی مواجه شد که این امر به استعفای ایشان و شاغل شدن در مدارس منجر شد. بازسازی مدرسه‌ای در مشهد به عنوان خانه معلم از محل اعتبارات اختصاصی وزارت آموزش و پرورش به بیماران صعب‌العلاج که هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون داشته‌ است که این امر بدون نظارت و تاییدیه نظام مهندسی انجام شده است.» از جمله موارد انتقادی است که اخیرا در نامه فرهنگیان قم آمده بود. برای بررسی دقیق‌تر «آرمان» با وزیر آموزش و پرورش مصاحبه‌ای در این زمینه داشته است. دکترسید‌محمدبطحایی به «آرمان» گفت که پرونده تخلفات مدیرکل آموزش و پرورش قم در بازرسی در حال رسیدگی است ومن در جریان آن هستم. متن مصاحبه با وزیر آموزش وپروش در این‌باره را در ادامه می‌خوانید.
ظاهرا مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تخلفات و سوء‌مدیریت‌هایی داشته و پرونده‌ او در دیوان محاسبات هم مورد بررسی قرار گرفته است که برخی موارد مالی متوجه ایشان است.
بله، یکسری مسائل مالی در مورد عملکرد مدیرکل آموزش وپرورش ما در قم مطرح شده که اینها در بازرسی در حال بررسی است. به مرحله لازم برسد برخورد اداری با مدیر مربوطه انجام خواهد شد. البته گزارشاتی از سوی برخی افراد به مراجع حقوقی رسیده که مدیرکل آموزش وپرورش استان قم در بعضی موارد تخلفات مالی داشته است. اینها در حال رسیدگی است. آخرین اطلاعاتی که من دارم در حال طی کردن سیر بررسی است.
در بازرسی یا دیوان محاسبات؟


دیوان محاسبات نه، سازمان بازرسی این تخلفات را مورد بررسی قرار می‌دهد و هنوز در دستور کار قرار دارد.
آقای دکتر! ظاهرا معلمان و فرهنگیان قم از عملکرد این مدیرکل به شدت ناراضی هستند؟ احتمال تجمع هم در این مورد منتفی نیست؟
(با خنده)خواب مرا آشفته نکنید! به هرحال حرف و سخنانی علیه مدیرکل آموزش وپرورش استان قم وجود دارد که در جریان هستم. یکی از این موارد ساختن خانه معلمی است که اعتبار آن ازمحل ردیف‌های خودش نبوده و از محل ردیف دیگری بوده است. درواقع جابه‌جایی در ردیف‌ها صورت گرفته وخانه معلم ساخته شده است. به هر حال تخلفات مدیرکل ما در قم درحال رسیدگی است و پس از اتمام بازرسی تصمیم لازم را خواهم گرفت.