خیابان کارگر شمالی، «مصدق» می‌شود

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، دیروز ضمن اعلام خبر تصویب تغییر نام خیابان کارگر شمالی به «محمد مصدق» در کمیسیون نامگذاری افزود که برای قطعی شدن این طرح باید هیات رییسه آن‌را در دستور کار شورا قرار دهد.شورای شهر تهران قصد دارد تا نام خیابان کارگر شمالی را به «مصدق» تغییر دهد. به گزارش رسانه‌های ایران در روزهای اخیر کمیته نامگذاری شورای شهر تهران تغییر نام خیابان کارگر شمالی حد فاصل خیابان انقلاب تا بزرگراه حکیم به نام دکتر محمد مصدق، رهبر نهضت ملی شدن صنعت نفت را تصویب کرده است.
پیش از این در دی‌ماه، رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران اعلام کرده بود که نامگذاری تونل در دست احداث آرش- اسفندیار به نام ‌محمد مصدق‌ در کمیته نامگذاری به تصویب رسیده است. این تونل از خیابان آرش شرقی آغاز و با گذر از بزرگراه مدرس و خیابان اسفندیار به اتوبان نیایش می‌رسد.
حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا علت انتخاب خیابان کارگر شمالی برای این نامگذاری را مطرح شدن گزینه‌های دیگر و عدم استقبال شهروندان و صاحب نظران در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد و گفت: «چندی پیش با توجه به واکنش‌هایی که در فضای مجازی نسبت به نامگذاری تونل آرش- اسفندیار به نام مصدق صورت گرفت، بررسی خیابانی به نام مرحوم مصدق را در دستور کار قرار دادیم و سرانجام بر اساس پیشنهاداتی که در فضای مجازی و در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا توسط اعضا مطرح شد، در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که خیابان کارگر شمالی به نام مرحوم مصدق نامگذاری شود.»