ترامپ: هرجا در خاورمیانه می‌رویم رد پای ایران را می‌بینیم!

رئیس‌جمهور امریکا یک روز بعد از تغییرات برجامی در کابینه، دوباره ضد این توافق و به طور کل ضد ایران حرف زد تا عمق نفرت و کینه‌توزی امریکا از ایران را به نمایش گذاشته باشد. هرچند این سخنان با هدفی ایران‌هراسانه و در مسیر خواسته لابی عبری-عربی بیان می‌شود، اما تأکید وی بر اینکه همه جای خاورمیانه رد پای ایران را می‌بیند، اعتراف ناخواسته مجددی است به قدرت روز‌افزون منطقه‌ای کشورمان.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا در سخنرانی خود در جمع تفنگداران دریایی امریکا در کالیفرنیا در زمینه تقویت زرادخانه هسته‌ای این کشور گفت: سلاح‌های هسته‌ای چیزی هستند که هرگز نباید مورد استفاده قرار بگیرند، اما ما باید همواره آماده باشیم. وی درباره توافق هسته‌ای ایران نیز بار دیگر ادعاهای خود را تکرار کرد و گفت: برجام یکی از بد‌‌‌‌ترین چیز‌‌‌‌هایی است که در عمرم دیدم. 150میلیارد دلار به آنها(ایران)دادیم. برای چه؟
رئیس‌جمهور امریکا در این سخنرانی مدعی شد: در خاورمیانه هرجا می‌رویم رد پای ایران را می‌بینیم؛ ایران، ایران، ایران. پشت هر مشکلی ایران است. گراهام: ایران درحال برنده شدن است لیندسی گراهام که اخیراً به خاورمیانه سفر کرده است، تأکید کرد که ایران در حال پیروز شدن در منطقه است و امریکا و متحدانش مستأصل هستند. به گزارش فارس، لیندسی گراهام سناتور ارشد امریکایی که اخیراً به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود طی یک یادداشت نوشت: ایران در خاورمیانه درحال برنده شدن است درحالی که این منطقه به پاشنه آشیل امریکا و متحدانش تبدیل شده است. وی در این یادداشت که در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرده است، افزود: من چندین بار به خاورمیانه سفر کرده‌ام اما سفر اخیرم بد‌‌‌‌ترین و ناخوشایند‌‌‌‌ترین آنها بود؛ ایران با کمک ولادیمیر پوتین و بشار اسد در حال پیروز شدن در خاورمیانه است و به پاشنه آشیل عرب‌های سنی، اسرائیل و امریکا تبدیل شده است. وی در ادامه یادداشت خود باراک اوباما را به خاطر اقدامات ناکافی علیه بشار اسد و خروج نیروهای امریکایی از عراق به باد انتقاد گرفت. گراهام می‌گوید: به هر صورت اوباما یک استراتژی مستحکم برای مقابله با نفوذ ایران در عراق و سلطه بر سوریه توسط مسکو و تهران نداشت. امیدوارم که دولت ترامپ یک استراتژی مناسب از جمله سیاست پرواز ممنوع بر فراز سوریه اعمال کند تا پناهجویان بتوانند به خانه‌های خود بازگردند و واشنگتن بتواند به نیروهای مورد حمایت خود برای غلبه بر اسد آموزش دهد. به نوشته پایگاه هیل، اظهارات گراهام درحالی مطرح می‌شود که روابط میان تهران- واشنگتن در دولت ترامپ بسیار پرتنش شده است.
گراهام با اشاره به مسئله ایران و اسرائیل نیز نوشت: نیروهای مسلح اسرائیل به ما اطلاع دادند که حزب‌الله با کمک ایران درحال تولید و ساخت موشک‌های هدایت شونده دقیقی در آنجاست. اسرائیل باید هرچه سریعتر به سایت‌های موشکی و راکتی حزب‌الله حمله کند. وی مدعی شده که حزب‌الله لانچرهای موشکی و راکتی خود را در مدارس، آپارتمان‌‌‌‌ها و حتی مدارس مستقر کرده است.