۱۳ بدر یاران احمدی‌نژاد در اوین!

آرمان: معاون احمدی‌نژاد بودن شگون ندارد و سر و کار تعدادی از آنها به زندان می‌افتد مثل محمدرضا رحیمی که معاون اول او بود و مدت‌هاست که در زندان است و اسفندیار رحیم مشایی که نزدیک‌ترین یار احمدی‌نژاد بود و اکنون در زندان است. حمید بقایی همان معاون اجرایی احمدی‌نژاد هم در زندان است حتی اگر از روش اعتصاب غذا استفاده کند و کارش به بیمارستان بکشد. پس از تایید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و همچنین ابلاغ حکم صادره، ماموران پلیس روز سه‌شنبه 22 اسفند 96 نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله 15 سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام کرده و به زندان معرفی شد. البته بقایی با بازداشت غریب نیست و در سال 94 هم بازداشت شده بود که وکیلش درباره علت آن توضیح داده بود:« طبق اسناد و مدارک موجود، اتهامی که به آقای بقایی منتسب شده مربوط است به اواخر دولت دهم که بحث پرداخت پاداش به برخی وزرا، مسئولان و مقامات دولتی مطرح بوده است.» بقایی از زمان بازداشت اعتصاب غذا کرد و پس از آن مطرح شد که تصمیم او به اعتصاب غذای خشک رسید که در نهایت کارش به بیمارستان رسید. احمدی‌نژاد هم هر آنچه توانست برای نشان دادن اعتراض به بازداشت بقایی انجام داد. از نامه نگاری‌های فراوان تا بست نشینی! اما دستگاه قضایی مصر به اجرای قانون و اجرای حکم بقایی است.
اعتکاف، روزه گرفتن و قرائت دعا برای بقایی
8 فروردین محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواست آزادی بقایی را مطرح کرد که در بخشی از این نامه آمده بود:«جناب آقای بقایی هرگز اتهامات را نپذیرفته و چهارده روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد. شنیده‌ها حاکی است که وضع جسمی ایشان رو به وخامت است. ایشان را از روز اول دستگیری همچنان در انفرادی نگه داشته‌اند. انتظار است که با دستوری قاطع از بروز فاجعه‌ای بزرگ و خسارات جبران‌ناپذیر جلوگیری فرمایید.» 11 فروردین هم در کانال تلگرامی احمدی‌نژاد عنوان شد: نیمه شب گذشته ماموران، حمید بقایی را از زندان اوین به بیمارستان بقیه‌ا...منتقل کردند. پس از تشدید اعتصاب غذا و امتناع از نوشیدن آب، شرایط جسمی بقایی رو به وخامت گذاشته بود. با انتشار این خبر بود که محمود احمدی‌نژاد در واکنشی در همین کانال خبری عنوان کرد: جناب آقای حمید بقایی... پس از 18 روز ...، ظاهرا در بیمارستان بستری شده است. امیدوارم به جسم نحیف او آسیب جدی وارد نشده باشد و خودکامگان عبرت لازم را گرفته باشند. آقای حمید بقایی با اعتصاب غذا، به استقبال شهادت رفت ... رئیس دولت‌های نهم و دهم افزود: اینجانب از همه عزیزانی که با اعتکاف، روزه گرفتن و قرائت دعا و ذکر صلوات، از خدای مهربان آزادی همه زندانیان بی‌گناه را درخواست کردند صمیمانه تشکر می‌کنم و پیشنهاد می‌کنم تا احقاق حقوق همه مردم و سلامتی و رهایی همه آزادی خواهان و عدالت طلبان به‌ویژه عزیزانمان آقایان مهندس مشایی و حمید بقایی، روزانه صد صلوات به امام عصر (عج) هدیه کنند. اما خبر ترخیص بقایی از بیمارستان و بازگشتش به زندان، نه تنها برای محمود احمدی‌نژاد و دوستانش خوشایند نبود بلکه بخش دیگری از سناریوی این تیم را کارگردانی کرد. کانال خبری محمود احمدی‌نژاد با اعلام این خبر آورده است: «پزشکان متخصص و معتمد سازمان پزشکی قانونی روزگذشته پس از انجام معاینات بالینی، ضرورت بستری شدن آقای بقایی در یک بیمارستان مجهز درخارج از زندان را مورد تاکید قرار داده بودند. در حالی که آقای بقایی روند درمان خود را طی می‌کرد، دادستان تهران دستور داد تا او را از بیمارستان به زندان بازگردانند. آقای بقایی در حال انتقال به زندان اعلام کرده است که به مجرد بازگشت به زندان، اعتصاب غذای کامل را از سر خواهد گرفت. مسئولیت هر گونه اتفاق ناگوار ناشی از بی توجهی آشکار به درخواست قانونی آقای بقایی برای اعاده دادرسی و تبعات ادامه اعتصاب غذای ایشان، برعهده مقامات کشور و به‌ویژه مقامات ارشد دستگاه قضایی است». حمید بقایی تهدید کرده است که تنها در صورت اعطای مرخصی و برگزاری دادگاه علنی از این اعتصاب دست می‌کشد.
روایت فارس از وضعیت بقایی


11 فروردین فارس نوشت؛ اخبار حاکی از آن است که موضوع اعتصاب غذای بقایی صرفاً شانتاژ رسانه‌ای حامیان احمدی‌نژاد بوده و وی نه‌تنها اعتصاب غذا نکرده بلکه در سلامت کامل است. یک فرد مطلع در این باره به فارس گفت: بقایی طی دیروز و امروز غذای مفصلی خورده و ادامه اعتصاب غذای وی کذب محض است و حتی در زندان با زندانیان بگو و بخند داشته است. این فرد مطلع ادامه داد: بقایی پیش از این نیز اعتصاب غذای خشک نداشت و آب و مواد قندی مصرف می‌کرد. وی ادامه داد: هدف از این اقدامات فشار بر قوه قضائیه برای جلوگیری از اجرای احکام مبارزه با فساد است. وی همچنین اضافه کرد: آقای حمید بقایی در همان سوئیتی زندانی است که آقای تاج‌زاده بوده و از همان امکانات برخوردار است. این فرد مطلع ادامه داد: از ادبیات احمدی‌نژاد برمی‌آید که او به دنبال تحریک افکار عمومی است و ادعاهای مطرح‌شده ناصحیح است. وی در پایان درباره وضعیت آقای مشایی نیز گفت: وضعیت نامبرده عادی است و هیچ‌گونه مشکلی ندارد.
توضیح درباره اعتصاب غذای بقایی
12 فروردین بود که رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به سوالی در خصوص اعتصاب غذای حمید بقایی معاون اجرایی ریاست جمهوری در دولت دهم اظهار کرد: تمهیدات لازم را برای وی فراهم کردیم و آنجایی که نیاز به حضور پزشک باشد، مانند سایر زندانیان به‌صورت روزانه از پزشک مقیم و حتی پزشکان متخصص استفاده می‌شود. اصغر جهانگیر اضافه کرد: به‌رغم اینکه کسی تلاش می‌کند با نخوردن آب و غذا، شرایط بدی را برای خود فراهم کند اما زندان در تلاش است این اتفاق نیفتد و از آن جلوگیری شود. جهانگیر افزود: حتی اگر فردی از نظر روحی و روانی دچار مشکل باشد و آب و غذا نخورد، ما به‌عنوان مجموعه زندان تلاش می‌کنیم فرد را از نظر روحی و روانی بازسازی و ارشاد و شرایط مناسبی را برای وی فراهم کنیم. رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: اگر هم در این طور مواقع نیاز به حضور پزشک باشد، از پزشک استفاده می‌شود و در این ارتباط مشکلی وجود ندارد.
دیدگاه ضرغامی و قدیری ابیانه درباره بقایی
محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا، طی یادداشتی با عنوان«برای این احمدی‌نژاد، بقایی خوب یک بقایی مرده است!» در کانال تلگرامی خود آورده است:« جسد بی جان بقایی، بیشتر از بقایی زنده ولی رسوا و بی آبرو به درد معرکه گیری‌های احمدی‌نژاد می‌خورد. بقایی همان‌گونه که قبلا خود اعتراف کرده است، در برابر احمدی‌نژاد اراده‌ای از خود ندارد. بقایی گفته است که اگر احمدی‌نژاد بگوید بمیر، بدون سوال خواهد مرد. اکنون بقایی ظاهرا در تلاش برای خودکشی است اما یقین دارم که چشمان مضطربش به دهان احمدی‌نژاد است که آیا از تصمیمش مبنی بر وادار کردن بقایی به خودکشی منصرف خواهد شد و به او اجازه زنده ماندن خواهد داد یا اینکه نه، انتظار دارد بقایی این بازی جاهلانه را تا آخر به پایان برساند.» عزت‌ا... ضرغامی از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در این راستا احمدی‌نژاد را به صبر فراخوانده و نوشته است: از جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد، درخواست می‌کنم تا از جناب آقای حمید بقایی بخواهد، به اعتصاب غذای خود پایان دهد. او به‌جز ایشان، از کس دیگری تمکین نمی‌کند. این اقدام در آستانه ۱۳ رجب برای فرزندان و خانواده محترم ایشان ضروری است و موجب خوشحالی همه خواهد شد. صبر و گذر زمان موثرترین کلید برای باز شدن قفل‌هاست.
احمدی‌نژاد الان درب مسجد است
وزیر دفاع دولت یازدهم هم معتقد است: آقای احمدی‌نژاد الان درب مسجد است؛ نه می‌شود کند و نه می‌شود سوزاند. در دوران حکومتش هم همین بود. یک مثالی می‌زدند و می‌گفتند احمدی‌نژاد یک گلوله آتش است در دست حاکمیت. در این دست یک مقدار نگه می‌دارد و می‌اندازد در آن دست، از آن دست می‌اندازد در این دست، ولی او کار خودش را دارد انجام می‌دهد. سردارحسین دهقان افزود: احمدی‌نژاد الان کاری که می‌کند این است؛ یک، می‌خواهد بگوید که در کشور ما تبعیض و ناروایی وجود دارد، منشأ این تبعیض و ناروایی را هم فعلا گذاشته بر قوه قضائیه. دو، می‌خواهد بگوید مردم حرف‌های ناگفته‌ای دارند که فضایی برای بیان اینها وجود ندارد و کسانی باید هزینه شکستن این سکوت یا آتش زیر خاکستر یا زیر پوست شهر را بپردازند. یک کسی باید نمایندگی کند و بگوید و آن کسی باید باشد که حاضر است خودش را فدای مردم کند و آن فدای مردم هم احمدی نژاد است. پس آقای احمدی نژاد کار دومی که می‌کند، این است که بیاید خودش را نماینده خاص حقیقی و واقعی مردم کند که شرایط اجازه بیان آنها را نمی‌دهد. به عبارتی می‌خواهد بگوید من نماینده همه نارضایتی‌های انباشته شده جامعه هستم.