دورزدن قانون برای افزایش حقوق

در حالی که طبق قانون بودجه سال 97، مدیران با دریافتی بیش از پنج میلیون تومان، طی امسال، نباید هیچ افزایش حقوقی داشته باشند، اظهارات یک نماینده مجلس و نامه وزیر جهاد کشاورزی حکایت از دورزدن این قانون توسط برخی دستگاه ها دارد. به این ترتیب که در ماه های پایانی سال گذشته، حقوق ها را افزایش داده اند تا طی امسال نیازی به افزایش حقوق نداشته باشند!
همین اقدام این دستگاه ها موجب اعتراض وزیر جهاد کشاورزی شده است.
به گزارش فارس، حجتی در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور ضمن اعتراض به نابرابری دریافتی در دستگاه های دولتی نوشت: حقوق برخی دستگاه‌ها مانند سازمان امور مالیاتی  و وزارت کشور و دستگاه قضایی 50 و 35 درصد افزایش یافته است. حجتی توضیح داده است که عملاً امتیازهای مربوط "در قوه قضاییه و سازمان‌های وابسته و وزارت دادگستری به‌میزان 50 درصد و وزارت کشور 35 درصد افزایش یافته است و به تازگی نیز طبق مصوبه شماره 162655.ت55179هـ مورخ 96.11.19 هیئت محترم وزیران، مجوز افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت به‌میزان 50 درصد برای کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور صادر شده است".
حجتی تاکید می کند که این تبعیض موجب نارضایتی کارکنان وزارتخانه اش شده است و در نهایت خواستار مجوز افزایش مشابه امتیازات مربوط به حقوق در وزارت جهاد کشاورزی شده است.


در همین باره، جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون بودجه مجلس در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر افزایش حقوق برخی دستگاه ها خلاف مقررات، گفت: بنده در ماه پایانی سال 96 به دستگاه های نظارتی و دیوان محاسبات اطلاع دادم که برخی دستگاه ها در حال افزایش حقوق هستند و این افزایش حقوق را در ماه های پایانی سال 96 انجام می دهند تا مشمول مقررات سال 97 نشوند و به عبارتی قانون را دور می زنند.
نماینده مردم رشت در مجلس، ادامه داد: یکی از سازمان های پر درآمد کشور 50 درصد و یکی از وزارتخانه های اثرگذار در کشور 35 درصد در ماه های پایانی سال 96 افزایش حقوق داده و در احکام اسفند 96 به آن عمل کرده اند که این موضوع در دیگر دستگاه ها در سال 97 موجب بی انگیزگی، رکود در کار و حس تبعیض ناروا شده است و به نوعی موجب کارشکنی و اخلال در انجام کار مردم می شود.
وی یادآور شد: باید قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق داشته باشیم و متناسب با یک قاعده افزایش حقوق دهیم و این گونه نباشد که یک مرتبه یک دستگاه افزایش دهد و دستگاه دیگر افزایش نداشته باشد.
وی در پایان خواستار ورود دستگاه های نظارتی به این موضوع شد.