مبارزه با قاچاق از مبادي رسمي


رئيس قوه قضاييه با اشاره به انتشار برخي اخبار و اظهارات نمايندگان مجلس مبني بر وقوع قاچاق‌هاي عمده از طريق مبادي رسمي‌و گمرکات، دادستان کل کشور و سازمان بازرسي را مامور کرد که براي پيگيري اين موضوع با کمک نيروهاي امنيتي و انتظامي‌اقدامات لازم انجام دهند و همچنين تصريح کرد: دادستان‌هاي مناطق مرزي و نقاطي که گمرک در آنها مستقر است بايد فعال تر شوند تا با انجام اقدامات قانوني لازم ضمن بسته شدن باب قاچاق، گام‌هاي موثر در جهت حمايت از توليد داخلي برداشته شود.
به گزارش ايلنا، آيت‌‌‌ا... صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، گفت: امروز بشريت گرفتار جاهليت مدرن است که محتواي آن چيزي جز روي گرداندن از حق و پشت کردن به توحيد و عبوديت نسبت به خداوند نيست. افتادن به ورطه هواهاي نفساني نيز از ديگر جلوه‌هاي جاهليت مدرن است و همانگونه که همه مردم در سراسر جهان شاهد هستند، جنگ‌ها، خونريزي‌ها، کشتارها و برده داري‌ها، امروز در قالبي ديگر و با شيوه‌هايي جديد تجلي کرده است.
آملي لاريجاني با اشاره به کشتار مردم بي‌‌گناه فلسطين، يمن، عراق، افغانستان و سوريه، اين اقدامات را از مصاديق بارز جاهليت مدرن برشمرد و عنوان کرد: جاهليت مدرن بسيار وحشتناک تر از جاهليت کهن است. نفاق و دورويي کشورهاي قدرتمند امروز بيداد مي‌کند چنانکه مي‌بينيم يمن توسط عربستان سعودي بمباران مي‌شود و از نظر غذا و دارو در محاصره است، اما آمريکا و اروپا به صورت کاملاً آشکارا تمام توان خود را بر فروش سلاح به کشوري که در حال ارتکاب جنايات جنگي است متمرکز کرده اند.
رئيس قوه قضاييه، تسليم الي ا... را به عنوان حقيقت اسلام مولفه‌اي کليدي براي نجات بشر امروز توصيف کرد و گفت: بايد از خدا بخواهيم که دعوت الهي را که يک دعوت زنده ابدي است در همه جان‌ها متمکن سازد تا بشر به نقطه عالي کمال خود و کرامت انساني دست يابد. 
آملي لاريجاني با اشاره به جنايات اخير رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم فلسطين، تصريح کرد: متاسفانه نهادهاي بين المللي و سازمان‌ها و کشورهاي مدعي حقوق بشر که در هر موضوعي که به نفعشان هست، صدايشان بلند است در برابر اين جنايات ساکت هستند و از همه بدتر چراغ سبز‌هاي آمريکا و اظهارات منافقانه بن سلمان وليعهد عربستان در خصوص شناسايي رژيم صهيونيستي است که خيانتي بزرگ به همه مسلمانان بود.
رئيس دستگاه قضايي اضافه کرد: امروز همه مسلمانان بايد در برابر توطئه عليه مردم بي دفاع فلسطين هم پيمان شوند و اميدواريم که کشورهاي آزادي خواه و نخبگان آنها صداي مظلوميت ملت فلسطين را به گوش جهان برسانند. در همين راستا پيام اخير مقام معظم رهبري به ملت فلسطين در پاسخ به نامه آقاي اسماعيل هنيه بسيار ارزشمند بود و مانند هميشه حمايت جمهوري اسلامي‌از ملت مظلوم فلسطين را نشان داد.
آملي لاريجاني يکي از مهمترين اقدامات در راستاي حمايت از توليد داخلي را مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان و خاطرنشان کرد: اين مبارزه نيازمند همکاري و هماهنگي همه نهادهاي مسئول است. امروز مسئله قاچاق کالا و قاچاق ارز و حتي تحولات در عرصه خريد و فروش ارز مشکلات بزرگي را براي مردم پديد آورده است که دستگاه قضايي مانند همه دستگاه‌ها بايد در اين زمينه پاي کار باشد و در جهت رفع اين معضل گام بردارد.