تحقق پيشرفت هسته‌اي با برجام و بدون برجام


سخنگوي سازمان انرژي اتمي‌در پاسخ به اينکه آينده تحولات برجام چگونه خواهد بود، گفت: ما پيشرفت هسته‌اي در هر حالتي با برجام و بدون برجام خواهيم داشت و آينده را به نحوي برنامه‌ريزي مي‌کنيم که با و بدون برجام بتوانيم برنامه را پيش ببريم.
به گزارش ايسنا، بهروز کمالوندي گفت: راديوداروها با روش‌هاي مختلفي توليد مي‌شود و در حال حاضر در سال جوابگوي درمان يک ميليون بيمار هستيم. خوشبختانه توانسته‌ايم کيفيت آن را افزايش دهيم و با برنامه‌اي که داريم طي چند سال آينده توليدات خوب زيادي را خواهيم داشت.
کمالوندي افزود: اين توليدات در روش‌هاي ويژه‌اي با آزمايشگاه‌هاي متعدد و در اتاق‌هاي تميز با استاندارد بالا انجام مي‌شود. کارهايي است که به تازگي شروع شده و ظرف سه چهار سال آينده مي‌توانيم ادعا کنيم که به لحاظ استاندارد، استاندارد اول را در کيفيت توليد دارو داريم.
وي ادامه داد: درواقع اين داروها براي درمان و تشخيص بيماري‌ها استفاده مي‌شود و سالانه يک ميليون نفر با مراجعه به مراکز پزشکي هسته‌اي از اين روش‌ها استفاده مي‌کنند و محصولاتي است که توسط متخصصين سازمان انرژي اتمي‌توليد و در اختيار وزارت بهداشت قرار مي‌گيرد. سخنگوي سازمان انرژي اتمي‌درباره اينکه با توجه به شرايط برجام آيا در صنعت هسته‌اي کشور وقفه حاصل شده يا اينکه پيشرفتي صورت گرفته است؟ گفت: محدوديت‌هايي که در برجام پذيرفتيم عمده اينها به لحاظ زماني و سطح غني‌سازي بوده که به تدريج در طول سال‌هاي مختلف اين محدوديت‌ها رفع مي‌شود.