عصبانيت ائتلاف غربي ناشي از شكست تروريست‌هاست

به گزارش تسنيم، سرلشكر باقري، رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در پي تجاوز جنايتكارانه امريكا و متحدانش به كشور سوريه عصر ديروز در ارتباط تلفني با سپهبد «علي ايوب» وزير دفاع سوريه، ضمن محكوم كردن اقدام تجاوزكارانه ائتلاف غربي به تماميت ارضي سوريه، از ايستادگي و مقاومت شجاعانه مردم و ارتش سوريه در مقابل متجاوزين تقدير و تشكر كرد. وي، تجاوز آشكار و شتابزده ائتلاف غربي را كه به بهانه واهي استفاده از سلاح شيميايي صورت گرفته است، ناشي از عصبانيت متجاوزان و حاميان منطقه‌اي آنان از شكست قطعي تروريست‌ها و پيروزي‌هاي چشمگير ملت و ارتش سوريه و متحدان او به‌خصوص در غوطه دانست.
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح تأكيد كرد كه جنايتكاران نه‌ تنها از اين اقدام غيرقانوني و وحشيانه سودي نخواهند برد، بلكه ملت و دولت سوريه را در مقابل تهاجم دشمنان خارجي و داخلي خود متحد و منسجم‌تر خواهند كرد. سرلشكر باقري با تأكيد بر ادامه همدلي و حمايت جمهوري اسلامي ايران از كشور سوريه افزود: ملت و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته در كنار ملت و نيروهاي مسلح سوريه، مبارزه خود با تروريست‌هاي جنايتكار را ادامه خواهند داد. همچنين در ادامه، سپهبد علي ايوب، وزير دفاع و رئيس ستاد ارتش سوريه نيز، ضمن تشكر از تماس تلفني سرلشكر باقري، با ارائه توضيحاتي در مورد چگونگي عمليات موشكي غرب عليه سوريه اعلام كرد كه اقدام تجاوزكارانه ائتلاف غربي، خوشبختانه خسارت چنداني در بر نداشته و نيروهاي ارتش سوريه با پدافند دقيق، تعداد قابل توجهي از موشك‌هاي متجاوزان را مورد هدف قرار دادند. وي افزود: عدم توفيق نيروهاي غربي در انجام اين عمليات، باعث افزايش روحيه نيروهاي ارتش و ملت سوريه گرديده و شرايط بسيار خوبي بر اوضاع سياسي و نظامي سوريه حكمفرماست و اين اقدامات تجاوزكارانه هيچ‌گونه خللي در اراده محور مقاومت و نيروهاي سوريه براي ادامه مبارزه با تروريسم و اخراج قطعي آنها از سوريه وارد نخواهد كرد و همچنان با همكاري مشترك روسيه و جمهوري اسلامي ايران در محور مقاومت با تروريست‌ها مقابله خواهند كرد. اراده پولادين مقاومت با موشك متزلزل نمي‌شود وزير دفاع كشورمان نيز در گفت‌وگو با همتاي سوري‌اش گفت: با موفقيت ديگري كه ارتش قهرمان سوريه در مقابله با حملات موشكي متجاوزين با هدف قرار دادن اكثريت موشك‌ها كسب كرد، بحمدالله گام بلندي به سمت پيروزي نهايي بر مستكبران و عوامل تروريست برداشتيد. امير سرتيپ حاتمي، اقدام جنايتكارانه امريكا، فرانسه و انگليس در تهاجم به كشور سوريه را نقض قوانين بين‌المللي و اصول انساني دانست كه به صورت بي‌شرمانه توسط مثلث شرارت اتفاق افتاد. وي با بيان اينكه حاميان تروريست‌ها اعم از برخي دولت‌هاي غربي و منطقه‌اي هر زمان توطئه‌هاي خود را با شكست عوامل‌شان در صحنه نبرد ناكام يافته‌اند، دست به چنين اقدامات جنايتكارانه و شرارت‌آميز زده‌اند، تصريح كرد: سه كشور محور شرارت در حالي كه بمب‌هايشان هر روز به دست جنايتكاران سعودي بر سر مردم بي‌گناه و زنان و كودكان يمني مي‌ريزند، ترامپ بي‌شرمانه هزينه آن را هم از دست‌نشاندگان خود در منطقه مطالبه مي‌كند. امير سرتيپ حاتمي با بيان اينكه هر چند با عملكرد به موقع و دقيق پدافند هوايي و موشكي ارتش سوريه اين حمله ناكام ماند، يادآور شد، مستكبراني كه دستور اين حمله را دادند، بايد بدانند كه موشك‌هاي آنان نمي‌تواند اراده فولادين محور مقاومت و دولت سوريه را در حفاظت از مردم اين كشور و بازگرداندن ثبات و امنيت در سوريه متزلزل كند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه لازم مي‌دانم موفقيت ارتش و ملت سوريه در عمليات‌هاي اخير پاكسازي غوطه شرقي و بازگرداندن امنيت به مردم اين منطقه و پايتخت را نيز تبريك بگويم، خاطرنشان كرد: اميدوارم با تداوم اين موفقيت‌ها، مردم سوريه به آرامش كامل برسند و اين كشور ثبات كامل خود را باز يابد. وي، با اعلام مجدد پايبندي جمهوري اسلامي ايران به عهد خود با ملت و دولت سوريه براي حمايت از آنها در مقابل تروريست‌ها و اشرار، گفت: بر تداوم حمايت از محور مقاومت به‌ويژه ملت سوريه تأكيد دارم. امير سرتيپ حاتمي با بيان اينكه دولت‌هاي امريكا، انگليس و فرانسه بايد پاسخگوي اين جنايت و جناياتي كه به واسطه رژيم سعودي در يمن مرتكب مي‌شوند و همچنين حمايت از رژيم اشغالگر و سركوبگر صهيونيستي باشند، اضافه كرد: ترديدي نداريم كه از اين جنايات غيراز سرافكندگي در مقابل وجدان بشري، عايدي براي آنها نخواهد داشت. همچنين، ژنرال علي ايوب، وزير دفاع جمهوري عربي سوريه نيز در اين گفت‌وگوي تلفني با اظهار تشكر از وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران بابت محكوميت اين جنايت آشكار گفت: ارتباط في مابين ايران و سوريه در حقيقت تأكيد بر همبستگي و اتحاد ناگسستني دو كشور در مقابل تروريست‌ها و حاميان متجاوز آنهاست و تكرار اين قبيل جنايت‌ها، هيچ خللي در اراده ما براي نابودي تروريست‌ها نخواهد داشت. وي در پايان از وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران جهت حضور در سوريه و بازديد از موفقيت‌هاي به‌دست آمده دعوت كرد.