حمله شیمیایی در دوما یک نمایش بود

مجموعه‌ای از رسوایی‌ها و شواهد کشف‌شده نشان می‌دهد موشکباران نمایشی هفته گذشته برخی پایگاه‌ها و مراکز علمی سوریه توسط دولت‌‌های انگلیس و آمریکا هیچ ارتباطی با بهانه‌‌های شیمیایی دروغین آنها درباره غوطه شرقی نداشته است و این تجاوزات که با نقض منشور بین‌الملل همراه بوده تنها بر مبنای توطئه‌‌های سازمان‌‌های جاسوسی، ارتش‌‌های این دو کشور سلطه‌طلب و همچنین منافع شخصی سیاستمداران رده‌بالای لندن و واشنگتن انجام شده‌‌‌ است. در آستانه ورود بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به شهر تازه آزادشده دوما از چنگ تروریست‌‌های جیش‌الاسلام منتسب به رژیم سعودی، تحقیقات و گزارش‌‌های میدانی حاکی از آن است که ادعای تکفیری‌ها و رسانه‌‌های غربی و عربی همسو با آنها و همچنین دولت‌‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره وقوع حمله شیمیایی در این شهر در تاریخ 18 فروردین دروغ بوده است. طی شب‌‌های گذشته شبکه‌‌های تلویزیونی سوری و روسی اقدام به پخش چندین ساعت برنامه درباره گزارش‌‌های مردمی از منطقه تازه آزادشده دوما کرده‌‌اند که اهالی بومی که حالا با رفتن تروریست‌ها جرات حرف زدن پیدا کرده‌‌اند از دسیسه کلاه‌سفید‌ها- گروه ظاهراً امدادی متشکل از تروریست‌‌های القاعده و تحت حمایت سازمان‌‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا- برای صحنه‌‌سازی یک حمله شیمیایی دروغین پرده برداشتند.
در یکی از این گزارش‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، یک پسربچه سوری که در فیلم‌‌های منتشرشده توسط رویترز  و کلاه‌سفید‌ها یکی از اصلی‌‌‌‌‌ترین قربانی‌‌های حمله شیمیایی دروغین معرفی می‌شد، همراه پدرش جلوی دوربین قرار گرفت و پرده از جزئیات صحنه‌‌سازی مزدوران غربی برداشت. این کودک اهل دوما که حسن دیاب نام دارد، در گزارشی که خبرنگار شبکه روسیه 24 آن را تهیه کرده است مسمومیت خود را بر اثر حمله با گازهای شیمیایی تکذیب کرد. حسن همان پسرک وحشت‌زده و ظاهرا مسموم شده‌ای است که در کانون تصاویر معروفی که رسانه‌‌های غربی و عربی از حمله به‌اصطلاح شیمیایی در این شهر پخش کردند قرار داشت اما خود او حقیقت ماجرا را چنین تعریف کرد: «هفتم آوریل پس از شنیدن فراخوان برای مراجعه هر چه سریع‌تر به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی، همراه مادرم به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی رفتم. به محض ورود به این مرکز به من گفتند کمی آن طرف‌تر بایست و بلافاصله روی سر و صورت من آب پاشیدند». همچنین پدر حسن شرح داد چگونه تروریست‌ها و کلاه‌سفید‌ها مردم شهر را به بهانه تحویل غذا به مراکز درمانی می‌کشاندند تا از جمعیت بومی برای واقعی جلوه دادن فیلم‌های‌شان بهره ببرند.
کشف مواد شیمیایی آلمانی- انگلیسی در کارگاه تروریست‌ها
از طرف دیگر با کشف تونل‌‌های عظیم و تاسیسات زیرزمینی عظیم گروه تروریستی جیش‌الاسلام در غوطه شرقی، ثابت شد این گروه وابسته به رژیم سعودی برای انجام جنایت‌هایش در سطحی وسیع از دستگاه‌ها، تسلیحات و خدمات فنی آمریکایی و اروپایی بهره می‌برده است. شواهد حاکی از آن است که حتی ممکن است شهر زیرزمینی جیش‌الاسلام در عمق 15 کیلومتری از سطح زمین که امکان تردد با ماشین‌‌های سنگین نیز در آن وجود دارد، توسط مهندسان و متخصصان نظامی آمریکا، انگلیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، آلمان، فرانسه و اسرائیل بنا شده باشد. در همین راستا وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه از کشف یک آزمایشگاه حاوی 5/1 تن مواد شیمیایی ساخت آلمان و انگلیس در شهر دوما خبر داد. هر دوی این کشورها سابقه وحشتناکی در تهیه تسلیحات شیمیایی به کار رفته توسط رژیم صدام در جریان قتل‌عام کردها و شیعیان عراق دارند. به گفته ماریا زاخاروا، این آزمایشگاه که در جریان آزادسازی غوطه شرقی از عناصر تروریستی کشف شده حاوی کانتینرهای گاز کلر(هگزاتین) ساخت آلمان و بمب‌های دودزای تولیدشده در شهر سالزبری انگلیس است. اهمیت مواد شیمیایی کشف شده ساخت سالزبری در آن است که دولت انگلیس و متحدان بین‌المللی‌‌‌‌اش اخیرا دولت روسیه را به ترور بیولوژیک یک جاسوس سابق شوروی در همین شهر متهم و تحریم دیپلماتیک کرده‌‌اند، حال آنکه مسکو اعلام کرده است ماجرای سالزبری ساخته و پرداخته سرویس‌‌های اطلاعاتی بریتانیا برای انجام جنگ روانی علیه روسیه است. گفته می‌شود کرملین، برای ارائه شکایت رسمی از دولت ترزا می ‌به شورای امنیت به عنوان عامل حملات شیمیایی پرچم دروغین در انگلیس و سوریه آماده می‌شود. این در حالی است که جرمی کوربین، رهبر اپوزیسیون انگلیس، دوشنبه پیش در یک جدال لفظی کم‌سابقه در وست مینیستر، می ‌را دنباله‌رو هوا و هوس‌‌های ترامپ معرفی کرد و پارلمان بریتانیا از تایید مشروعیت حمله موشکی به سوریه شانه خالی کرد. تصاویر و اسناد کشف مواد شیمیایی لازم برای ساخت بمب هسته‌ای در کارگاه‌‌های تروریست‌‌های تحت حمایت غرب در حالی منتشر می‌شود که مقامات نظامی و اطلاعاتی آمریکا حاضر نشده‌‌‌‌اند ادعای دولت ترامپ درباره وقوع حمله شیمیایی توسط دولت سوریه در دوما را تایید کنند. به عنوان مثال «جیمز ماتیس» رئیس پنتاگون در یک جلسه استماع در کمیته نیروهای مسلح کنگره اعتراف کرده است به‌رغم گزارش‌های رسانه‌ای، مستندات کافی درباره اینکه دولت سوریه عامل حمله شیمیایی دوما بوده وجود ندارد. روزنامه نیویورک‌تایمز نیز دیروز در گزارشی به نقل از مقام‌های پنتاگون نوشت با آنکه قطعیتی درباره نقش دولت سوریه در حمله شیمیایی دوما وجود ندارد، توئیت «دونالد ترامپ» درباره حمله به این کشور امکان عقب‌نشینی را از واشنگتن سلب کرده بود. ادعای دولت‌‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره حملات شیمیایی توسط دولت سوریه همچنین به معنای نقض تاییدیه سازمان‌‌های بین‌المللی ذی‌ربط از جمله نهاد ناظر سازمان ملل درباره پاکسازی تمام سلاح‌های شیمیایی این کشور در سال 2013 محسوب می‌شود.


«می» دلال موشکی حمله به سوریه
در همین حال یک رسوایی بزرگ دیگر، نخست‌وزیر بریتانیا را در آستانه قرار گرفتن تحت اتهام رسمی «جنایتکار جنگی» قرار داده است. به گزارش شبکه آرتی، شواهد محکمی دال بر نقش واسطه‌گری همسر ترزا می‌ در حمله موشکی 14 آوریل ارتش انگلیس به سوریه به منظور آزمایش نسل جدیدی از موشک‌‌های ساخته شده با سرمایه‌‌گذاری شرکت انگلیسی «کپیتال گروپ» وجود دارد. فیلیپ می ‌که یک مدیر مالی با سابقه کار با بزرگ‌‌‌‌‌ترین نهادهای مالی بریتانیا محسوب می‌شود، از سال 2005 به عنوان محقق و از 2 سال پیش به عنوان مشاور مالی تحت استخدام شرکت کپیتال اینترنشنال بوده است که اصلی‌‌‌‌‌ترین سهامدار بازوی تسلیحاتی بزرگ‌‌‌‌‌ترین شرکت صنایع هوایی نظامی انگلیس یعنی  «بائه سیستمز» (Bae Systems) محسوب می‌شود. کپیتال همچنین سهامدار اصلی شرکت لاکهیدمارتین آمریکا نیز هست. در حقیقت کپیتال، بازوی سرمایه‌‌گذاری مشترک روتشلیدها و راکفلرها در بخش نظامی و هوایی محسوب می‌شود. برپایه این گزارش، موشک‌‌های هوا به زمینی که توسط انگلیس و آمریکا در حمله اخیر به سوریه پرتاب شد، ساخت همین 2 شرکت هوایی نظامی بوده‌‌ و شوهر نخست‌وزیر انگلیس، دلال معامله بهره‌برداری ارتش بریتانیا و پنتاگون از تسلیحات جدید بائه و لاکهید است. طبق مشاوره فیلیپ می، ‌تنها 2 هفته قبل از انجام حملات مزبور به دستور ترزا می ‌و دونالد ترامپ به سوریه به بهانه حملات شیمیایی، گروه کپیتال با تزریق مالی سنگینی سهام خود در بائه سیستمز را 11 درصد افزایش داده است که مصداق واسطه‌گری او و همسرش در خانه شماره 10 خیابان داونینگ برای تامین هزینه‌‌های موشکی حمله مزبور محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، همان‌طور که برخی مقامات وزارت دفاع روسیه گفته‌‌‌‌اند، تنها دلیل موشک‌باران سوریه، آزمایش تسلیحات جدید آمریکایی و انگلیسی بوده و این حملات بدون دلیل و بدون مجوز شورای امنیت جنایت جنگی محسوب می‌شود.
  هشدار عفو بین‌الملل: انگلیس شریک جنایات پهپادی آمریکاست
در همین حال عفو بین‌الملل درباره کمک سازمان اطلاعات انگلیس به حملات پهپادی غیرمشروع آمریکا در خاورمیانه هشدار داد. به گزارش گاردین، این سازمان حقوق بشری در گزارشی اعلام کرده دولت انگلیس در معرض خطر نقض حقوق بشر در سطح بین‌المللی از طریق دادن اطلاعات به آمریکایی‌ها برای حملات پهپادی است که اصول قانونی آن با مشکلات زیادی مواجه و جنایتکارانه است. کیت آلین، مدیر سازمان عفو بین‌الملل در بریتانیا گفته است 4 پایگاه نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در حملات پهپادی آمریکا شرکت دارند. نام آلمان، ایتالیا و هلند نیز در کنار انگلیس دیده می‌شود و قرار است روز دوشنبه در تحقیقات تیم پارلمانی احزاب انگلیس نقش کشورهای اروپایی در حملات پهپادی آمریکا مورد بررسی قرار بگیرد.