تسريع آهنگ تحقق اهداف با نشست‌هاي مشترک


نشست مسئولان قوا با حضور سران سه قوه مقننه، مجريه و قضاييه، اعضاي شوراي عالي قضايي، اعضاي هيات دولت، عبدالعلي عسکري رييس صدا وسيما و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌برگزار شد.
نگاه قوا به هم نزديک 
پس از پايايان اين جلسه رييس مجلس از نزديکي نگاه‌هاي مسئولان براي حل مشکلات کشور در نشست مشترک قوا ابراز رضايت کرد. علي لاريجاني در نشست خبري مشترک سوا قوا ضمن قدرداني از قوه مجريه و قوه قضاييه براي قبول دعوت مجلس براي اين نشست گفت : اقدام خوبي بود که همه امناي کشور در اين شرايط حساس در اين جلسه حضور داشتند و همان طور که بحث شد مسائل حساس و مهم مردم مورد بحث قرار گرفت.رييس مجلس افزود: در اين جلسه متوجه شديم که نگاه‌ها براي حل مشکلات به هم نزديک است سازوکارهايي هم بحث شد تا براي پيگيري امور به حل نزديک تر شويم. لاريجاني تصريح کرد: تصور مي‌کنم اين جلسه يک شروع خوب براي سال جديد با توجه به نکات رهبري براي توليد ملي بود و انشا... آهنگ سرعت بخشي در در کارها در پيش گرفته مي‌شود.
تامين نياز ارزي مردم 
در ادامه رييس جمهور ضمن تشريح مباحث مطرح شده در نشست مشترک قواي سه گانه تصريح کرد: مسئولان براي حل مسائل کشور همدل و هم فکر هستند.حسن روحاني گفت: در نشست امروز همفکري بسيار خوبي ميان مسئولان کشور صورت گرفت و اين نشست جلسه‌اي بود که تمام مسائل و مشکلات مردم مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
وي با بيان اينکه نکته مهم در نشست امروز اين بود که مسئولان قواي سه گانه هم نظر و هم فکر بودند و در مواجهه با مشکلات عزمي‌راسخ دارند، افزود: مشکل بحران آب، مشکلات منطقه اي، مسائل پيش آمده درخصوص موضوع برجام و بدعهدي‌هاي صورت گرفته در اين خصوص از جمله مباحثي بود که در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت.رئيس کابينه دوازدهم با بيان اينکه دولت در نشست امروز نظرات خود را در اين زمينه‌ها مطرح کرد، تصريح کرد: در زمينه مواجهه با بحران آب، دولت کارگروهي تشکيل داده که به صورت منظم جلساتي براي نحوه مواجهه با اين بحران برگزار مي‌کند و در اين زمينه به صورت متناوب اطلاع رساني انجام خواهد گرفت.
وي يادآور شد: در زمينه مسائل اقتصادي نيز دولت تصميمات بسيار خوبي اتخاذ کرده است و در مسئله ارز دولت پيش قدم شد به طوري که اگر با مشکلي روبرو شويم، پيشاپيش اين مسئله را پيش بيني کرده و در اين زمينه برنامه‌ريزي داريم. مردم ما کاملا مطمئن باشند که نياز ارزي مردم در زمينه واردات و خدمات مورد نياز تامين خواهد شد، دولت ارز لازم را در اختيار دارد و در اختيار مردم قرار مي‌دهد.رئيس جمهور ادامه داد: شرايط فعلي در بازار ارز شرايط جديدي است که در برخي از امور نياز به آيين نامه‌هايي دارد که به طور منظم هر روزه جلسات در دولت تشکيل و آيين نامه‌ها ابلاغ مي‌شود، لذا مردم هيچگونه نگراني در اين زمينه نبايد داشته باشند.روحاني تصريح کرد: امسال سالي است که دولت در زمينه اشتغال قدم‌هاي بسيار بهتري برمي‌دارد، سال گذشته آمار اشتغال خالص 790 هزار شغل بود که اين عدد با توجه به افزايش سرمايه گذاري‌ها در سال پيش رو بيشتر خواهد شد.
وي اظهار کرد: با طرحي که دولت در حوزه مسکن دنبال مي‌کند، انتظار مي‌رود سرمايه گذاري بسيار بيشتري در اين حوزه را شاهد باشيم و قدم بسيار خوبي در زمينه مسکن و سرمايه‌گذاري در اين زمينه برمي‌داريم که اين مسئله در زمينه اشتغال نيز بسيار تاثيرگذار خواهد بود.روحاني با بيان اينکه در حوزه محيط زيست نيز دولت گام‌هاي بسيار مناسبي برداشته و برنامه دارد که اين مسير را ادامه دهد، افزود: يکي از مسائل مهم در حوزه نوسازي خودروهاي فرسوده است که با سرعت بسيار بيشتري در دستور کار دولت قرار دارد تا بتوان حمل و نقل را به شرايط مطلوب رساند و همه کاميون‌ها، اتوبوس‌ها و ميني بوس‌ها را با طرح نوسازي، غيرآلاينده سازيم.رئيس جمهور با اشاره به طرح مجلس شوراي اسلامي‌براي مواجهه با ريزگردها در قانون بودجه تصريح کرد: اين تصميم مهم مجلس را در حوزه محيط زيست اجرايي خواهيم کرد تا شرايط بهتري در اين حوزه در سال جاري شاهد باشيم.
وي گفت: در تمام اين زمينه‌ها اگر بخواهيم موفق باشيم، راه آن همدلي و همفکري و وحدت ميان قواي سه گانه است و يکي از مهمترين نکاتي که امروز مسئولان سه قوه بر آن تاکيد داشتند مسئله امنيت سرمايه گذاري بود که نياز است با رفع موانع نسبت به جذب سرمايه اقدام شود. رفع موانع سرمايه گذاري تصميم قاطع دولت است که امسال اجرايي خواهد شد.
رئيس کابينه دولت دوازدهم نشست را بسيار مثبت و سازنده‌اي ارزيابي کرد و اظهار اميدواري کرد که چنين جلساتي در سال پيش رو نيز ادامه يابد.
حاشيه اين نشست نمايندگان سه قوه بر لزوم وحدت بين سه قوه، رفع سوءتفاهمات و ضرورت شنيده شدن صداي واحد از مسئولان کشور تاکيد کردند.