از پرسنل وظیفه‌شناس پلیس حمایت کرده و می‌کنیم


به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین‌اشتری در همایش روسای پلیس امنیت عمومی با تأکید بر لزوم تداوم طرح‌های امنیت اخلاقی، اظهارداشت: پلیس حافظ و پاسدار ارزش‌های نظام و انقلاب است، هر جا که ارزش‌های نظام و انقلاب به خطر بیفتد برای صیانت از این ارزش‌ها آماده هستیم و حتی اگر مورد هجمه واقع شویم، کوتاه نمی‌آییم.
اشتری با بیان اینکه به دنبال اجرای وظایف ذاتی و قانونی خود هستیم و فارغ از مصلحت‌اندیشی‌های جناحی عمل می‌کنیم، تصریح کرد: اجرای طرح‌های امنیت اخلاقی را با قوت دنبال می‌کنیم و باید این طرح‌ها با برنامه، مستمر، مقتدرانه و هوشمندانه اجرایی شود.وی با بیان اینکه در اجرای مأموریت‌ها به واسطه فضاسازی‌ها و هوچی‌گری‌ها نه تنها کوتاه نمی‌آییم بلکه برای ادامه مسیر مصمم‌تر خواهیم بود، تأکید کرد: نیروی انتظامی در خط مقدم مقابله با ناهنجاری‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن است.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانمندی‌های مأموران باید افزایش یابد تا بتوانند در عرصه‌های مختلف با آگاهی و دانش بر مبنای قانون و منطق رفتار کنند، افزود: از کارکنان خدوم و متعهدی که بر مبنای قانون ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند، حمایت کرده و می‌کنیم.
سردار ‌اشتری یادآور شد: ناجا همواره در صحنه‌های مختلف فعال است کمااینکه در چند روز گذشته شاهد شهادت مأموران بودیم که با هوشمندی و ایمان بالا در برابر ‌اشرار ایستادند و از جان خود گذشتند.


اجازه نخواهیم داد تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی پلیس زیر سؤال برده شود
سخنگوی نیروی انتظامی هم گفت: مردم همواره از پلیس به عنوان اصلی‌ترین نهاد متولی نظم و امنیت جامعه انتظار دارند تا با صلابت، اقتدار، رحمت و هوشمندی و در عین حال درایت و دوراندیشی مانع از بروز هرگونه کجروی و هنجار‌گریزی شود.
سردار سعید منتظرالمهدی افزود: طبیعتاً پلیس هم با استفاده از اختیارات قانونی که قانون‌گذار تعیین کرده از ارزش‌ها و هنجارهای جامعه صیانت و پاسداری و تلاش می‌کند نظم و امنیت را در تمامی ابعاد آن بسط و گسترش دهد.
منتظرالمهدی با بیان اینکه ماموریت‌های پلیسی تعطیلی ندارند و موسمی و فصلی نیستند و در واقع مشمول زمان نمی‌شوند، ادامه داد: طبیعتاً هیچ فضای تبلیغاتی مسموم‌کننده‌ای نمی‌تواند آنها را از تلاش روز افزون برای برقراری امنیت مردم و صیانت از جان، مال و ناموس آنان بازدارد.
وی اظهار داشت: یادمان نرود هرآنگاه که اقتدار پلیس کشوری شکسته شود دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و این تنها پلیس نیست که متضرر می‌شود بلکه همه مردم و کشور دستخوش آسیب خواهند شد.
سخنگوی ناجا بیان داشت: کجای دنیا را سراغ دارید که در مقابل فرامین پلیس مقاومت شود، در همه جای دنیا، دستور پلیس لازم‌الاجراست و تخلف و سرپیچی از آن جرم و مستوجب مجازات است. در کشور ما هم،اساساً هر گونه توهین و مقاومت در مواجهه با پلیس پذیرفته نیست و حتماً پیگرد قانونی دارد.
منتظرالمهدی با بیان اینکه به کسی اجازه نخواهیم داد که تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی پلیس را زیر سؤال ببرد، گفت: این پلیس، همان پلیسی است که در شب و روز، گرما و سرما، سختی‌ها و شدائد از سرحدات مرزها تا کوچه پس کوچه‌های شهرمان در کنار مردم بوده و انجام وظیفه می‌کند.این پلیس، همان پلیسی است که ماه و سالی نیست که برای امنیت کشور، شهید ندهد.
وی تأکید کرد: مرزبانان غیرتمند نیروی انتظامی در مقابله و مبارزه با تروریست‌ها و‌اشرار و دیگر ماموران در مصاف با سوداگران مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت از هیچ کوششی دریغ نکرده و جانفشانی می‌کنند که شایسته تقدیر و ادای احترام هستند.