رئیس قوه قضاییه: نظارت در دستگاه قضایی بیشتر می‌شود

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه نظارت بر انجام کارها مقوله جدی دستگاه قضا و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: این موضوع با هدف انجام درست در مسیراجرای عدالت تکالیف انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، صادق آملی لاریجانی در پانزدهمین همایش روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور در ساری افزود: بایگانی شدن هشت تا 10 ماه پرونده‌ها در گوشه‌ای بدون بررسی و اقدام عملی تخلف آشکار است که در گزارش‌های عینی ناظران دستگاه قضایی بیان شد.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نظارت روسای دادگستری کل و دادستان‌های کشور و زیر مجموعه‌ها به صورت جدی باید تداوم پیدا کند، اضافه کرد: به منظور اجرای رویکرد مهم نظارت و سرکشی سر زده، نظارت معاونت راهبردی را در ساختار قوه قضاییه شکل داده ایم.
آملی لاریجانی به موضوع پرونده قضایی یکی از مسئولان ارشد کشور دردولت قبلی اشاره کرد و گفت: برخی افراد رای صادره دستگاه قضایی و دادگاه تجدید نظر در رسیدگی به این پرونده را فرمایشی خواندند ولی دستگاه قضایی آرای صادره را در افکار عمومی منتشرکرد و حقوقدان‌ها نیز بر صحت این رای نظر دادند.


وی با اشاره به اینکه پرونده فساد اقتصادی سه هزار میلیاردی و صدها پرونده فساد اقتصادی دیگر در دستگاه قضایی در دست رسیدگی است، ادامه داد: برای درافتادن با اصحاب قدرت، عزم راسخ لازم است اما باید قبول کنیم که اراده دشمن می‌خواهد که این عزم راسخ دستگاه قضایی را تضعیف و یا بشکند.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ایستادگی و قانونمند بودن از نیازهای فعالیت افراد در دستگاه قضایی است و این افراد نباید در رسیدگی به پرونده‌ها فرمایشی کار بکنند.
آملی لاریجانی با اشاره به اینکه وضعیت قاچاق کالا،اقتصاد کشور را بهم ریخته، افزود: معتقدم دستگاه قضایی در برخورد با این مساله کوتاهی کرده است.
وی گفت: هرچند دستگاه قضایی متولی اصلی این موضوع نیست اما می‌توانست براساس اختیارات قانونی در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشد.
رئیس قوه قضاییه به قاچاق 25 میلیارد دلاری کالا و ارز در کشور اشاره کرد و افزود: وارد کردن مُهر و تسبیح از کشورهای مختلف به کشورمان، یک فاجعه است.
سایر اخبار این روزنامه
با تصمیم شورای پول و اعتبار؛ نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن‌ یکم کاهش یافت رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران همایش حکیم تهران (نکوداشت مرحوم آقاعلی زنوزی): فلسفه و علوم عقلی در حوزه علمیه قم و تهران رواج پیدا کند رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی: یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شد؛ دستور رئیس‌جمهور برای حل مشکل تولید کنندگان و حمایت پایدار از کفش تبریز جهانگیری تحولات بازار ارز و سکه مثبت است فشار جامعه جهانی به ترامپ برای اجرای تعهدات برجامی واکنش مقامات کشورمان به ادعای آمریکا و اروپا مبنی بر اصلاح برجام محقق مصری: ریختن خون مسلمانان یمن قابل تحمل نیست تحلیل سیاسی هفته براساس رای دیوان عدالت اداری؛ مصوبه کاهش 25 درصدی تعرفه خدمات بیهوشی تایید شد سازمان غذا و دارو: داروهای وارداتی با ارز 3800 تومان تامین می‌شود در راستای ورود شرکت‌های جدید دانش بنیان برای تولید واکسن انجام شد امضای تفاهم نامه همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری با سازمان دامپزشکی با حضور سه هزار ناشراز 53 کشور سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از هفته آینده در مصلی تهران برگزار می‌شود رئیس قوه قضاییه: نظارت در دستگاه قضایی بیشتر می‌شود رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی: یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی: یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی: یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی: یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد رئیس جمهور در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی: یک جمله به برجام اضافه یا کم نخواهد شد