مرحله دوم رتبه بندی معلمان اجرا می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ارتقای منزلت معلمان مرحله دوم طرح رتبه بندی آنان امسال اجرا می‌شود.
به گزارش ایرنا، علی زرافشان روز شنبه در آیین سی و چهارمین دوره تقدیر از معلمان نمونه استان بوشهر افزود: شرایط لازم برای اجرای مرحله دوم طرح رتبه بندی معلمان فراهم شده و مطابق تکلیف قانونی این طرح باید اجرا شود.
وی با بیان اینکه طرح رتبه بندی شامل همه معلمان می‌شود اظهار کرد: با اجرای طرح رتبه بندی معلمان شایستگی حرفه ای، منزلت و جایگاه آنها ارتقای می‌یابد و به معیشت و رفاه آنان نیز کمک می‌شود.
زرافشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 97-98 گفت: با حذف دوره پیش دانشگاهی در سال تحصیلی آینده 430 هزار دانش آموز از آموزشگاه‌ها خارج و به جای آنها 900 هزار دانش آموز پایه دوازدهم جایگزین می‌شوند که این وضعیت علاوه بر فضا ما را با کمبود معلم روبرو می‌کند.


وی اضافه کرد: به این ترتیب جمعیت دانش آموزی پایه دوازدهم به نسبت پیش دانشگاهی امسال به بیش از 2 برابر افزایش می‌یابد که در این ارتباط 2 برابر شدن نیروی انسانی آموزشی و فضا ضروری است.
وی بیان کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پروش نظام آموزشی 6-3-3 در سال تحصیلی 97-98 بطور کامل استقرار می‌یابد و دوره دوم متوسطه سه ساله می‌شود.
زرفشان ادامه داد: مهمترین اولویت آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده استقرار پایه دوازدهم در مدرسه‌های کشور است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با یادآوری کمبود نیروی انسانی گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی براساس هماهنگی‌های انجام شده از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی که امسال وارد سیستم می‌شوند، استفاده می‌شود.
زرفشان اضافه کرد: همچنین با توجه به گرفتن ردیف‌های استخدامی زمینه استخدام 18 هزار نفر فراهم و با توجه به اینکه در سال تحصیلی آینده 40 هزار نیروی شاغل در آموزش و پرورش به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند از آنان خواسته شده که به مدت یک سال بازنشستگی خود را به تاخیر بیندازند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد: رشد 47 درصدی تولید فولاد در ایران پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی به کنگره توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی نتایج رسیدگی به سانحه نفتکش سانچی اعلام شد کشتی چینی مقصر است افشای سند محرمانه عربستان برای تضعیف حزب‌الله درانتخابات لبنان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ: یمن از گرسنگی در حال مرگ است چهارمین جلسه دادگاه عوامل توروریستی در مجلس و حرم امام(ره): برنامه ریزی تروریست ها برای عملیات انتحاری در حرم رضوی مرد بحران ها؛ خاطرات سال 1374 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد خیمه شب بازی نتانیاهو علیه برجام جهانگیری انتصاب نخست‌وزیر قرقیزستان را تبریک گفت رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبرداد کمک 1350میلیاردی به‌صندوق بیمه کشاورزی برای جبران خسارت‌ سرمازدگی مرحله دوم رتبه بندی معلمان اجرا می‌شود هیات عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد؛ اخذ عوارض مازاد بر تراکم و تغییر کاربری ممنوع شیخ الازهر: پرونده اختلافات شیعه و اهل سنت باید بسته شود رئیس نهضت سواد آموزی: 27 هزار اتباع خارجی در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کردند