حمله موفق جنگنده‌های عراق به مقر فرماندهی داعش در خاک سوریه


دیروز جنگنده‌های عراقی برای بار دوم، مواضع تکفیری‌های داعش را در داخل خاک سوریه و به طور مشخص، در جنوب «الدشیشه» بمباران کردند. این حمله مثل حمله سابق (اول اردیبهشت) با موافقت دولت دمشق صورت گرفته است. دولت عراق اعلام کرده که در این حمله، مقر فرماندهان داعش هدف قرار گرفت و ضربه دردناکی به این گروه تروریستی وارد آمد.
به گزارش فارس «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق، آبان‌ماه گذشته اعلام کرده بود: «به نیروهایمان دستور دادیم با هر گونه تحرک تروریست‌های داعش مقابله کنند، حتی اگر (هدف موردنظر) در داخل خاک سوریه قرار داشته باشد.»
پیش از آن نیز در آبان ماه 1396، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه طی نامه‌ای مکتوب به «ابراهیم الجعفری» همتای عراقی خود، خواستار ادامه هماهنگی دمشق و بغداد برای مبارزه با تروریسم و مقابله با خطرات مشترک شده بود.
جلوگیری از نفوذ مجدد داعش به عراق


«بسیج مردمی» عراق اما طی بیانیه‌ای، اعلام کرده که نیروهای مسلح این کشور جلوی نفوذ عناصر داعش به داخل خاک عراق را گرفتند. به گزارش ایسنا، تکفیری‌ها تلاش می‌کردند که با سوءاستفاده از بدی و شرایط جوی در منطقه مرزی سوریه، وارد خاک عراق شوند.
اما نیروهای مسلح عراق توانستند این عملیات را که در منطقه «تل صفوک» در حال انجام بود، خنثی کنند و عناصر داعش را عقب برانند.
شنبه گذشته نیز نیروهای تیپ 52 بسیج مردمی عراق طی عملیاتی، شماری از عناصر داعش را در مخفیگاه آنها، در نزدیکی «طوز خورماتو» به هلاکت رساندند.
آزادسازی محور حمص و حماه پس از 7 سال
خبر دیگر اینکه منابع سوری اعلام کرده‌اند، ارتش سوریه محور ارتباطی «حمص» به «حماه» را پس از هفت سال، بازگشایی کرد. این محور طی سال‌های اخیر در اشغال عناصر تروریستی قرار داشت.
به گزارش ایسنا، طی توافقی که میان دمشق و سران گروه‌های مسلح به امضاء رسیده تروریست‌های حاضر در این منطقه، با اتوبوس به جرابلس و ادلب منتقل شده‌اند.
در حال حاضر عملیات انتقال تروریست‌ها از برخی مناطق، از جمله جنوب دمشق، ادلب و جرابلس ادامه دارد. همچنین، طبق گزارشی که از منطقه «الحوله» در حومه «حمص» رسیده، تروریست‌ها قبل از ترک منطقه، خودروها، سلاح‌های سنگین و سبک خود را تخریب کرده و به آتش کشیده‌اند.»
نیروهای امنیتی عراق هم می‌گویند یک گور جمعی دیگر در «النکال» کشف کرده‌اند که 172 جسد را در خود جای داده است. یک گور جمعی با 40 جسد نیز در «الشیفونیه» کشف شده است.