کره شمالی: آمریکا قبل از مذاکرات باید صداقت خود را اثبات کند

روزنامه رسمی حزب حاکم کارگران کره‌شمالی موسوم به «رودونگ سینمون» در سرمقاله‌ای نوشت: آمریکا باید بداند که بهتر است از بیان کلمات و انجام اقداماتی که می‌تواند این فضای نادر مذاکرات را تضعیف کند، خودداری کند. همچنین، باید تلاش کند تا صداقت و رویکردی واقعی با توجه به شرایط کنونی اتخاذ کند.این روزنامه در ادامه به اظهارات جنگ‌طلبان آمریکایی در حمایت از اعمال حداکثر فشار علیه پیونگ‌یانگ ‌اشاره کرد.کره‌شمالی و آمریکا برای برگزاری نشستی در اواخر مه یا اوایل ژوئن(خرداد) آماده می‌شوند. محل دیدار هم سنگاپور عنوان شده است. به نوشته این روزنامه، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نشست اخیر میان دو کره را ستود و مدعی شد تحول مذکور به نفع آمریکا هم هست.
به گزارش ایسنا، رودونگ سینمون همچنین هشدار داده که چنانچه آمریکا سیاست خصمانه علیه کره‌شمالی را پیگیری کند امنیت خودش را به خطر انداخته و از واشنگتن خواست تا حس اعتماد پیش از نشست را از بین نبرد.
این در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در کره شمالی به سر می‌برد و قرار است در‌باره تعیین زمان دیدار سران آمریکا و کره شمالی با مقامات پیونگ‌یانگ گفت‌و‌گو کند. برخی منابع خبری می‌گویند، سه تبعه زندانی آمریکایی در کره شمالی بعد از اتمام سفر وزیر خارجه آمریکا به همراه وی از کره شمالی خارج خواهند شد.
بامداد چهارشنبه رسانه‌های آمریکایی از ورود وزیر خارجه آمریکا به پیونگ‌یانگ پایتخت کره شمالی خبر دادند. این دومین بار در یک ماه گذشته است که پمپئو به پیونگ‌یانگ سفر می‌کند. سفر پیشین وی در حالی صورت گرفت که او رئیس ‌آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا و نامزد وزارت خارجه این کشور بود.