مدارس حق تدریس بخشی از دروس سال آینده را در تابستان ندارند

مدارس حق تدریس بخشی از دروس سال آینده را در تابستان ندارند اما می‌توانند کلاس‌های تقویتی برگزار کنند و برنامه‌های پرورشی تابستانه داشته باشند. ممکن است یک مدرسه فقط برنامه‌های تفریحی و پرورشی داشته باشند.
به گزارش ایسنا، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره دودستگی آموزش در دوره پیش دبستانی و مهدکودک گفت: پیوستگی آموزش از مهدکودک تا ابتدایی یک ضرورت است اما اکنون براساس اسناد بالادستی اداره مهدکودک‌ها در اختیار ما نیست و مراکز پیش دبستانی بر عهده ماست. به جد پیگیر هستیم و هیچ نهادی حق ندارد امسال برای مراکز پیش دبستانی مجوز صادر کند.
وی درباره معوقات معلمان در طرح خرید خدمات گفت: دولت 300 میلیارد تومان در بودجه 97 برای طرح خرید خدمات آموزشی دیده است و سال تحصیلی آینده مشکلی در این باره نخواهیم داشت. پیگیر هستیم معوقات سال گذشته تا پایان خرداد پرداخت شود.
وی در پاسخ به اینکه برخی مدارس وثیقه در قبال پرداخت اقساط معوق شهریه از دانش‌آموز دریافت می‌کنند گفت: اخذ وثیقه هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد. اگر دانش‌آموزی بخواهد از حضور در مدرسه غیردولتی انصراف بدهد اگر ابتدای سال باشد 5درصد و اگر قبل از امتحانات دی باشد 50 درصد شهریه از او کسر می‌شود و مابقی مسترد میشود. اما اگر بعد از امتحانات دی ماه باشد کل شهریه او کسر میشود و مبلغی به او عودت داده نمی‌شود.
به گفته وی تا امروز بالاترین شهریه به غیر از پایه دوازدهم، حدود 10 میلیون تومان است که اگر فرض کنیم دانش‌آموزی در همه فعالیت‌های تابستانی و فوق برنامه غیردرسی شرکت کند حدود 25 درصد به این مبلغ اضافه می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی: سوخت‎رسانی در کشور عادی است، کمبود بنزین نداریم سردبیر ژون افریک: آمریکا، اسرائیل و عربستان محور شرارت جدید هستند مدیر مرکز امنیتی آمریکای جدید: ترامپ چیزی از توافقنامه‌های دیپلماتیک نمی‌داند بحران‌سازی چند منظوره ترامپ در کره نشریه آمریکایی آتلانتیک: ترامپ و بولتون آمریکا را به ببر کاغذی تبدیل می‌کنند رئیس جمهور در نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه: اعلام آمادگی قوای مقننه و قضائیه برای حمایت از دولت در حل مسائل اقتصادی قیمت نفت سبک ایران، از بشکه‌ای 76 دلار عبور کرد واشنگتن به دمشق درباره اجرای عملیات در جنوب غربی سوریه هشدار داد واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است حمله پهپادی انصارالله یمن به فرودگاه ابها در عربستان مدیرعامل شرکت عمران بهارستان: مترو بهارستان تا سال 1400 به اصفهان می‌رسد افزایش 20 درصدی حداقل حقوق کارمندان دولت نهایی شد اعلام نرخ حق الوکاله بانک پارسیان در سال 97 رئیس ستاد انتفاضه: پیروزی فلسطین درآینده‌ای نه چندان دور رقم خواهد خورد جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا: امسال آخرین سال ثبت‌نام در طرح جریمه مشمولان غایب است مدارس حق تدریس بخشی از دروس سال آینده را در تابستان ندارند واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است واکنش کشورها به یکجانبه‌گرایی ترامپ در همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه پوتین: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است