روحانی: هر چه از نسل جوان فاصله بگیریم به ضرر نظام و کشور است

رئیس جمهور با بیان این که امروز نسل جوان به خدا باور دارد، اظهار کرد: او را باور کنیم. هر چه از این بخش از جامعه فاصله بگیریم به ضرر نظام و کشور است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهور، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه دیشب در دیدار صمیمی با جمعی از علما و روحانیون با اشاره به این که مدیریت جامعه و یک کشور در دنیای امروز بدون در نظر گرفتن همسایگان و جامعه جهانی امکان‌پذیر نیست، افزود: البته شاید برخی معتقد باشند که می‌توانیم به دور خودمان دیوار بکشیم و کشور را اداره کنیم که البته این چنین خواهد بود اگر به حداقل‌ها قانع باشیم، اما اداره جامعه به مفهوم دنیای امروز با این شیوه تقریباً غیرممکن است. به هر حال باید مشخص کنیم که می‌خواهیم نفت و فولاد خود را بفروشیم یا خیر.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز تلاش ما بر این اصل استوار است که اگر توانستیم حقوق‌مان را با ماندن در برجام احصاء کنیم ،در این معاهده بمانیم. مدت تعیین شده از زمان سپری شده، ما را امیدوار کرده که می‌‌توانیم به اهداف‌مان برسیم و اگر مشکلی پیش بیاید نیز با حضور و کمک مردم از آن عبور می کنیم. روحانی همچنین گفت: توجه داشته باشید، شرایطی که امروز در آمریکا وجود دارد نیز دایمی نیست و معلوم نیست که در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و دیگر انتخابات پیش‌رو در کشور، چه اتفاقی بیفتد. در هر حال باید مسائل را با تدبیر پیگیری و حل و فصل کنیم.
 روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که امروز فشار زندگی برای مردم وجود دارد و شرایط مطلوب ایجاد نشده است، تصریح کرد: اما با توجه به برخی از شاخص‌ها می‌توانیم ببینیم که تغییراتی مثبت نیز حاصل شده است. وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: کاش روحانیتی که در ابتدای انقلاب آستین بالا زده و بار مسئولیت اداره کشور را بر عهده گرفت و به حق و صحیح وارد متن سیاست شد، امروز وارد جناح‌بندی‌ها و گروه‌بندی سیاسی نشده بود. وی با تأکید بر این‌که زندگی در دنیای امروز بدون ارتباطات سخت، مشکل و غیرممکن است و از سوی دیگر در برابر خواست دنیا تسلیم بودن نیز صحیح نیست، افزود: انتخاب یک راه میانه، درست و منجر به نتیجه برای رسیدن به اهداف کشور است. البته ممکن است ساختار حکومت ما به گونه‌ای باشد که برای انجام بسیاری از کارها نیاز باشد با دیگران هماهنگی صورت گیرد، چرا که ما در گذشته در یک نظام دیکتاتوری زندگی می‌کردیم و پس از انقلاب در نگارش قانون اساسی به گونه‌ای آن را نوشتیم که موجب گره زدن هر نهاد به نهاد دیگر شد. در حالی که از یک بعد، این کار انجام امور را بسیار سخت و دشوار می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
بالیوود از نگاه مجیدی بالیوود از نگاه مجیدی دشواری های تحریم ایران دشواری های تحریم ایران هدایتی، امیرکبیر سرخ ها یا رسانه ها؟! هدایتی، امیرکبیر سرخ ها یا رسانه ها؟! رفت و برگشت های اعتمادسوز رفت و برگشت های اعتمادسوز زیر و بم تولید گیاهان دارویی زیر و بم تولید گیاهان دارویی جواهر لعل نهرو ؛سیاستمداری که نظام طبقاتی هند را در هم شکست جواهر لعل نهرو ؛سیاستمداری که نظام طبقاتی هند را در هم شکست تحلیل روان شناختی کاربران برخی شبکه‌های اجتماعی از نگاه انجمن بهداشت بریتانیا درس های ضد تحریمی از معمار تحریم ها تحلیل روان شناختی کاربران برخی شبکه‌های اجتماعی از نگاه انجمن بهداشت بریتانیا صف آرایی 3 قوه علیه ابرچالش های اقتصادی امیدها برای افزایش نسبی سطح آب دریاچه ارومیه روحانی: هر چه از نسل جوان فاصله بگیریم به ضرر نظام و کشور است افشاگری رسانه آمریکایی درباره مقر جدید منافقین و ارتباط با دولت ترامپ دادستان زاهدان: فرد هتاک تفهیم اتهام شد دادستان زاهدان: فرد هتاک تفهیم اتهام شد ادعای رفع اختلال اینترنت با وجود ادامه نارضایتی ها ادعای رفع اختلال اینترنت با وجود ادامه نارضایتی ها 2 قطعه جدید پازل روس گیت 2 قطعه جدید پازل روس گیت کاهش 43 درصدی اعتبارات خراسان رضوی چند گام پیش از سیاستمداری کاهش 43 درصدی اعتبارات خراسان رضوی