منت خنده‌دار بر قهرمان

12 ارديبهشت‌ امسال بود كه بانوان تيم‌ملي فوتسال موفق شدند در يك ديدار جذاب و تماشايي، تيم‌ملي فوتسال ژاپن را با نتيجه پنج بر دو شكست داده و براي دومين‌بار قهرمان اين رقابت‌ها شوند. اتفاقي كه بازتاب فراواني در فضاي مجازي داشت اما نكته مهم‌تري كه در اين ميان انتقاد فعالان حوزه ورزش و زنان را به همراه داشت، عدم پوشش تلويزيوني تلاش ملي‌پوشان بود.
صدا و سيماي ايران با وجود رايزني فريبا محمديان، معاون وزير ورزش و طيبه سياوشي، نماينده مجلس خود را ملزم به پخش زنده يا حتي ضبطي اين ديدار ندانستند. اتفاقي كه انتقاد ملي‌پوشان را نيز در پي داشت و آن‌ها در گفت‌وگوهاي خود از آرزوي‌شان براي پخش تلويزيوني رقابت‌هاي‌شان گفتند. به هر ترتيب و در حالي‌كه انتقادها از صدا و سيما به جهت عدم حمايت از ورزش زنان شدت گرفته بود، مهدي تاج به همراه بازيكنان و كادرفني تيم‌ملي راهي صدا و سيما شدند تا با عبدالعلي علي عسگري، رييس اين سازمان ديدار كنند.
نشستي كه از آن به عنوان يك ديدار صميمانه ياد شده و براساس شنيده‌ها صحبت‌هايي نيز درباره پخش زنده مسابقات فوتسال زنان مطرح شده است. علي عسگري در اين ديدار به بازيكنان قول داده تمام تلاش خود را براي پخش بازي‌ها خواهد كرد اما او عنوان كرده خط قرمزهايي وجود دارد كه نمي‌توان به سادگي اين كار را انجام داد. خنده‌دار اينكه علي‌عسگري در اين جلسه به بازيكنان گفته شبكه ورزش اولين رسانه‌اي بود كه اين قهرماني را تبريك گفته و صدا و سيما كم‌كاري نكرده است. نكته جالب و البته خنده‌دار اين اتفاق جايي است كه مهدي تاج، پيراهن شماره 12 را به علي عسگري هديه كرده است.
به طور معمول پيراهن شماره 12 به افرادي اهدا مي‌شود كه حامي سرسخت تيم باشند و اين شماره به دليل تلاش‌ها و با عنوان يار دوازدهم به افراد مهم تقديم مي‌شود. به عنوان مثال مدتي قبل بود كه مهدي تاج و كارلوس كي‌روش به همراه مسعود سلطاني‌فر و بازيكنان تيم‌ملي، پيراهن شماره 12 تيم‌ملي فوتبال را به حسن روحاني، رييس جمهور كشورمان هديه كردند. اين بار اما شماره 12 به فردي هديه شده كه نه تنها حمايتي از ملي‌پوشان نكرد بلكه با بايكوت آن‌ها، اجازه ديده شدن را نيز به قهرمانان آسيا نداد.


عجيب‌تر آنكه اين شماره در فوتبال معني خاصي دارد زيرا اين بازي 11نفره است و شماره 12 به معني يار دوازدهم به افراد هديه مي‌شود اما در فوتسال كه بازي 5 نفره برگزار مي‌شود چرا بايد شماره 12 را به يار دوازدهم اهدا كرد؟ به هر ترتيب آنچه مشخص است اينكه نه علي عسگري به عنوان رييس سازمان صدا و سيما به عنوان حامي فوتسال يا به طور كلي ورزش زنان لايق تقدير است و نه پيراهن شماره 12 در فوتسال به معني يار دوازدهم شناخته مي‌شود. كاش تاج و دوستانش بدانند اگر در دوره‌هاي بعد، وقتي بازي‌ها از تلويزيون ايران پخش نشد، حق گلايه ندارند. آن‌ها حتي نبايد منتظر پيام تبريك مردم و هواداران باشند وقتي ياز دوازدهم‌شان را انتخاب كرده‌اند.