تشدید حمله ائتلاف سعودی به الحدیده برای جبران ناکامی در پرونده جنگ یمن

بخش اخبار جهان: نیروهای ائتلاف سعودی و اماراتی حملات شدیدی علیه استان و بندر الحدیده یمن آغاز کرده‌اند تا بلکه بتوانند با تصرف این بندر حیاتی، پرونده ناکامی خود را در جنگ یمن ترمیم کنند ولی مقاومت نیروهای مردمی تاکنون این اقدام آنها را ناکام گذاشته است.
نیرو‌های یمنی در حمله‌ای غافلگیرکننده در جبهه ساحل غربی خسارت‌های سنگینی به مزدوران سعودی وارد کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی غافلگیرانه به پایگاه‌های مزدوران سعودی در جبهه الحدیده حمله کرده و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کردند.
در همین حال نیروهای امنیتی و کمیته‌های مردمی یمن، طی چند عملیات در شهرستان‌های استان «الحدیده» موفق شدند اعضای چند باند جاسوسی ائتلاف سعودی را در این استان شناسایی و دستگیر کنند.


به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره»، یک منبع امنیتی اعلام کرد که نیروهای امنیتی یمن در استان الحدیده، شماری از مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی را در چندین شهرستان استان الحدیده، دستگیر کردند. در شهرستان «بیت الفقیه»، یکی از افراد تحت تعقیب دستگاه امنیتی و از ساکنان همین شهرستان دستگیر شد. وی یکی از مهره‌های خطرناک ائتلاف سعودی بود که مسئول رصد تحرکات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و جمع‌آوری اطلاعات از مقرهای نیروهای یمنی بود و جدیدترین تغییرات و تحولات مربوط به نهادهای دولتی یمن را به دشمن مخابره می‌کرد. وی همچنین چندین باند اطلاعاتی را در شهرستان بیت‌الفقیه اداره می‌کرد و مسئول تامین مالی تمامی این نیروهای اطلاعاتی بود.
این درحالی است که سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی اعلام کرد که نیروهای حامی این ائتلاف، عرصه را در شهر ساحلی الحدیده تنگ کرده‌اند.وی بدون اشاره به اینکه آیا ائتلاف سعودی قصد حمله به الحدیده و تحت کنترل گرفتن آن را دارد یا خیر، در جمع خبرنگاران اظهار داشت که عملیات در این شهر همچنان ادامه دارد و نیروهای ائتلاف در فاصله 20 کیلومتری آن قرار دارند.
ائتلاف سعودی سال گذشته از وجود طرح‌هایی برای حمله به الحدیده خبر داده بود اما به دلیل هشدارها و فشارهای موجود برای جلوگیری از وقوع مصیبتی جدید در یمن از طریق حمله به بزرگترین بندر این کشور، این اقدام صورت نگرفت اما اکنون باز زمزمه‌های حمله به الحدیده، در محافل سعودی شنیده می‌شود. این درحالیست که متجاوزان سعودی و اماراتی در آستانه مذاکرات یمن به دنبال به دست آوردن یک برگ برنده نظامی هستند.
از سوی دیگر گفته می‌شود ائتلاف متجاوزان در یمن سعی دارد پایگاه العمری را به پایگاه نظامی مشترک نیرو‌های ائتلاف سعودی و آمریکایی‌ها تبدیل کند.روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: ائتلاف متجاوزان در یمن تحت نظارت آمریکا سعی دارد پایگاه العمری را که اوایل ماه جاری میلادی تحت کنترل گرفته است، به پایگاه نظامی مشترک نیرو‌های ائتلاف سعودی و آمریکایی‌ها تبدیل کند. هدف از این اقدام تقویت کنترل بر تنگه باب‌ المندب است.
این پایگاه در فاصله 10 کیلومتری شهر باب المندب در شرق شهر ذوباب واقع شده است. از دسامبر سال 2015 تصرف این پایگاه، یکی از اولین اهداف متجاوزان بوده است، اما همواره متحمل شکست و خسارات و تلفات سنگین شده‌اند.
به موازات تبلیغات رسانه‌های حاشیه خلیج فارس مبنی بر پیشروی نیرو‌های اماراتی در جبهه ساحل غربی و تهدید به گسترش جنگ تا شهر الحدیده، عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که جای هیچ گونه نگرانی نیست. ملت یمن اکنون در بهترین وضع مقاومت هستند و دشمن اگر چه قادر است جنگی را در الحدیده آغاز کند، اما قطعاً پایان آن به دست آن‌ها نیست.او تاکید کرد که نفوذ‌هایی که به خط ساحلی صورت گرفته، قابل مهار کردن است و می‌توان از آن برای تهدید مهاجمان استفاده کرد.
سایر اخبار این روزنامه
آمادگی بانک سرمایه‌گذاری اروپا برای فاینانس با ایران با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان: حرکت به سوی آرمان ها را باید با قدرت و شتاب بیشتر ادامه دهیم با تصویب مجلس تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی مشخص شد حملات بی‌امان موشکی مبارزان فلسطینی به شهرک‌های صهیونیستی وهجوم صهیونیستها به پناهگاه‌ها نگاه مسئولان به مطبوعات جانشین فرمانده ناجا خبر داد آغاز "طرح دریا و امنیت اخلاقی" از 25 خرداد در سه استان حاشیه‌خزر جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران: توسعه موشکی ایران متوقف نمی‌شود موگرینی: برجام ازمنظر امنیتی برای اروپا مهم است 21 شرکت ناجا و 38 شرکت شستا در فرابورس فروخته می‌شود وزیر خارجه آلمان: آماده کمک به اقتصاد ایران هستیم با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود تشدید حمله ائتلاف سعودی به الحدیده برای جبران ناکامی در پرونده جنگ یمن با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) عصر 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می‌شود