ساعت کار مراکز اهدای خون در شب‌های قدر افزایش یافت

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: به منظور تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران نیازمند و همچنین با توجه به استقبال زیاد اهداکنندگان، ساعت فعالیت مراکز اهدای خون در شب‌های قدر افزایش یافته است.
سید مرتضی طباطبایی روز شنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: 11 مرکز اهدای خون در ماه مبارک رمضان در استان تهران پذیرای اهداکنندگان است.
وی ادامه داد: در شب‌های قدر مرکز جامع وصال و منطقه 4 و 5 از ساعت 8 تا پایان مراسم شب قدر و مرکز انتقال خون جامع منطقه 2، شهریار و دانشگاه امام صادق(ع) از ساعت 19 تا پایان مراسم شب قدر آماده پذیرش روزه‌داران برای اهدای خون هستند.
طباطبایی اضافه کرد: مرکز اهدای خون پیروزی، ‌افسریه و رباط کریم هم در شب‌های قدر از ساعت 15 تا پایان مراسم شب قدر فعال هستند.


مدیرکل انتقال خون استان تهران اظهار داشت: مرکز اهدای خون وارمین هم در شب‌های قدر از ساعت 19 و 30 دقیقه تا پایان مراسم شب قدر آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.
طباطبایی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که حداقل در شب‌های قدر 2 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کنند که به طور متوسط 800 نفر از آنها موفق به اهدای خون شوند.
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اهداکنندگان برای اهدای خون توجه داشته باشند که کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و در صورت بیمار بودن از اهدای خون صرف نظر کنند.
وی افزود: همچنین با توجه به مراجعه زیاد اهداکنندگان در شب‌های قدر در صورتی که کارکنان انتقال خون اعلام کنند اهدای خون به کفایت لازم رسیده است و دیگر نیازی به اهدای خون نیست، اهدا را به شب‌های دیگر در ماه مبارک رمضان موکول کنند.
* نیاز مبرم به گروه خونی AB منفی
طباطبایی با بیان اینکه مردم در دهه اول ماه مبارک رمضان کمتر خون اهدا می‌کنند، افزود: اکنون نیاز مبرم به گروه خونی AB منفی است و تقاضا داریم افرادی که دارای این گروه خونی هستند، اقدام به اهدا کنند.
وی تاکید کرد: اگرچه در ماه مبارک رمضان برخی اعمال جراحی خاص کمتر انجام می‌شود، اما باید توجه داشت که نیاز بیماران به خصوص بیماران تالاسمی، دیالیزی و سرطانی همیشگی است و این موضوع یکی از علل اهدای مستمر خون به شمار می‌آید.
مدیرکل انتقال خون به 2 زمان برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: 6 ساعت بعد از سحری و6 ساعت بعد از افطار بهترین زمان برای اهدای خون در ماه مبارک محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه اهدای خون به هیچ وجه موجب باطل شدن روزه نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 10 درصدی اهداکنندگان بودیم و به طور متوسط در ایام ماه مبارک رمضان روزانه حدود 800 نفر خون اهدا کردند.
سایر اخبار این روزنامه
معاون رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران: شرکت‌های انگلیسی مشتاق ادامه همکاری با ایران هستند عزل و نصب‌های جدید پادشاه عربستان و تاسیس وزارت فرهنگ و پست جدید برای ولیعهد جوان وحشت رژیم صهیونیستی از توانمندی نظامی حزب‌الله لبنان معاون سازمان برنامه و بودجه کشور: یارانه ارزی دارو حذف نشده است رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس: برخی به دنبال بازگشت سینمای فاسد قبل از انقلاب هستند رئیس گروه فنی انرژی و سیالات فولاد مبارکه خبر داد: رکورد شکنی کاهش مصرف آب در فولاد مبارکه نفوذ مدعیان بی‌هنر رئیس ستاد مرکزی قدس و انتفاضه اعلام کرد برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس در 900 شهر کشور انزوای کامل آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به حملات نظامی امارات مطرح شد هشدار موشکی یمن به امارات؛ آمریکا یک قرن بعد ساعت کار مراکز اهدای خون در شب‌های قدر افزایش یافت یک فروند جنگنده اف-7 ارتش در اصفهان سقوط کرد فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فردا در بیست‌ونهمین سالگرد رحلت امام‌خمینی صورت می‌گیرد تجدید میثاق با بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی