صهیونیست‌ها در روز قدس با گلوله جنگی به مردم غزه شلیک کردند



گروه جهان/ تظاهرات یازدهمین هفته «روز بازگشت» در غزه که همزمان شده بود با برپایی روز جهانی قدس با تدابیر امنیتی ویژه‌ای که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته بود، به میدان حمله نظامیان این رژیم به مردم بی‌دفاع غزه تبدیل شد.
به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از معا، منابع فلسطینی از حضور شمار زیادی از فلسطینی‌ها در تظاهرات بازگشت در غزه با عنوان میلیونی قدس خبر دادند. این گزارش‌ها حاکی است، نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق غزه تظاهرات‌کنندگان را با گلوله‌های جنگی و گاز اشک آور نشانه رفتند که بر اثر گاز شلیک شده از سوی صهیونیست‌ها صدها نفر مصدوم شدند. نظامیان رژیم صهیونیستی حتی آمبولانس‌ها را به شکل مستقیم هدف قرار دادند.


با این حال جوانان فلسطینی سیم خاردارهای ایجاد شده در شرق جبالیا و شرق خان یونس را قطع کردند.
منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند، اسماعیل هنیه نیز در تظاهرات در شرق غزه حضور یافت.
از سوی دیگر همزمان با بالا گرفتن خشونت نظامیان اسرائیلی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، آماده‌باش خود را در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها افزایش داده است. صبح دیروز نظامیان رژیم صهیونیستی مرزهای فلسطین اشغالی با غزه را منطقه نظامی بسته اعلام کردند.
راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت بیش از دو ماه است که در اعتراض به اقدام امریکا در شناسایی شهر قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت امریکا به این شهر برگزار می‌شود و فلسطینیان طی این راهپیمایی بر حق خود در بازگشت به سرزمین‌های خود براساس قطعنامه‌های شورای امنیت تأکید دارند.