القدس العربی: برخی سران عرب، «اسرائیل» را از برادران خود بهتر می‌دانند

روزنامه "القدس العربی" با اشاره به سفر یک هیات صهیونیستی به بحرین طی چند روز آتی، نوشت: چه بلایی بر سر برخی سران عرب آمده است که اسرائیلی‌ها را بهتر از برادران عربی می‌دانند و سفر هیات‌های اسرائیلی به کشورهایشان به مراتب ساده‌تر از هیات‌های عربی از جمله قطر است.
القدس العربی چاپ لندن افزود: یک هیات جدید اسرائیلی طی چند روز آتی وارد بحرین خواهد شد تا حلقه جدیدی از عادی سازی روابط میان کشورهای عربی با رژیم صهونیستی،ان هم به طور مجانی، شکل بگیرد. در چنین شرایطی، برخی طرف‌های عربی از جمله تشکیلات خودگردان فلسطین به سبب مخالفتش با طرح موسوم به "معامله قرن" در انزوای اعلام نشده به سر می‌برند و مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله قومیتی، حمایت سران عربی را از دست داده است.
این هیات صهیونیستی که در روز یکشنبه آتی وارد بحرین می‌شود، قرار است در اجلاس کمیته میراث جهانی وابسته به یونسکو شرکت کند. اما موضوع عجیب این است که روزنامه "اخبار الخلیج"، یک روزنامه رسمی و حکومتی بحرین به نقل از یک مسئول رسمی در این کشور، خبر مشارکت صهیونیست‌ها در این اجلاس را اعلام کرده است.
عجیب‌تر آن که، مسئول دولتی بحرین که صراحتا سفر هیات اسرائیلی را به منامه پایتخت اعلام کرده است، هیچ اطلاعی درباره حضور یا عدم حضور هیات قطری در این اجلاس ندارد. یعنی، کار به جایی رسیده است که اطمینان یافتن از مشارکت صهیونیست‌ها، ساده‌تر و روشن‌تر از دانستن حضور یا عدم حضور هیات قطری است و در نتیجه سفر هیات‌های صهیونیستی به برخی از کشورهای عربی به مراتب ساده‌تر از سفر قطری‌ها درحال انجام است.


در ادامه مطلب آمده است: جهان عرب شاهد روی آوردن بی‌سابقه برخی سران خود به سوی اسرائیلی‌ها است و بسیاری از نظام‌های عربی در تلاش هستند مردم خود را مجاب کننند "اسرائیل" از برخی برداران عرب آنها بهتر است. در جهان عرب کشورهایی را می‌بینیم که میزبان هیات‌های صهیونیستی می‌شوند، درحالی مرزها و فرودگاه‌های خود را به روی هیات‌های عربی و برادر خود بسته‌اند. همینطور برخی از کشورهای عربی در فیفا علیه مغرب و به نفع آمریکا رای می‌دهند. برخی از نظام‌های عربی با صرف هزینه‌های کلان از طرح‌های ویرانگر در داخل و خارج جهان عربی حمایت می‌کنند. عرب‌ها و سران آنها چگونه می‌اندیشند؟ با کدام عقل و منطق به مبارزه با برادران خود برخاسته اند؟
القدس العربی نوشت: در خصوص هیات اسرائیلی که قرار است وارد بحرین شود، باید این پرسش را مطرح کرد" چرا مقامات رسمی بحرین از روی عمد و از طریق روزنامه رسمی خود مشارکت این هیات در نشست منامه را اعلام کردند؟ آیا مردم بحرین از این سفر خوشحال خواهند شد؟ یا با گل به استقبال این هیات خواهند رفت؟" بدون شک این گونه نخواهد بود. پاسخ این پرسش ساده است. نظام‌هایی که روابط سری با رژیم صهیونیستی داشتند، اکنون در تلاش برای علنی کردن آن هستند. از روی عمد این گونه اخبار را منتشر می‌کنند تا برقراری روابط میان دو طرف به امری عادی و علنی تبدیل شود.
دومین سوال این که، چرا مقامات عربی می‌کوشند روابط سری خود با "اسرائیل" را علنی کنند؟ تا وقتی که منافع آنها و اسرائیلی‌ها تامین می‌شود، چه نیازی به این کار هست؟ در پاسخ باید گفت: منطقه در مسیر رسیدن به یک ترکیب و شکل جدید است و نگرانی ما این است که ترکیب جدید، مقدمه‌ای برای وادار کردن فلسطینی‌ها برای تسویه حساب‌های جدیدی باشد که در تضاد با اصول و مبانی آنها است.
القدس العربی افزود: خلاصه آن که، سخن گفتن از سفر یک هیات رسمی رژیم صهیونیستی به یک پایتخت عربی آن هم به طور علنی، نمی‌تواند تنها یک موضوع ساده و ظاهری باشد. ما در برابر واقعیت عربی و منطقه‌ای جدیدی قرار داریم که با برگزاری مناسباتی مانند اجلاس کمیته میراث جهانی یا دیگر مناسبت‌هایی از این دست که مطلقا اهمیتی برای ما ندارند به تدریج درحال شگل گیری است. آنچه برای ما مهم است هجوم تل‌آویو به کشورهای عربی برای عادی سازی روابط و علنی کردن مناسبات سری‌اش با آنها است.
سایر اخبار این روزنامه
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان راه‌آهن ایران و شرکت سوئیسی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس، نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی: قانون باید در جهت حل مشکل طبقات ضعیف و متوسط باشد تحلیل سیاسی هفته وزیر آموزش و پرورش: قسط اول پاداش فرهنگیان از 10 روز آینده واریز می‌شود معاون وزیر بهداشت: امکان تولید داروهای بیولوژیک در کشور فراهم است ضمن اشاره به چند پرونده اقتصادی مطرح شد؛ خبر دادستان تهران از پشت پرده گرانی‌های سکه انتقاد پاپ از سیاست‌ مهاجرتی ترامپ انصارالله: حلقه محاصره متجاوزان در الحدیده تنگ‌تر شده است القدس العربی: برخی سران عرب، «اسرائیل» را از برادران خود بهتر می‌دانند نیکی هیلی خبر داد؛ آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شد وزیر آموزش و پرورش: قسط اول پاداش فرهنگیان از 10 روز آینده واریز می‌شود کارگران برای رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی درخواست دادند مدیرعامل شرکت مترو تهران خبر داد شناسایی ایستگاه‌های مترو برای ساخت مجتمع‌های ایستگاهی دکتر روحانی درگذشت حاجیه‏ خانم طوبی کوچیری مادر شهیدان کلانتری دزفولی را تسلیت گفت در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ بررسی کلیات لایحه جامع انتخابات در جلسه هیات دولت آغاز شد