کارگران برای رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی درخواست دادند

وکیل مدافع جمعی از کارگران در پرونده تخلفات مدیرعامل سابق تامین اجتماعی می‌گوید از طرف موکلان خود از رئیس کل دادگستری استان تهران درخواست اعمال ماده 477 آئین دادرسی کیفری در پرونده سعید مرتضوی را کرده است.
به گزارش ایرنا، مصطفی ترک همدانی گفت: درخواست اعمال ماده 477 یا همان ماده 18 سابق، دلالت بر خلاف بین شرع بودن یک قرار، رای، حکم یا تصمیم قضایی دارد که بر همین اساس در ارتباط با پرونده مرتضوی و حکم صادره در این پرونده، درخواست اعمال ماده 477 کرده ایم.
این وکیل دادگستری که وکالت تعدادی از کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی را بر عهده دارد افزود: در صورتی که رئیس دادگستری تهران یا معاونان وی، درخواست ما را مورد پذیرش قرار دهند، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود و دیوان پس از آن، تکلیف به پذیرش اعاده دادرسی و ارسال پرونده به شعبه هم عرض برای رسیدگی مجدد را دارد.
همدانی با بیان اینکه معتقد است مرتضوی در پرونده تخلفات تامین اجتماعی مرتکب بزه اختلاس شده است، گفت: در درخواست خود استدلال کرده‌ایم که استدلال اگر واگذاری شرکت‌های شستا به بابک زنجانی در قبال قرارداد مکتوب و صدور 5 فقره چک ضمانت قرارداد و صدور چک‌ها با رقم بسیار فاحش دو میلیارد ین ژاپن به دلیل سهو قلم! غارت بیت المال و تبانی در معاملات دولتی تلقی نمی‌شود، آیا حتی اهمال و سهل انگاری هم نیست که متهم حکم برائت گرفته است؟
وکیل مدافع تعدادی از کارگران در پرونده تخلفات تامین اجتماعی اظهار کرد که معتقدیم در دادنامه صادره برای مرتضوی، خلاف بین شرع صورت گرفته است.
سایر اخبار این روزنامه
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان راه‌آهن ایران و شرکت سوئیسی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس، نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی: قانون باید در جهت حل مشکل طبقات ضعیف و متوسط باشد تحلیل سیاسی هفته وزیر آموزش و پرورش: قسط اول پاداش فرهنگیان از 10 روز آینده واریز می‌شود معاون وزیر بهداشت: امکان تولید داروهای بیولوژیک در کشور فراهم است ضمن اشاره به چند پرونده اقتصادی مطرح شد؛ خبر دادستان تهران از پشت پرده گرانی‌های سکه انتقاد پاپ از سیاست‌ مهاجرتی ترامپ انصارالله: حلقه محاصره متجاوزان در الحدیده تنگ‌تر شده است القدس العربی: برخی سران عرب، «اسرائیل» را از برادران خود بهتر می‌دانند نیکی هیلی خبر داد؛ آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شد وزیر آموزش و پرورش: قسط اول پاداش فرهنگیان از 10 روز آینده واریز می‌شود کارگران برای رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی درخواست دادند مدیرعامل شرکت مترو تهران خبر داد شناسایی ایستگاه‌های مترو برای ساخت مجتمع‌های ایستگاهی دکتر روحانی درگذشت حاجیه‏ خانم طوبی کوچیری مادر شهیدان کلانتری دزفولی را تسلیت گفت در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ بررسی کلیات لایحه جامع انتخابات در جلسه هیات دولت آغاز شد