انتقاد از اقتصاد نفت محور


وزير کشور با اشاره به خروج يکجانبه دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا از برجام گفت: اين کشور نشان داده که همواره به تعهدات بين المللي پايبند نبوده و هر معاهده‌اي که به نفعش نباشد راحت کنار مي‌گذارد.
به گزارش ايرنا، عبدالرضا رحماني فضلي در نشست اقتصاد مقاومتي، اشتغال و رونق اقتصادي خراسان شمالي خروج آمريکا از شوراي حقوق بشر را هم مضحکانه عنوان کرد و گفت: اين کشور که ايران را به نقض حقوق بشر متهم مي‌کرد، اکنون خودش از شوراي حقوق بشر خارج شده است.
وزير کشور گفت: در دهه‌هاي اخير شاهد بوديم که آمريکا حقوق بشر را زير پا گذاشته و حالا که آمريکايي‌ها مي‌بينند نمي‌توانند در برابر کارهايي که کرده‌اند پاسخگو باشند از آن خارج شدند.
رييس شوراي امنيت ملي کشور اظهار داشت: دفاع و تقويت از تروريسم، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر، بمباران و تخريب مناطق مسکوني و کشتار انسان‌ها و کودکان از مواردي است که در حقوق بشر جايگاهي ندارد و آمريکا نمي‌تواند در برابر قانون حقوق بشر در اين باره پاسخ داشته باشد. وزير کشور گفت: يکي از ابزارهاي دشمن براي تحميل فشار به ايران اسلامي، تحريم‌هاي اقتصادي بوده اما مردم ايران دوباره اثبات مي‌کنند که ايران با اين روش‌ها از پاي در نمي‌آيند. رحماني فضلي گفت: متاسفانه نتوانسته‌ايم در حوزه اقتصاد خود را تقويت کنيم و به همين علت در اين سال‌ها، اقتصاد کشور همواره در معرض تهديد دشمن بوده است. وي گفت: با انتقاد از وابستگي اقتصاد کشور به نفت گفت: اين براي ما افت است که هر زمان شير نفت بسته شود با مشکل روبه رو شويم، تا کي بايد به نفت متکي باشيم، بايد خود را از نفت جدا کنيم. وزير کشور افزود: ايران در اين سال‌ها به لحاظ نظامي‌و امنيتي خود را تقويت کرده بگونه‌اي که موجب بازدارندگي بدخواهان شده است و اکنون هيچ کشوري در اين زمينه نمي‌توند کشور را تهديد کند، اما در حوزه اقتصاد نتوانسته‌ايم خود را مقاوم کنيم. وي با اشاره به اينکه براي تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي بايد مردم را دخالت داد، گفت: اکنون 70 درصد از نارضايتي‌هاي مردم، مربوط به اقتصاد و معيشت است و البته بهبود وضعيت اقتصاد و ايجاد اشتغال حق مردم و تامين آن تکليف و وظيفه دولت است. وزير کشور با انتقاد از اجرايي نشدن اصل 44 و واگذاري به بخش خصوصي گفت: تاکنون تنها 13 درصد واگذاري‌ها به بخش خصوصي بوده است. وي گفت: 120 هزار ميليارد ريال اعتبار تسهيلاتي براي مشاغل روستايي منظور شده است اما تاکنون تنها 6 درصد از اين ميزان جذب شده است. وي نبود حلقه واسط ميان مردم و دولت را از مشکلات تحقق اهداف و برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: مديران و نيز دهياري‌ها بايد مردم را نسبت به فرصت‌هاي موجود براي رونق اقتصاد و اشتغال آشنا و آگاه کنند. رحماني فضلي


وزير کشور با اشاره به اينکه روزانه پنج ميليون نفر به ادارات کشور مراجعه دارند افزود: به واقع چند درصد از اين مراجعه کنندگان با رضايت از اداره‌ها خارج مي‌شوند، اين افراد نبايد جز به علت‌هاي قانوني و يا ضعف امکانات از گرفتن نتيجه باز بمانند