شناسایی و بازداشت محرکان و عاملان آشوب در بازار تهران


به گزارش فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی دیروز در حاشیه همایش قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا در رابطه با اعتراضات روز دوشنبه تا این لحظه بازداشتی داشتید؟ گفت: قبلا هم گفته‌ایم که مسئولان نظام در برخورد با آشوب‌ها و ناامنی‌ها به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیند.
جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه برنامه جدی آمریکایی‌ها در مورد ایران دامن زدن به ناامنی‌هاست، افزود: روز دوشنبه تلاش کردند با تهدید بازاری‌ها درب مغازه‌ها را ببندند و در برخی نقاط شهر آشوب ایجاد کنند و به برخی مغازه‌ها آسیب برسانند.
وی با بیان اینکه عوامل این آشوب‌ها شامگاه دوشنبه شناسایی و تعداد زیادی از این افراد دستگیر و بازداشت شدند، ادامه داد: محرکین اصلی حادثه که با برنامه‌ریزی در نقاط مختلف تهران به تهدید بازاری‌ها اقدام کردند که اگر بازار را نبندید فلان کار را انجام می‌دهیم توسط پلیس و دستگاه امنیتی شناسایی شدند و امروز تحویل دادستانی می‌شوند.
دادستان تهران اظهار داشت: من به این افراد و خانواده‌های آنها اطلاع می‌دهم که تا محاکمه نشوند آزاد نخواهند شد. کسانی که اخلال نظام اسلامی را نشانه رفته‌اند از جنس بازاری‌ها نبودند و خواهید دید که بازاری‌ها صف خود را جدا خواهند کرد. مردم اجازه نخواهند داد عده‌ای به خود حق بدهند که وضع بازار را متلاطم کنند و برای مردم ناامنی اقتصادی ایجاد کنند.


دولت‌آبادی افزود: پیام من به آشوب گران در حوزه امنیت و اقتصاد این است که دستگاه قضایی با هرگونه ناامنی و آشوب و اغتشاش در حوزه اقتصادی مبارزه خواهد کرد و متهمانش مانند آشوب‌های دی ماه و اسفند ماه تا انجام محاکمه آزاد نخواهند شد. ریاست قوه قضائیه نیز فرمودند که اتهام اخلال در نظام اقتصادی و اتهام در حوزه امنیت مجازات سنگینی دارد.
علت بازداشت هنگامه شهیدی
وی در پاسخ به سؤالی درباره علت بازداشت «هنگامه شهیدی» و آخرین وضعیت پرنده قبلی وی، گفت: وی چند ماهی متواری بود و در شبکه‌های مجازی هر روز اهانت‌های آشکاری به دستگاه قضایی و مسئولینش می‌کرد، به جای اینکه خود را معرفی کند توییت‌های بسیار مجرمانه‌ای منتشر می‌کرد. دیروز (دوشنبه) در جزیره کیش درحالی که مدعی بود تا تغییر مسئولان دستگاه قضایی خود را معرفی نخواهد کرد، دستگیر شد.
 این نشانه اقتدار پلیس ماست که به همه متهمان می‌گوید دست از اقدام مجرمانه بردارند. ایشان پرونده سنگین در دستگاه قضایی دارد و امیدواریم که زودتر به دادگاه ارسال شود.
دادستان تهران در پاسخ به سؤالی در مورد بازداشت «ع. ز.ح.م» که به جعبه سیاه بابک زنجانی معروف است، اظهارداشت: وی در بازداشتگاه است و البته من اخیرا به بازپرس ایشان تاکید کردم در تحقیق تسریع شود چون برخی از تحقیقات ایشان منوط به انجام کار کارشناسی و در حال انجام است.
جعفری دولت‌آبادی در مورد پرونده فعالان محیط زیستی گفت: به زودی امیدوارم به دادگاه ارسال شود.
وی در مورد توییت محمود صادقی مبنی بر هجوم ماموران امنیتی به منزل سید امامی و گذاشتن جعبه‌ای در داخل خانه، عنوان کرد: من نمی‌دانم، جعبه را نشنیدم ولی برای کاری که انجام شده حتما مجوز قانونی وجود داشته است.
عموم جمعیت معترض بازار تهران را
اخلالگر نظام اقتصادی نمی‌دانیم
رئیس‌ کل دادگستری استان تهران نیز در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه در جمع خبرنگاران درباره حادثه روز دوشنبه بازار تهران، گفت: برابر قانون، نیروی انتظامی در جرایم مشهود حق دارد آنان را دستگیر کند که طبق قاعده این کار انجام شد.
‎ غلامحسین اسماعیلی با بیان اینکه حساب اخلالگران نظام اقت صادی از افرادی که تحت تاثیر مسایل افتصادی معیشتی و گرانی اعتراضاتی دارند کاملا از هم مجزا است، افزود: اخلالگران کسانی هستند که بانی و باعث این اخلال و تلاطم در بازار ارز و سکه و خودرو می‌شوند.
‎ اسماعیلی ادامه داد: به هیچ عنوان عموم جمعیت روز دوشنبه را مصداق اخلاگری در اقتصاد کشور نمی‌دانیم اما افرادی هستند که اخلال انجام دادند که دستور قضایی برای آنان صادرشد و این افراد در برابر میز قاضی و اقتدار قاضی زمین
خواهند خورد.