افتتاح طرح توسعه سبا با حضور معاون اول رئیس جمهوری

 آیین افتتاح طرح توسعه مجتمع فولاد سبا و نیروگاه ۲۵ مگاواتی(CHP) فولاد سبا، کارخانه آهک کلسینه شرکت فولادسنگ مبارکه، ایستگاه تقلیل فشار گاز و تصفیه‌خانه ۳۰۰۰ مترمکعبی پساب صنعتی فولاد مبارکه اصفهان با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و مقام عالی وزارت صنعت معدن و تجارت و استاندار اصفهان برگزار شد.
جهانگیری پس از بازدید از خطوط تولید مجتمع فولاد سبا و افتتاح رسمی پروژه های مذکور از استان اصفهان به‌عنوان استان پیشتاز در همه بخش های کشور عنوان کرد و گفت: هیچ تحول سیاسی، فرهنگی، اجتماعی در ایران نداریم و هیچ پیشرفت مهم اقتصادی و صنعتی وجود ندارد که اصفهان کانون یا نقطه اصلی توسعه و پیشرفت آن نبوده باشد. این استان در پیشرفت معدن و صنایع معدنی، پتروشیمی و پالایشگاهی و خلاصه در تمامی صنایع بزرگ، متوسط و کوچک ایران نقش بسزایی داشته و دارد .
وی ضمن تشریح وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد قدرت‌های اقتصادی حاضر در برجام گفت: مهمترین هدف آمریکایی‌ها به گفته خودشان این است که اقتصاد ما را زمینگیر کنند، زندگی را بر مردم تنگ کنند تا دامنه نارضایتی‌های مردم توسعه پیدا کند و به اهداف دیگری که به دنبال آن هستند، دست یابند. در مقابل، وظیفه مسئولان جمهوری اسلامی و ملت ایران این است که با برنامه‌ریزی دقیق و مقاومت، برنامه‌های طرف مقابل را به شکست بکشانیم و اقتصاد ایران را سرپا نگه داریم.  وی با اشاره به بحران اقتصادی ناشی از خروج آمریکا از برجام و تهدید آمریکا در طرح تحریم های جدید گفت: ملت انتظار دارد در مقطعی که دشمن اینچنین هدفگذاری کرده است، فرزندان خودش در صنعت فولاد در مقابل، هدفگذاری جدیدی انجام دهند و آخر سال با سرفرازی اعلام کنند تولید و صادرات شرکت در سال ۹۷ افزایش یافته است.
جهانگیری افزود:ما مطمئنیم مدیران و کارکنان صنعت فولاد کشور می‌توانند این کار را انجام دهند. نباید در توانمندی‌های خود تردید کنیم.سبا را افتخار دیگری برای صنعت فولاد کشور دانست و از مسئولان کشور و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و دلسوزان استان و شهرستان و همچنین از تمامی پیمانکاران، مشاوران و کارکنانی که در راه اندازی این طرح‌ها همت گماردند، تشکر و قدردانی کرد.
دکتر بهرام سبحانی در این آیین، با ارایه گزارشی از روند فعالیت‌های گروه فولاد مبارکه در سال‌های اخیر   به بیان پروژه‌های افتتاحی پرداخت و گفت: پروژه توسعه مجتمع فولاد سبا با هدف افزایش ظرفیت این مجتمع از ۷۵۰ هزار تن به 1.6 میلیون تن؛ پروژه احداث نیروگاه ۲۵مگاواتی مجتمع فولاد سبا با هدف تأمین برق نواحی تولید و استراتژیک مجتمع فولاد سبا؛ پروژه احداث تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی فولاد مبارکه با هدف کاهش وابستگی به آب خام و بهبود شرایط زیست محیطی؛ پروژه احداث کارخانه آهک کلسینه شرکت فولادسنگ مبارکه با هدف افزایش تولید آهک کلسینه و پروژه ایستگاه تقلیل فشار گاز فولاد مبارکه با هدف تأمین گاز موردنیاز طرح‌های توسعه و تأمین پایدار گاز از دو خط انتقال و درمجموع با ۲۵۰میلیون یورو سرمایه‌گذاری از سوی فولاد مبارکه، افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.