رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: همکاری ایران و پاکستان در راستای امنیت منطقه گسترش می‌یابد

سرلشکر "محمد باقری" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر نقش کشورهای مستقل در گسترش آرامش و امنیت در منطقه، گفت: همکاری تهران - اسلام آباد در راستای گسترش امنیت منطقه‌ای توسعه می‌یابد.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار باقری در تشریح اهمیت سفر خود به پاکستان، گفت: آمریکا در راس کشورهایی است که قصد ایجاد نا امنی در منطقه را داشته و برابر امنیت منطقه صف آرایی کرده است.
وی تصریح کرد: وظیفه ایران و پاکستان در مقطع کنونی این است که با گسترش دوستی دوجانبه و هماهنگی، در راستای تحقق آرامش و امنیت منطقه برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
باقری پاکستان را از مهم‌ترین همسایگان جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این کشور با بیش از 200 میلیون نفر جمعیت مسلمان، علاقه‌مند به نظام جمهوری اسلامی ایران است و ایران نیز برای گسترش ارتباط با پاکستان اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل است.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین با تشریح روابط نظامی دو کشور در گذشته و تاکید بر اینکه پاکستان همیشه در سیاست خارجی ایران جایگاه خاصی داشته است، گفت: لازم است که این ارتباطات به دلیل ویژگی‌های زمانی فعلی در منطقه جنوب غرب آسیا و تحولات منطقه، توسعه یابد.
سرلشکر باقری یادآور شد: پس از سفر سال گذشته فرمانده ارتش پاکستان به ایران و بنا به دعوت ژنرال قمر جاوید باجوا در راس هیاتی از معاونان ستاد کل به کشور پاکستان سفر کرده ایم.
باقری تصریح کرد: در این سفر در خصوص موضوعات مختلف از جمله وضعیت منطقه غرب آسیا یا فرمانده ارتش، رئیس جمهوری، مسئولان وزارت امورخارجه و دیگر مقامات پاکستان گفت‌و‌گو می‌کنیم.
سرلشکر "محمد باقری" و جمعی از مقام‌های عالیرتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران دیروز -یکشنبه- به دعوت ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شدند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سفر با فرمانده ارتش پاکستان، "ممنون حسین" رئیس جمهوری و دیگر مقامات نظامی این کشور دیدار می‌کند.
وی قرار است در این دیدارها در خصوص توسعه همکاری‌ها و مناسبات دفاعی تهران و اسلام آباد، گسترش همکاری‌های مشترک مرزی، مبارزه با تروریسم گفت‌و‌گو و تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام نیز بررسی شود.
همچنین ارزیابی توافقات دفاعی ایران و پاکستان در سفر آبان ماه 96 فرمانده ارتش پاکستان به تهران از دیگر محورهای گفت وگوی سردار سرلشکر باقری با قمر جاوید باجوا عنوان شده است.