ساخت 10 هزار خانه در 14 استان

گروه اجتماعی: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد: موفق شدیم با سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام قراردادی سه‌جانبه برای احداث 10 هزار واحد مسکونی مددجویان امضا کنیم، این تفاهمنامه مربوط به مناطق محروم در 14 استان است.
به گزارش ایسنا، سیدپرویز فتاح با بیان اینکه طی 3 ماه و اندی گذشته، درآمدهای مردمی‌مان 50 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است، گفت: ضمن قدردانی از مردم، باید از دولت هم تشکر کنیم. دولت بودجه ما را در 3 ماه اول سال جاری 100 درصد تخصیص داده است. این مبلغ حدود 1100 میلیارد تومان است. برای 3 ماه دوم هنوز ارقام به خزانه هنوز اعلام نشده است. وی افزود: موفق شدیم معامله سوهانک را انجام دهیم که زمان زیادی از ما گرفت و 19 دستگاه متقاضی آن بودند. بعد از 2 سال و نیم که تصور می‌کردیم بتوانیم با دولت از جمله وزارت علوم یا وزارت بهداشت معامله کنیم، این امر میسر نشد و در نهایت با دانشگاه آزاد که قیمت بالاتری داده بود به توافق رسیدیم و به مبلغ 900 میلیارد تومان به فروش رساندیم.
جزئیات فروش ساختمان سوهانک
فتاح گفت: البته اگر بخواهند پایان کار بگیرند و تغییر کاربری بدهند باید با شهرداری طرف حساب باشند که خریدار تقبل کرده خودش آن را بپردازد. در واقع شرایط ما را در قرارداد پذیرفتند و امضا کردند. ظرف یک ماه 300 میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند و مابقی ظرف 3 سال در قالب چک‌های مدت‌دار تادیه می‌شود. رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سوهانک را تحویل دانشگاه آزاد دادیم و پول حاصل از آن را در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کردیم تا در قالب وام ضروری به نیازمندان پرداخت شود، گفت: می‌توانیم ادعا کنیم ظرف 3 ماه آینده پشت نوبتی برای وام نداشته باشیم. مابقی وصولی‌ها هم وارد صندوق امداد ولایت شده و تبدیل به وام‌های قرض‌الحسنه می‌شود. فتاح افزود: شاید وزیر بهداشت رنجیده خاطر شد که از ایشان معذرت‌خواهی می‌کنم. با ایشان تا پای امضای قرارداد رفتیم اما 720 میلیارد تومان قیمت داده بودند که با رقم پیشنهادی دانشگاه آزاد اختلاف فاحشی داشت.


ساخت 10 هزار خانه در 14 استان
وی همچنین با اشاره به اینکه موفق شدیم با سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام قراردادی سه‌جانبه برای احداث 10 هزار واحد مسکونی مددجویان امضا کنیم، گفت: این تفاهمنامه مربوط به مناطق محروم در 14 استان است. در این طرح از پول و وام دولت استفاده نمی‌شود. منابع مالی به نحوی طراحی شده است که فشاری به مددجویان وارد نمی‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم توفیق یابیم تا آخر سال این واحدها را بسازیم. وی افزود: در سال جاری دولت باید 50 هزار واحد مسکن‌مهر نیمه‌تمام را به ما تحویل می‌داد تا تکمیل کنیم و در اختیار مددجویان بگذاریم. آیین‌نامه مربوط در کمیسیون اجتماعی دولت مصوب شد و به محض آنکه در هیات دولت هم تصویب شود کار را شروع می‌کنیم و از محل اعتبارات کمیته امداد واحدها را تکمیل کرده و به مددجویان تحویل می‌دهیم.
ممنوعیت فروش وام اشتغال
رئیس کمیته امداد با اشاره به پرداخت 200 هزار فقره وام اشتغال گفت: انتظار داریم این وام‌ها همگی منتهی به ایجاد اشتغال شود. ممکن است افراد سودجویی وارد شوند و از این وام سودجویی کنند که برخورد جدی می‌شود، زیرا خلاف تدابیر ما است و قطعا در پرونده آن مددجو تجدیدنظر می‌کنیم. در بیرون فروش وام ممکن است انجام شود اما در کمیته امداد ممنوع است.
افزایش مستمری‌ها طبق تورم
رئیس کمیته امداد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به کمیته امداد در رفع فقر چه نمره‌ای می‌دهید، اظهار داشت:  در محدوده قانون عمل کرده و هم از کمک‌های مردمی و هم دولتی استفاده می‌کنیم. دولت سال قبل بودجه ما را کامل تخصیص داد. مستمری سال قبل صددرصد جذب و پرداخت شد و امسال هم همین‌طور بود. مردم هم کمک‌های موثری داشته‌اند و متوجه شده‌اند شرایط نیازمندان سخت‌تر شده، بیشتر کمک کرده‌اند. مردم، دولت و مجلس در تامین اعتبارات هوشمند عمل کرده‌اند و از این حیث می‌توان گفت مجموعه این پرداختی‌ها موثر بوده است. وی افزود: در این میان در اشتغال ضعف داریم که باید رونق یابد و بیشتر به آن توجه شود. رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در ماه‌های اخیر تورمی برای سبد خانوار تحت پوشش رخ داده که ما مستمری‌ها را 14 درصد افزایش دادیم، گفت: همین ماه 30 هزار نفر از پشت‌نوبتی‌ها را وارد چرخه حمایتی کردیم. ماه‌های آینده نیز همین‌طور است. وی در پاسخ به پرسشی درباره بحران‌های کم‌آبی گفت: لازمه حکومت‌داری این است که قوانین سختگیرانه وضع کنیم و آب را هدر ندهیم. روش‌های مسرفانه و عادت‌های اشتباهی که داریم باید اصلاح شود؛ در دنیا روی این موضوع بسیار کار کرده‌اند و باید روی آن کار کنیم.