پروژه «ایرانوم» آغاز درمان معلولیت‌ها در کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، پروژه ایرانوم را آغازی برای درمان معلولیت‌ها در داخل کشور دانست و گفت: امیدواریم تا این دانشگاه بتواند برای نخستین بار خدمات مربوط به درمان معلولیت‌ها را در کشور ارائه دهد.
به گزارش ایسنا، رضا ملک‌زاده در این مراسم که دیروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، با بیان اینکه از زمان تاسیس این دانشگاه افزایش نیاز جامعه ایران به خدمات توانبخشی در آینده مطرح بوده است، این موضوع را در جامعه کنونی روشن دانست و گفت: خوشبختانه طی این سال‌ها، دانشگاه توانسته رشد کند و به مرزهای جدیدی که در حوزه توانبخشی دنیا مطرح است، نزدیک شود.
وی در همین زمینه به ظهور درمان‌های جدید در توانبخشی از طریق روش‌های ژن درمانی اشاره و خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به این درمان‌ها که شبیه به رؤیا بود، اکنون به واقعیت تبدیل شده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه اکنون درمان معلولیت‌ها حتی در سنین بلوغ نیز محقق شده است، از گران بودن این روش‌های درمانی در کشورهایی همچون آمریکا،‌ چین و کره خبر داد و گفت: باید آماده شویم تا چنین خدمات و درمان‌هایی را در کشور خودمان ارائه دهیم.


ملک‌زاده، پروژه ایرانوم را آغاز به کار در این حوزه معرفی و ابراز امیدواری کرد تا به واسطه این تلاش‌ها درمان افراد دارای معلولیت در داخل کشور انجام شود.
وی در پایان ضمن اشاره به وجود تحریم‌ها و با بیان اینکه در شرایط سخت می‌توان کارهای مهمی انجام داد، بر لزوم حفظ روحیه همدلی در شرایط کنونی تاکید و خاطرنشان کرد: باید این روحیه را حفظ کرد تا سطح خدمات توانبخشی در کشور بالا برود.