یک متوفی بیش از ۱۰ هزار گوشی همراه وارد کشور کرد!

دادستان تهران گفت: بیش از ۱۰ هزار گوشی موبایل توسط فردی که در قید حیات نبوده است، وارد کشور شده است!
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص پرونده‌هایی که درباره ارز یا خودرو در شهرستان‌های مختلف مطرح شده است، اظهارداشت: قبلاً دستور داده بودند که این پرونده‌ها به تهران احاله تا به صورت یکجا رسیدگی شود. این پرونده‌ها به تهران منتقل شد تا با هماهنگی بیشتری صورت گیرد.
سخنگوی قوه‌قضائیه درباره زمان آغاز محاکمه افراد دستگیر شده هم گفت: اکنون نمی‌توانم، بگویم که دقیقاً فلان روز - مثلاً دو یا سه یا ۱۰ روز دیگر- محاکمه این افراد آغاز می‌شود، اما تلاش می‌شود که هر چه زودتر پرونده‌های آن‌ها آماده و به دادگاه برود.
معاون اول دستگاه قضا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا از ۲۹ نفری که دستگیر شده‌اند کسی از مسئولان فعلی یا قبلی یا افراد دانه‌درشت در میان آن‌ها هست یا خیر گفت: افرادی که دستگیر شده‌اند همانطور که قبلاً هم گفته شد، برخی از وزارت صنعت، معدن‌و‌تجارت و سازمان توسعه تجارت بوده‌اند، اما اینکه تعبیر می‌کنید به دانه‌درشت‌ها، این لفظ در قوه قضائیه نیست؛ بلکه ما می‌گوییم هرکسی که جرمی مرتکب شود در هر رده‌ای و احیاناً در هر جایگاهی اگر توجه اتهام به سمت اوست، باید تعقیب شود که این کار در حال انجام است. افرادی از بانک مرکزی دعوت شده‌اند؛ افرادی احضار شده‌اند، افرادی هم از دستگاه‌های دیگر دعوت یا احضار شده‌اند یا به عنوان مطلع یا متهم از آن‌ها تحقیق می‌شود، بنابراین، چون برای پرونده‌ها هنوز حکمی صادر نشده است، در بیان نامشان فعلاً معذوریت قانونی داریم. اژه‌ای یاد‌آور شد: برخی تصورشان این است که اگر قوه‌قضائیه کسی را گرفت، بلافاصله فردا می‌تواند او را محاکمه و حکم صادر کند؛ درحالی که آیین دادرسی و موازین قانونی در این مورد داریم و ناگزیر هستیم، طبق موازین قانونی اقدامات خود را پیش بگیریم.


حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری گفت: پرونده این فرد به تهران احاله شده و قرار است در تهران پیگیری شود.
وی در خصوص اینکه آیا متهم هم به تهران منتقل شده است، گفت: طبیعتاً پرونده که به تهران احاله می‌شود، متهم هم با پرونده به تهران احاله می‌شود.
دولت مکلف به تحویل ۶۲ تن طلاست
همچنین عباس جعفری دولت‌آبادی در نهمین جلسه دادستانی تهران نیز در خصوص پرونده‌های چهارگانه شامل، تخلفات و جرایم ارتکابی در حوزه سکه طلا، ارز، خودرو و گوشی موبایل اطلاع‌رسانی کرد. در خصوص نخستین پرونده، تعداد سکه‌های طلای ثبت‌نام شده توسط بانک‌ها را ۷میلیون و ۶۰۰هزار عدد اعلام کرد.
وی درخصوص نوع تعهد بانک‌ها به تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده، اظهار داشت: این تعهد در بازه‌های زمانی یک ماهه تا ۲۴ماهه باید محقق شود و دولت در مجموع مکلف به تحویل ۶۲تن طلاست که رقم قابل‌توجهی می‌باشد. در همین رابطه نیز ۷۰نفر تا ۲هزار سکه خریداری کرده‌اند.
بازداشت ۱۲متهم ارزی
دادستان تهران از بازداشت ۱۲متهم ارزی طی روز‌های اخیر توسط شعب ویژه بازپرسی مستقر در دادسرای کارکنان دولت خبر داد و با اشاره به اینکه رسیدگی به اتهامات شرکت‌هایی که ارز دریافت کرده‌اند، اما کالا وارد نکرده یا کالا‌های وارداتی را گران‌تر توزیع کرده‌اند، گفت: این موارد در اولویت رسیدگی قرار دارد.
ورود ۱۰ هزار و ۵۰۰ گوشی تلفن همراه به نام فردی که در قید حیات نبوده است
دادستان تهران در خصوص پرونده گوشی‌های موبایل خریداری شده از منبع ارز دولتی توضیحاتی ارائه داد و گفت: در یک پرونده ۱۰ هزار و ۵۰۰ گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که مالک این گوشی‌ها در قید حیات نبوده است.
وی با اشاره به اینکه با تکمیل تحقیقات این پرونده‌ها به زودی عوامل اصلی به دادگاه معرفی خواهند شد، افزود: برخی شرکت‌کننده‌های واردکننده گوشی با تهیه فاکتور‌های صوری و جعلی این کالا‌ها را در بازار آزاد می‌فروختند.
دولت‌آبادی همچنین از اقدام یک شرکت دولتی که با دریافت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ۵ هزار گوشی موبایل وارد کرده است، انتقاد کرد.
بازداشت ۹ نفر در پرونده خودرو‌های وارداتی
دادستان تهران همچنین اعلام کرد، تاکنون علاوه بر بازداشت سه نفر از مدیران شرکت‌های واردکننده خودرو، شش نفر دیگر یعنی جمعاً نه نفر در رابطه با پرونده خودرو‌های وارداتی در بازداشت هستند. وی همچنین از بازداشت هشت متهم در پرونده‌های ارزی توسط دادسرای جرائم پولی – بانکی خبر داد.