مراسم بدرقه تیم ملی امید برگزار شد

معافیت امیدهای فوتبالیست از سربازی در صورت قهرمانی در بازی‌های آسیایی
مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال امید برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا برگزار شد .
به گزارش ایسنا، عصر دیروز از ساعت ١٨:٣٠ مراسم بدرقه تیم ملی امید در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد. در این مراسم مهدی تاج، محمود شیعی و اعضای کادرفنی تیم ملی امید حضور داشتند. در آغاز مراسم کلیپی از دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام‌جهانی و مصاف‌های این تیم برابر مراکش، اسپانیا و پرتغال پخش شد. در ادامه تصاویری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خطاب به ورزشکاران پخش شد که موج روحیه بخشی برای بازیکنان تیم ملی امید بود. در ادامه این مراسم کلیپی هم از حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش در تمرین تیم ملی امید و سخنان او خطاب به اعضای این تیم پخش شد.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال به بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: من یادم است که در دوره قبلی که تیم ملی امید را به مسابقات اعزام کردیم خیلی‌ها معتقد بودند که باید بازیکنان زیر ۲۱ سال به مسابقات اعزام شوند. این تیمی که ما به مسابقات جاکارتا اعزام می‌کنیم از همین الان برنده هستند. این حرکت حاصل تفکر فدراسیون فوتبال، اصحاب رسانه و همه فوتبالی‌ها است. این تیم از همین الان از نظر ما قهرمان است. ما هم می‌توانستیم تیم زیر ۲۳ سال و سه بازیکن بزرگسال به مسابقات اعزام کنیم ولی این انتخاب درستی نبود و با چالش جدی با باشگاه‌ها روبه‌رو می‌شدیم. ممکن بود با آن تیم قهرمان هم بشویم اما نمی‌توانستیم با همان بازیکنان به المپیک برویم.


او ادامه داد: متاسفانه امسال هم افرادی بودند که در جلسات به ما فشار می‌آوردند که تیم زیر ۲۳ سال باید به مسابقات اعزام شود. آنها اعتقاد داشتند که ما باید در بازی‌های آسیایی قهرمان شویم اما اعتقاد من و همکارانم در هیات رئیسه فوتبال، کمیته المپیک، وزارت ورزش و ستاد جام جهانی این بود که تیم زیر ۲۱ سال به مسابقات اعزام شود. ما برای باختن نمی‌رویم و برای قهرمان شدن می‌رویم. همین که با این جوانان به مسابقات می‌رویم راه روشن و خوبی است که فدراسیون انتخاب کرده است و باید این راه را ادامه دهد. ما در مجموع باید با یک برنامه‌ریزی مشخص به دنبال یک کار منطقی برویم. از قبل از انقلاب تا الان ما به المپیک نرفته‌ایم. چیزی حدود ۴۶ سال. راه درست این است که با همین تیم کار کنیم و به سمت یک کار اصولی حرکت کنیم. هیات رئیسه فدراسیون کار درستی کرد و تاکید کرد که هر باشگاه دو بازیکن به تیم ملی بدهد. همه باشگاه‌ها همکاری کردند به جز یک باشگاه که خیلی همکاری نکرد که البته تنبیه شد. جای تقدیر و تشکر از همه مربیان و مسئولان باشگاه‌ها وجود دارد. الان همه کشورها درگیر لیگ هستند.
تاج تصریح کرد: امسال جزو نادرترین سال هاست که تیم ملی مشکل سربازی ندارد. هیچ بازیکن پشت خطی نداریم که بخواهیم ببریم و مشکل سربازی داشته باشد. تیم های نظامی و انتظامی کمال همکاری را با ما انجام دارند. پیگیری‌های خیلی خوب در سطح بسیار خوبی صورت گرفت. این تیم اگر قهرمان شود بازیکنانش از خدمت سربازی معاف می‌شوند. او اضافه کرد: گروه ما گروه سختی است. ایران هم بزرگ است و نباید از بزرگی ایران غافل شویم.آن طوری که همه باید از ما حساب ببرند ما از همه حساب نخواهیم برد.
زلاتکو کرانچار نیز طی سخنانی در مراسم بدرقه تیم ملی امید به بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: مسیر پیش‌روی ما، مسیر راحتی نخواهد بود ولی بسیار مرتفع است. اینکه اهالی فوتبال به من اعتماد کردند امیدوارم سرافرازانه از بازی‌های آسیایی بازگردیم. سرمربی تیم‌ملی امید افزود: من از جانب خودم باید بگویم که در دو بازی‌ اخیر که با عراق داشتیم واقعا از عملکرد بازیکنانم تحت تاثیر قرار گرفتم. قطعا با غروری زیاد به سراغ بازی‌های آسیایی می‌رویم.
در پایان مراسم پیراهن شماره دوازده تیم ملی به حامیان و اسپانسرهای این ملی اهدا شد و از بازیکنان و کادرفنی تیم‌ملی امید تقدیر به عمل آمد.
سایر اخبار این روزنامه
سیدحسن خمینی: سلامت، صداقت و قدرت شروط تاثیرگذاری رسانه است گزارش محرمانه سازمان ملل ادعا می‌کند که کره‌شمالی علاوه بر دور زدن تحریم‌ها، مشغول صادرات سلاح به آفریقا، یمن و سوریه بوده است «ابتکار» از فراخوان چهره‌های منتقد دولت روحانی به اعتراض‌خیابانی همزمان با ناآرامی‌های اخیر گزارش می‌دهد جهانبخش محبی نیا لزوم تنظیم معادله رابطه ایران و آمریکا بر مبنای واقعیت سینمای ایران با سلطه فیلم‌های کمدی سطحی در مسیر متفاوتی گام برمی‌دارد جستجوی مُسکن اجتماعی در سالن سینمای کمدی تشکیلات گردشگری سلامت ایران فقط با «یک نفر» اداره می‌شود درد بی‌درمان گردشگری درمانی «ابتکار» از حاشیه‌های ادامه‌دار بازار تلفن همراه گزارش می‌دهد خرید موبایل؛ هر روز سخت‌تر از دیروز! عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده خرید هواپیماهای جدید: تحویل هواپیماهای جدید نشانه‌ تعهد اروپا به برجام است سوال از رئیس‌جمهوری و ابهامات پیش رو! یادى از مردِ بحران‌ها مراسم بدرقه تیم ملی امید برگزار شد