قزاقستان هم اجازه استفاده از سامانه موقعیت‌یاب ملی روسیه را به دست آورد

یکی از مقام‌های آژانس فضایی قزاقستان گفت، دولت آستانه اجازه دسترسی به سیستم ناوبری جهانی گلوناس روسیه به عنوان تنها رقیب جی‌پی‌اس آمریکا را به دست آورده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام قزاقستانی عضو کمیته هوا-فضای وزارت دفاع این کشور گفت: دولت آستانه امکان دسترسی به سیستم "گلوناس" را به دست آورده است.
این سامانه ناوبری روسی از سال 1389 مورد استفاده دولت هندوستان و الجزایر است و سیستم ناوبری آن شبیه به سیستم تعیین موقعیت جهانی آمریکا موسوم به جی.پی.اس است. ارتش روسیه از این سامانه برای هدایت تسلیحات دقیق خود استفاده می‌کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ارتقای گلوناس را به عنوان تنها رقیب جی‌پی‌اس به شکل جدی دنبال می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد محموله جدید داروی «وارفارین» از فنلاند بزودی وارد می‌شود برخورد سریع و قاطع با اخلالگران اقتصادی، مطالبه مردم و مسئولان سازمان ملل و برخی کشورها کشتار اخیر عربستان در الحدیده یمن را محکوم کردند وزیر اقتصاد: اخلال‌گران نظام اقتصادی و ارزی هزینه رفتارهایشان را خواهند داد شورای شهر تهران درصدد مقابله با تجارت قبر نامه وزیر کار به رئیس مجلس با حضور 6100 نفر ازخانواده‌ها و کارکنان همایش بزرگ قرآنی خانواده بزرگ فولاد مبارکه برگزار شد جنایات جنگی در یمن و بی‌عملی سازمان ملل جنگ تجاری آمریکا و چین به بازار انرژی کشیده شد کره‌شمالی از رویکرد "تهدید آمیز" آمریکا انتقاد کرد ساخت مستند آمریکایی درباره نفوذ چند دهه‌ای پوتین بر ترامپ قزاقستان هم اجازه استفاده از سامانه موقعیت‌یاب ملی روسیه را به دست آورد دکتر روحانی فرا رسیدن روز ملی جمهوری نیجر را تبریک گفت رژیم صهیونیستی مانع ورود دومین کشتی امدادرسان به غزه شد توافق بزرگ حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و نقش پشت پرده خالد مشعل 5 فروند هواپیمای‌ »ای تی آر» جدید امروز به تهران می‌آید / افزایش تعداد هواپیما‌های برجامی به 16 فروند