موضوع اتباع غیر مجاز در خصوص ایرانی‌های خارج از کشور هم صدق می کند

روابط عمومي و امور بين الملل فرمانداري شهرستان ري در پاسخ به گزارشي در صفحه نخست روزنامه قانون مورخ ١٣ مرداد ٩٧ با تيتر «رنج بزرگ گمشدگان كوچك» جوابيه‌اي صادر كرد.
متن جوابيه به اين شرح است:
در راستاي اجراي طرح ساماندهي اتباع غيرمجاز پاكستاني در سطح شهرستان ري لازم به توضيح است تعدادی از این اتباع در حاشیه شهرری و محدوده پالایشگاه نفت در کپرها و مکان‌های نامناسب زندگی می‌کردند که به لحاظ شرایط زندگی وضعیت بسیار نامناسبی داشتند. بر اساس بررسی‌های شبکه بهداشت تعدادی از این اتباع غیرمجاز به علت رعایت نکردن بهداشت فردی و در دسترس نداشتن آب آشامیدنی سالم به بیماری‌های خطرناک و مسری نیز مبتلا و مردم ساکن در مناطق پیرامون زندگی این اتباع غیرمجاز نیز در معرض خطر بودند و همواره به حضور این اتباع در این مکان‌ها اعتراض داشتند.قبل از اجرای عملیات ساماندهي، چندین بار در خصوص ضرورت ترک این مکان‌های نامناسب به این خانواده‌ها هشدار داده شد اما این اتباع به هشدارها بی‌توجه بودند.
طرح جمع‌آوری این اتباع برخلاف گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌ها اعلام شده در روز و توسط ماموران نیروی انتظامی با هماهنگی اداره کل اتباع خارجی استانداری، بخشداری کهریزک و مسئولان حوزه اتباع فرمانداری در راستای اجرای قانون و با اطلاع رسانی قبلی انجام شده است.


در پاسخ به اينكه آن رسانه (روزنامه قانون)مدعی شده است شبانه و بدون اطلاع ،کپرهای این اتباع خراب شده، لازم به توضيح است در صورت حضور افراد براي تخریب، اقدامي نمي‌شود و جان انسان‌ها حتی اتباع غیرمجاز و همچنين حفظ شأن انساني در اولويت اقدامات است.همچنين وسایل قابل حمل این اتباع توسط آن‌ها حمل و کالاهای حجیم هم بسته‌بندی و طبق صورتجلسه در مرز به این اتباع تحویل داده شد.لازم به ذكر است این طرح در کمال تکریم، احترام و رعایت جوانب انسانی و اخلاقی انجام شده است و به هیچ‌یک از وسایل اتباع صدمه‌ای وارد نشد. فضاسازی رسانه‌ای در خصوص برخورد نیروی انتظامی با این اتباع غیراخلاقی و به دور از انصاف و برخلاف منافع ملی است و از افراد و رسانه‌ها درخواست مي‌شود از انتشار اخبار غیرواقعی و بی‌اساس بپرهیزند و به منافع ملی توجه کنند. همچنين بر اساس قانون تمامی اتباع غیرمجاز و غیرقانونی باید جمع‌آوری و رد مرز شوند و این موضوع با جدیت در شهرستان ری پیگیری می‌شود.جمع‌آوری اتباع غیرمجاز تنها مربوط به کشور ما نیست و بیشتر کشورهای جهان با این مشکل درگیر هستند و این موضوع در خصوص ایرانی‌های غیرمجاز خارج از کشور هم صدق‌می‌کند.