دشمن مطبوعات، دشمن مردم

مسعود خوشابى - دونالد ترامپ، نماینده حزب جمهوریخواه و رئیس ِجمهورِ مردم ایالات متحده آمریکا که از بدو مبارزه انتخاباتى‌اش تا‌کنون بى‌وقفه عکس‌ها و فرمایشات هر بار بیش از پیش گُهربارش[!] صفحه اول رسانه‌های به ویژه کاغذى و شبه‌کاغذى را اشغال[!] مى‌کند، لبه تیز حملاتش را نصیب مطبوعات کشورش کرده و بى‌پرده و صراحتاً آنان را «دشمن مردم» خوانده است. این سخنان بلافاصله واکنش شدید ٣۵٠ رسانه کاغذى و شبه کاغذى آمریکا را در پى داشته است.
آزادى مطبوعات قلب دموکراسى، بزرگترین دست‌آورد صدها سال مبارزه شبانه‌روزى مبارزین سراسر جهان است. آزادى مطبوعات از تمام آزادى‌هاى دموکراتیک از قبیل: انتخابات، بیان، مذاهب، احزاب، اقلیت‌هاى قومى، جنسى و جنسیتى و آنچه در دنیاى مدرنیسم و پُست مدرنیسم مطرح است مهم‌تر است. آزادى مطبوعات، جان مایه دموکراسى است.
زمانى رژیس دبره از پیروان مشى چریکى مى‌گفت خالى کردن یک تیر در نظام‌هاى دیکتاتورى بیش از پخش هزار اعلامیه از تاثیر اجتماعى برخوردار است.
در هزاره سوم میلادى به جرات مى‌توان شهادت داد که هر رسانه مستقل آزادیخواه بیش از هزار تانک علیه بنیادهاى استبداد و دیکتاتورى کارایی دارد.


براى کسانى که با الفباى تاریخ جهان آشنایى دارند، مى‌دانند که حمله به مطبوعات آغاز حمله به دموکراسى است. تمام مستبدین و مستکبرین تاریخ بدون استثناء دشمنى خود را با آزادى مطبوعات در کلام و عمل نشان داده‌اند. دیکتاتورها هم که همان مستبدین به اصطلاح «قانون‌مدار»[!] هستند از این قاعده مبرا نیستند.
تمام هم و غم مطبوعات وابسته به نظام‌هاى غیردموکراتیک بر محور بى‌اعتبارکردن اندک‌شمار رسانه‌هاى کم و بیش مستقل مى‌شود.
«دشمن مردم» خواندن مطبوعات نه تنها با بازتاب گسترده داخلى روبه‌رو شد بلکه به سرعت برق، بازتاب جهانى خواهد یافت و بار دیگر صحت این آموزه مکرر گران‌سنگ تاریخى به اثبات مى‌رساند که خوى جهان‌گشایى روى دیگر سکه خودرایى و استبداد است و بالعکس.
سایر اخبار این روزنامه