بدهکاران به کشور و ملت، امروز طلبکار شده‌اند

معاون اول رئیس جمهوری:
بدهکاران به کشور و ملت، امروز طلبکار شده‌اند

جهانگیری: همه قوا،‌ائمه جمعه، نیروهای مسلح و نخبگان در زمینه اقتصاد مقاومتی مسئولند و قرار نیست فقط پرسشگر باشند



گروه اقتصادی /  معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه گزارش استانداران و وزیران از اجرای اقتصاد مقاومتی در سال 95 بیانگر آن است که در پرتو اقتصاد مقاومتی سال 95 بدون اغراق، سالی درخشان برای اقتصاد کشور بوده است، گفت: متأسفانه گویا اطلاع‌رسانی خوب انجام نمی‌شود چرا که کسانی که بدهکار کشور و ملت هستند، امروز طلبکار شده‌اند و گویا زمانی که دولت را تحویل داده‌اند دوران مشعشع با شاخص‌های اقتصادی بسیار عالی بوده و اکنون این شاخص‌ها منفی شده است که طلبکارانه صحبت می‌کنند.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد افزود: حکمرانی و اداره مطلوب جامعه زمانی محقق می‌شود که بتوانیم دردی را از مردم دوا کنیم و کارآمدی هر نظام و دولت در این است که در پایان دوره کاری آلام و رنج مردم کاهش پیدا کرده باشد و توانسته باشیم در مسیر حل مشکلات مردم گام برداریم.
جهانگیری با یادآوری اینکه دولت اصلی‌ترین مسئول اجرای اقتصاد مقاومتی است و این موضوع اولویت نخست دولت را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: البته اجرای اقتصاد مقاومتی فقط بر عهده دولت نیست و همه قوا، ائمه جمعه، نیروهای مسلح و نخبگان نیز در این زمینه مسئول هستند و قرار نیست که عده‌ای فقط پرسشگر و عده‌ای دیگر همواره پاسخگو باشند. هر کس دلسوز کشور است باید از خود سؤال کند که من برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه کرده ام.
معاون اول رئیس جمهوری حل چالش بیکاری را مهم ترین و اصلی‌ترین دستور کار برای سال 96 دانست و اظهار کرد: متوسط اشتغال ایجاد شده از سال 74 تا 84 سالی 630 هزار شغل بوده است و از سال 84 تا 91 ایجاد شغل جدید بر اساس گزارش مرکز آمار برابر با صفر بوده است و این یعنی حجم انبوه بیکاری از سال‌های پیش از این دولت انباشت شده است.
جهانگیری افزود: در حال حاضر مجموعه جوانان تحصیلکرده دهه 60 در حال ورود به بازار کار هستند و ظرفیت اقتصاد ایران حداکثر می‌تواند سالانه 700 هزار شغل پایدار ایجاد کند.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال جاری و تأکید ایشان بر ضرورت رعایت الزامات اشتغالزایی گفت: یکی از مهم ترین الزامات ایجاد اشتغال امنیت سرمایه‌گذاری است و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و  قضایی نباید بی‌جهت با بخش خصوصی برخورد کنند و در این گونه موارد استانداران باید مدافع بخش خصوصی   باشند.
معاون اول رئیس جمهوری بر لزوم تجهیز گمرکات کشور به دستگاه‌های ایکسری تأکید و اظهار کرد: برای مبارزه با قاچاق کالا باید اراده جدی وجود داشته باشد و دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی نیز باید بیش از پیش کمک کنند.
جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات پیش‌رو اشاره و با تأکید بر اینکه انتخابات برای کشور بسیار مهم و فرصت مناسبی برای بالابردن مشارکت مردم، سالم کردن رقابت‌ها و اخلاقی کردن سیاست است، گفت: انتخابات فرصتی است که سرمایه‌های اجتماعی کشور را ترمیم کنیم و هرچه انتخابات با شکوه‌تر برگزار شود شاهد سرمایه اجتماعی بهتر و با نشاط‌ تر خواهیم بود. انتخابات وسیله‌ای برای توانمند کردن جامعه و ساختن فرصت‌های خوب برای امروز و آینده کشور است.
جهانـگیری با بـیـان ایـنـکـه برگزاری انتخابات پرشور و موفق پیش‌نیازهایی دارد، تصریح کرد: باید حقوق قانونی تمام کاندیداها رعایت شود و ما به عنوان دولت متعهد هستیم از حقوق قانونی تمام کاندیداها حفاظت کنیم.
معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه باید مر قانون در انتخابات و تأیید صلاحیت‌ها رعایت شود، گفت: نباید با یک گزارش ساده و یک نوشته چند خطی صلاحیت کاندیداها زیر سؤال رود بلکه اگر مسأله‌ای وجود دارد باید مستندات قانونی آن ارائه شود و در همین راستا وزارت کشور با اقتدار از حقوق مردم دفاع خواهد کرد.