حسن روحانی: دولت استوارتر از همیشه در راه خدمت به مردم گام برمی‌دارد

رئیس‌ جمهوری با تاکید بر تداوم قدرتمند راه و سیره امام خمینی (ره) تصریح کرد که دولت بار دیگر با آرمان‌های امام راحل عهد می‌بندد که استوارتر از همیشه در راه خدمت به مردم گام بردارد و مطمئن هستیم که خداوند هم یاور و ناصر ملت بزرگ ایران خواهد بود.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز شنبه در مراسم تجدید میثاق دولت دوازدهم با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: در هفته دولت با دیگر در کنار تربت امام راحل می‌خواهیم با آرمان‌های انقلاب اسلامی و سیره و راه امام بزرگوارمان تجدید بیعت کنیم و خوشحال هستیم که امسال هفته دولت بین دو عید بزرگ قربان و غدیر واقع شده است.
روحانی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور، منطقه و جهان ضروری است که بار دیگر، کلام و سیره امام را بازخوانی کنیم، اظهار کرد: امام عزیز و بزرگوار راه و مسیر امید را به همه ما آموختند و سراسر وجود و کلام ایشان امید به آینده بود و اگر این روحیه امیدوارانه را نداشت، نمی‌توانست با یاران اندک، نهضت عظیمی را آغاز کند.
رئیس ‌جمهوری اضافه کرد: اگر امام راحل امیدوار نبود، نمی‌توانست10 ماه حبس و حصر را با کمال نشاط و سرزندگی طی کند و اگر امیدوار نبود، نمی‌توانست 14 سال تبعید را تحمل کند و نمی‌توانست انصار را از معبرهای بسیار خطرناک به ویژه در سال‌های اولیه انقلاب عبور داده و تجاوز متجاوزین را از سرزمین‌مان دفع و رفع کند و بتواند همانگونه که انقلاب را رهبری کرد، برای نظام هم معماری بزرگ باشد.


روحانی با اشاره به اینکه امروز یکی از روزهای سخت و دشوار کشور عزیز ایران در برابر توطئه‌های بیگانگان است، تصریح کرد: برغم چنین شرایطی، راه امام می‌تواند منجی کشور و مردم باشد و همانطوری که تکیه امام راحل به مردم بود، تکیه خلف صالح او مقام معظم رهبری نیز به مردم است.
رئیس ‌جمهوری تصریح کرد: امروز روزی نیست که بخواهیم باری که بر دوش داریم را بر دوش دیگری بیافکنیم و این فکر که کسی می‌تواند حساب خود را از دیگری جدا کند، اشتباهی محض و بزرگ است.
وی در ادامه با بیان اینکه در هفته دولت از تمام دولتمردان انتظار دارم که تلاش‌ها و زحمات یک سال گذشته را برای مردم تشریح کنند، گفت: باید در این هفته پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود و تلاش‌هایی که در یک سال گذشته انجام شده، برای مردم تشریح شود.
روحانی خاطر نشان کرد: همانطوری که توانستیم تلاش لابی‌های صهیونیستی را در سالن‌های مجلس سنا و نمایندگان آمریکا، خنثی کنیم و همچنین توانستیم توطئه‌های آمریکا را در سالن شورای امنیت سازمان ملل خنثی سازیم و اتهامات آنها را نسبت به ایران در افکار عمومی جهان بزداییم و توطئه‌های آنان را در دل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خنثی سازیم، این ملت به خوبی خواهد توانست از همه مشکلات سرافرازانه عبور
کند.
رئیس ‌جمهوری افزود: درود و صلوات می‌فرستیم بر روح بلند امام راحل و فرزندان گرامی و خاندان بزرگوارشان و برای همه شاگردان و یاران امام و یادگار امام، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی آرزوی توفیق داریم و امیدواریم بتوانیم راه امام را همواره زنده و مستمر باقی نگه داریم.
در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز در سخنانی ضمن خیرمقدم و تبریک هفته دولت اظهار کرد: به توانایی دوستان‌مان در دولت بسیار امیدوار هستم و مطمئن هستم با اتکاء به امید می‌توانیم از تمام گردنه‌ها عبور کنیم و بدون تردید امروز بزرگترین عامل برای برون‌رفت از شرایط کنونی برخورداری از روحیه امید است.