تردید سوال از رئیس‌جمهور

طبق برنامه، رئیس‌جمهور سه‌شنبه این هفته در مجلس حضور پیدا می‌کند تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهد. نایب رئیس مجلس درباره سوال از رئیس‌جمهور و انتقاد برخی از نمایندگان تهران مبنی بر اینکه چرا سوال از رئیس‌جمهور را امضا نکرده‌اند، گفت: اتفاقا اولین کسی که در مجلس دهم سوال از رئیس‌جمهور را مطرح کرد، من بودم و شروع کردم. علی مطهری ادامه داد: از رئیس‌‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری سوال کردم، آقای وقفچی قضیه را دنبال کردند، اما آن سوال از حد نصاب افتاد. وی ادامه داد: بعدها دوباره برای سوال از رئیس‌جمهور امضا جمع شد که مانند دفعه قبل از حد نصاب افتاد. بار سوم هم سوال مطرح کردند ما امضا نکردیم. مطهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا این‌بار سوال از سوی نمایندگان تهران امضا نشد، بیان کرد: این افراد خودشان دنبال سوال بودند و آن را پیگیری می‌کردند و بین خودشان امضا جمع کردند و ممکن است به بقیه نمایندگان آن را ارائه نکرده باشند. وی در پاسخ به سوال دیگری که اگر نامه سوال از رئیس‌جمهور را برای شما می‌آوردند امضا می‌کردید یا خیر، گفت: بله، شاید امضا می‌کردم.
عجیب و غریب؟ نه!
بهروز نعمتی هم درباره سوال از رئیس‌جمهور گفت: اولین کسی که سوال از رئیس‌جمهور را در رابطه با ارز مطرح کرد بنده بودم، اما بعد از جلساتی که با تعدادی از اعضای دولت داشتیم به این نتیجه رسیدیم که فضای کشور به گونه‌ای نیست که سوال مطرح شود. این عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به انتقاد برخی از امضاکنندگان سوال از رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه نمایندگان تهران این سوال را امضا نکرده‌اند، عنوان کرد: تاریخ سوال من از رئیس‌جمهور مشخص است و برادرانی که امروز مطرح می‌کنند برخی از نمایندگان امضا نکرده‌اند، آن روز سوال را امضا نکردند. وی تاکید کرد: سوال از رئیس‌جمهور قبلا هم اتفاق افتاده است. در ثانی پاسخگو بودن وزرا و دولت در برابر نمایندگان ملت از حقوق مجلس است، بنابراین چیز عجیب و غریبی نیست. نعمتی درخصوص پنج محور سوال شده از رئیس‌جمهور گفت: بحث ارز در این سوالات از بقیه پررنگ‌تر است. زمانی که من سوال کردم گفتند در حال حاضر به صلاح کشور نیست، اما حالا مطرح شده است.
پرده‌برداری و سدسازی


نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه هم طرح سوال مجلس از رئیس‌جمهور را یک فرصت برای روشنگری دانست و گفت: ۵ سوال مطرح در مجلس از رئیس‌جمهور فرصتی است که آقای روحانی می‌تواند برای روشنگری وضعیت اقتصادی جامعه و توطئه‌های آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ملت پرده‌برداری کند. مردم انتظار دارند دولت برای حمایت از تولید ملی به طور جدی جلوی قاچاق کالا را بگیرد و جلوی بیکاری فزاینده در جامعه را هم سد کند.