سلام ایران

هر روز با شما در اینجا خواهیم بود، صدای شما، حرف شما و پیشنهاد شما را می شنویم و می خوانیم و بازگو می کنیم.
با ما همراه باشید، بگویید و بنویسید
تلفن: 88769075 - 021  پیامک: 3000451213



نظــــــــر مـــــردم

■ مواضع جمهوری اسلامی از یک تریبون اعلام شود
/ 231... 0914: طرح یا لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی جهت تصویب ارائه شود که از یک تریبون مشخص، مواضع جمهوری اسلامی ایران اعلام شود. این کار باعث پایین آمدن هزینه‌های کشور می‌شود.
■ تشکر از سخنرانی آقای پزشکیان / آقای حسن پور: از شاهرود تماس می‌گیرم و می‌خواستم بگویم بابت سخنرانی آقای پزشکیان در باب استیضاح آقای کرباسیان که بسیار بجا و بحق بود تشکر و قدردانی می‌کنم. آقای پزشکیان حرف دل مردم را زدند.
■ فقط شعار همسان‌سازی حقوق را دادند / 557....0919 - استان مرکزی: من چهل سال بیمه پرداخت کرده‌ام که فقط 35 سال آن لحاظ شده و با حقوق مستمری و افزایش امسال کل دریافتی‌ام یک میلیون و سیصد هزار تومان شده که بسیار ناچیز است و با شرایط فعلی و کهولت سن روزگار سختی شده است. از طرف دیگر سال هاست که قول همسان‌سازی حقوق‌های تأمین اجتماعی را می‌دهند. متأسفانه فقط حرفش را زدند. خواهش دارم شعار بس است، کاری انجام دهید. تأمین اجتماعی اصلاً توجه ندارد.
■ گرانی لبنیات در سکوت رسانه‌ها / علی سعادت: چرا رسانه‌ها واکنش مناسبی نسبت به گران شدن لبنیات از خود نشان نمی‌دهند؟ لبنیات
70 درصد گران شده و هیچ مسئولی در این باره پاسخگو نیست.

■ برای رسیدگی به یک کلاهبرداری چند سال زمان لازم است؟ / 231... 0913: دو هفته پیش پیام کوتاهی در رابطه با کلاهبرداری شیرنگی در قم برایتان ارسال کردم و از آقایان آملی لاریجانی و رئیسی سؤال کردم که برای رسیدگی به یک پرونده چند سال زمان لازم است؟ چون بیش از 10 سال شده است. آیا روزنامه ایران پیام‌ها را گزینشی چاپ می‌کند؟ با تشکر. یکی از مالباختگان مضاربه شیرنگی در قم که بیش از 10 سال است به خاک سیاه نشسته ام، هستم.
■ احتکار آهن‌آلات در انبار کارخانه‌ها / بدون نام: از کسبه بازار آهن شادآباد هستم. اکثر کارخانه‌های تولیدکننده در انبارهای خود جنس دارند ولی به فروشگاه جنس نمی‌فروشند یا با قیمت خیلی بالا عرضه می‌کنند. از سازمان تعزیرات حکومتی درخواست داریم انبارهای این کارخانه‌ها را شناسایی و برای محصولات آنها قیمت ثابتی را مشخص و به فروشگاه‌ها اعلام کنند. وقتی این کالا تولید داخل است چرا باید به این صورت عرضه شود. اکثر انبار این کارخانه‌ها پر از کالاهای تولیدی و احتکار شده است.
■ قطع یارانه بازنشسته آموزش و پرورش / آقای طاهری: اینجانب بازنشسته آموزش و پرورش مدت یک سال و نیم است که یارانه من و خانواده‌ام را قطع کرده‌اند. به هر جا که مراجعه می‌کنم پاسخ روشنی به ما نمی‌دهند. لطفاً مسئولان پاسخگو باشند.
■ طرحی برای جلوگیری از احتکار مسکن / آقای شیری: اینجانب چندین اختراع و طرح تا به حال به ثبت رسانده‌ام و چندین بار هم با نشریات از جمله روزنامه ایران مصاحبه داشته‌ام. طرح من درباره گرانی مسکن است که با احتکارکنندگان مسکن هم مانند احتکارکنندگان کالاهای اساسی و مصرفی مردم برخورد کنند. همان طوری که سازمان تعزیرات حکومتی تا حالا چندین انبار کالا را شناسایی و پلمب کرده است و کالاها را به فروش رسانده، می‌توان کلیه واحدهای خالی را شناسایی و صاحبان آنها را مجبور به فروش یا عرضه واحد در بازار رهن و اجاره کرد.
■ چرا طرح تفحص از شهرداری تهران در دوره قالیباف متوقف شد؟ / هادی حسن پور: نمایندگان محترم مجلس اگر می‌خواهند طرفدار مردم باشند رأی به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری در دوران آقای قالیباف بدهند نه اینکه این طرح را مسکوت بگذارند.
■ مجری‌های غیرکارشناس درباره اقتصاد نظر می‌دهند /758...0935: چرا مجری غیرکارشناس تلویزیون با نماینده مجلس راجع به اقتصاد که موضوعی بسیار فنی است گفت‌و‌گو می‌کند. مگر کشور ما بازیچه است که مجری‌ها درباره مسائل فنی ابراز نظر می‌کنند در صورتی که هیچ گونه صلاحیت این کار را ندارند.
■ وضعیت غیربهداشتی سطل‌های زباله شهرک ویلاشهر منطقه 21 / سید عباس میرقاسمی: در منطقه 21 شهرک ویلاشهر، سطل‌های زباله این محله و شهرک اکثراً به‌دلیل عدم شست‌و‌شو بسیار آلوده یا شکسته است. به سامانه 137 اطلاع دادیم ولی تا به حال برای نظافت این سطل‌های زباله هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
■ گرانی 30 درصدی کالاهای مصرفی و خوراکی / نام محفوظ: افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصرفی بیش از 10 درصد ممنوع است ولی اکثر شرکت‌های لبنیاتی که بعضی از آنها دولتی هم هستند بیشتر از 30 درصد قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند. مردم کدام یک از صحبت‌های مسئولان را
باور کنند؟
■ انتقاد به نحوه افزایش حقوق بازنشسته‌ها / آقای برزگر - قائمشهر: امسال حدود 14 درصد حقوق بازنشسته‌ها افزایش یافته ولی در عوض حقوق عائله‌مندی فقط 6درصد افزایش داشته است. این در حالی است که تورم امسال بیش از 20درصد شده است.
■ جلوی گران شدن نان را بگیرید / 272...0912: جلوی گران شدن نان را بگیرید. دولت برای حمایت از نانوایی‌ها کارهای دیگری هم غیر از گرانی می‌تواند انجام دهد.
■ تشکر از انتشار ویژه نامه ایران جمعه / 263...0911: از کار روزنامه ایران بابت انتشار ویژه نامه ایران جمعه واقعاً تشکر می‌کنم. تو این اوضاع روزنامه نخوانی مردم، مطبوعات با این طرح‌ها مردم را جذب روزنامه می‌کنند. منتظر ویژه نامه‌های دیگر هم هستیم.
■ ستون «سلام ایران» بی‌خاصیت است / 143...0911: پس از سال‌ها غفلت، روزنامه ایران ستونی را برای انعکاس نظرات و پیام‌های مردم قرار داد که البته کار بسیار شریفی است اما اشکال بزرگ این کار چاپ انتقادهای دست دهم مثل آسفالت و فاضلاب و تغییر ساعات اداری است اما جای انتقادهای گزنده که مسئولان را بگزد وجود ندارد. این ستون بی‌خاصیت است و بود ونبودش هیچ فرقی ندارد.
■ مسئولان پاسخگوی این حجم از ناامیدی و مهاجرت باشند / اسماعیل‌پور – تهران: بیشترین موضوعی که در جمع‌هایمان از آن صحبت می‌کنیم چه قشر تحصیلکرده و چه غیر آن، مهاجرت به سایر کشورهاست و اقدام برای این امر. چرا داریم کشورمان را اینگونه رها می‌کنیم و حاضریم هر بهایی را بپردازیم برای رفتن، هر چند در کشور مقصد برای ما تهدیداتی باشد و سختی‌هایی که ممکن است از پس آن بر نیاییم. مسئولان که این روزها پاسخ‌هایشان به مردم فقط رفع مسئولیت از خودشان است باید پاسخگوی این حجم از ناامیدی‌ها و مهاجرت از وطن را بدهند. گاهی با خود فکر می‌کنم نکند داریم وطن‌مان را در کفه ترازو می‌گذاریم و کفه سنگین‌تر که نداشته‌ها و محدودیت‌های کشورمان است ما را به رفتن مجبور می‌کند.
■ استخدام‌ها بر اساس روابط فامیلی است / کارگرفرد: جان به لب شدیم از دست این پارتی بازی در ادارات. هیچ چیز تابع قوانین نیست و همه بر اساس روابط کار می‌کنند و نه ضوابط. تا کی باید این بی‌قید و ‌بندی‌ها را در ادارات تحمل کنیم؟! استخدام‌ها که بر اساس روابط فامیلی است، کار راه انداختن هم که آشنایان و فامیل در اولویت هستند و بقیه باید ماه‌ها سماق بمکند تا گره پرونده کاری‌شان باز شود. از اینکه بگذریم و بگوییم ایرادی ندارد لااقل افرادی از وابستگان‌تان را استخدام کنید که کاربلد و به آیین نامه‌ها آشنا باشند و برای یک نامه دو خطی ما معطل نشویم و بی‌دلیل جلوی پای ما سنگ نیندازند.
■ دیدن فقر دانش‌آموزانم بسیار سخت است / رؤیا انصاری – معلم - قیروکارزین: عده‌ای مدارس غیرانتفاعی می‌روند و گرانترین معلم خصوصی‌ها را اختیار می‌کنند اما هستند خانواده‌هایی که برای پول کتاب و دفتر و کیف بچه‌های‌شان هم مانده‌اند. اگر سری به بازار بزنیم قیمت‌های گزاف کیف‌های مدرسه‌ای دبستان آدم را متعجب می‌کند. لوازم التحریر هم که جای خود دارد. بوی ماه مهر باید مطبوع باشد برای نسل‌هایی که امید این جامعه هستند. برای من معلم شروع مهر و دیدن فقر دانش‌آموزانم بسیار سخت است؛ دانش‌آموزانی که با رنگ پریده و زرد سر کلاس حاضر می‌شوند و نه صبحانه‌ای خورده‌اند و نه شام. پاک‌کن و مداد هم ندارند. لباس‌های کهنه و نگاه‌های سر به زیر و خجالت زده شان، بخصوص در کلاس اول دبستان. برای یک دانش‌آموز تحمل فقر در خانه آسانتر است تا دیدن همکلاسی‌ها و فهمیدن فقر بیشتر. امیدوارم برای فرزندان سرزمینم شرایط و تسهیلات تحصیلی فراهم شود که بدون دغدغه درس بیاموزند و نهادهایی باشند که حواس‌شان به دانش‌آموزانی که به لحاظ مالی ضعف دارند،باشد.
■ پیشنهادی درباره رفع مشکلات اقتصاد / آقای موسوی: برای حل مشکلات اقتصادی پیشنهاد می‌کنم که سود بانکی را 5 درصد بیشتر کنند تا مردم دوباره نقدینگی خود را به سمت سرمایه گذاری در بانک‌ها سوق دهند و این پول‌ها صرف رونق اقتصادی جامعه شود.