وندی شرمن: از اینکه گفتم «فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است» پشیمانم

معاون «جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا و مسئول تیم مذاکرات این کشور در گفت‌و‌گوهای ایران و 1+5، پنج سال بعد از توهین آشکارش به مردم ایران، از این موضوع ابراز پشیمانی کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «وندی شرمن» دیپلمات ارشد سابق آمریکایی که در دو مذاکرات هسته‌ای این کشور با کره شمالی(در دولت بیل کلینتون) و ایران(دولت باراک اوباما)، مسئول تیم واشنگتن در مذاکرات بوده، در یک مصاحبه اظهاراتی درباره این دو کشور مطرح کرد.
او در این مصاحبه درباره کتابی که به تازگی منتشر کرده، حرف زد؛ کتابی که به گفته او با استفاده از مذاکرات با ایران و کره شمالی، برای خوانندگان درس‌های زندگی دارد.
این دیپلمات سابق قبل از پیوستن به وزارت خارجه، به عنوان مددکار اجتماعی کار کرده و در زمینه جامعه شناسی مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد گرفته بود.


او اخیرا به عنوان مدیر «مرکز رهبری عمومی» در دانشکده کندی دانشگاه هاروارد تعیین شده و قرار است از اول ژانویه 2019 به تدریس درس «رهبری عمومی» بپردازد.
شرمن در مصاحبه با «سی‌بی‌اس نیوز» درباره توهین آشکاری که او علیه مردم ایران کرده بود، ابراز تاسف و پشیمانی کرد.
یازدهم مهر سال 1392 در اوج مذاکرات هسته‌ای، معاون وقت وزیر خارجه آمریکا و رئیس تیم مذاکره‌کننده این کشور در گروه 1+5 در توهینی آشکار به مردم ایران در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: «مقامات (آمریکایی) به دیپلماسی زمان دادند که کارساز شود اما می‌دانم که فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است.
مجری به شرمن گفته بود: شما در کتابتان درباره مذاکره با ایران نوشته‌اید و حتی در یک جا از گریه کردن نوشته‌اید درباره یک اظهارنظری که منجر به شعار مرگ بر وندی شرمن در خیابان‌های ایران شده بود، نوشتید. من وقتی به کتاب نگاه کردم متوجه این شدم که شما می‌خواستید کتابی موثق و معتبر بنویسید اما این هم به ذهنم آمد که (در مقام دیپلمات) شما باید درباره آنچه که می‌گویید خیلی مراقب باشید و دقت کنید چرا که خیلی خطرناک است.
شرمن پاسخ داد: بله همینطور است به طرزی باورنکردنی خطرناک است. من از گفتن آن اظهارنظر پشیمان هستم.
مجری سپس پرسید: آن اظهارنظر چه بود؟
شرمن پاسخ داد: آن اظهارنظر این بود که فریبکاری بخشی از دی‌ان‌ای(DNA) ایرانیان است و این اظهارنظر در پاسخ به سوال یک سناتور کمیته روابط خارجی مجلس سنا بود و این اظهارنظر به شعار مرگ بر وندی شرمن در خیابان‌های تهران منجر شد.
سایر اخبار این روزنامه
امکان فروش حواله ارزی در سامانه نیما فراهم شد رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز جان کری: آمریکا در بحران است رسانه‌های آمریکایی افکار عمومی را برای حمله به سوریه آماده می‌کنند نگاهی به کارکرد مداحان فحاش و تاثیر مخرب آن در ارزش‌های اسلامی خطرهائی که محافل مذهبی و عزاداری‌ها را تهدید می‌کنند حملات هوایی گسترده‌ ائتلاف سعودی به «تعز» و «الحدیده» مشایی، بقایی و جوانفکر امروز محاکمه می‌شوند وندی شرمن: از اینکه گفتم «فریبکاری بخشی از ژن ایرانیان است» پشیمانم ذخیره آب نیمی از سدهای بزرگ کشور کمتر از 40 درصد است چودانی و پرسی سوالت خطاست مشاور راهبردی وزارت دفاع: ارتقای توان موشکی بالستیک و کروز طرح جدید وزارت دفاع است معاون قوه قضائیه: دشمن به دنبال شکاف میان مردم و مسئولان است رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز رئیس‌کل بانک‌مرکزی تاکید کرد ضرورت مهار رشد نقدینگی برای مدیریت نرخ ارز