اعتراض مطهری به صداوسيما

آرمان- راضیه فرهادی: در روز عید غدیر خم ویدئویی از مراسم سخنرانی علی مطهری، نایب رئیس مجلس، در گلپایگان در فضای مجازی منتشر شد که پس از این سخنرانی جوانی با لحن تند با نایب رئیس مجلس به مشاجره پرداخت و با انتقاد شدیداللحنی نسبت به سخنرانی او گفت که چرا در چنین روزی ازجایگاه خود سخنرانی نمی‌کنی؟ چرا در رابطه با مشکلات اقتصادی از جمله بالا رفتن قیمت خودروی پراید در این روز و این سخنرانی هیچ اشاره‌ای نکرده‌ای؟ در ادامه مطهری در واکنش به پرخاشگری این جوان گفت: «من با توجه به جایگاهی که دارم باید در روز عید غدیر خم در رابطه با این عید صحبت کنم». این ویدئو در فضای مجازی دست به دست چرخید تا آنجا که صداوسیما هم این ویدئو را با قطع کردن بخش‌هایی از آن در برنامه 20:30 پخش کرد و مانند همیشه با ذهن‌های مردم بازی کرد. البته هنوز فاجعه قم از یادها نرفته که با شعار «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» شکل گرفت و در ادامه با واکنش‌های بسیاری از سوی سیاسیون و حتی مردم رو‌به‌رو شد که چرا جمعی به آسانی رئیس‌جمهور را مورد تهدید قرار داده و حتی استخری را که در آن آیت‌ا... هاشمی فوت کرد، به استخر فرح منتسب کردند. بنابراین می‌توان اذعان داشت آن ویدئوی نمایشی و تشنج مصنوعی از سوی این جوان، فرد فیلمبردار و حتی افرادی که در این موضوع دخیل بودند تا این مشاجره به وجود بیاید، با اهداف از قبل تعیین شده همراه بوده تا بتوانند ذهن‌ جامعه را بازی دهند و موضوع قم را به حاشیه ببرند.
توضیح علی مطهری
علی مطهری دیروز در توضیح ویدئوی منتشر شده در صفحه شخصی اینستای خود نوشت: «در سخنرانی گلپایگان به مناسبت عید غدیر حدود ۵۰ دقیقه درباره حدیث غدیر و مساله امامت صحبت کردم و بعد حدود یک ربع درباره مسائل روز و پاسخ به سوالات. آن شخصی که در ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی بعد از آنکه من تریبون را ترک کردم با تندی می‌گوید چرا درباره غدیر صحبت کردی و باید درباره گرانی پراید صحبت می‌کردی، می‌توانست قبل از آنکه صحبت من تمام شود سوال خود را شفاها یا کتبا مطرح کند، اما چون هدف او و همکارانش تهیه آن ویدئو بود، بعد از آنکه من پایین آمدم نمایش خود را اجرا و البته پاسخ درخور را دریافت کرد. هر کس ویدئو را کامل ببیند به سخافت انتقاد او که چرا در عید غدیر درباره غدیر صحبت کردی اذعان می‌کند، ولی همه می‌دانیم که ویدئو را همراه با شیطنت‌هایی منتشر می‌کنند، از جمله صحبت از روحانی همراه من به میان آوردند، در حالی که من روحانی همراه نداشتم و وی یکی از حضار بود که به اقتضای مبارزه با ظلم و نفاق عکس‌العمل نشان داد». صداوسیما هم در بخش خبر ۲۰:30 مانند همیشه ویدئو را تقطیع شده و هدفدار و ناجوانمردانه پخش کرد و انتقاد آن شخص را صرفا مساله گرانی پراید اعلام کرد، نه این سوال عجیب که چرا در عید غدیر درباره غدیر صحبت کردی؟ و بعد نصیحت کرد، در حالی که خود صداوسیما نیاز به نصیحت دارد. البته انتشار این ویدئو توسط آقای رسایی همه ابهامات را برطرف می‌کند».
نامه اعتراضی به رئیس صداوسیما


علی مطهری در واکنش به پخش تقطیع شده این ویدئو در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما، پخش ویدئوی مربوط به حواشی سخنرانی خود در گلپایگان را مغرضانه و هدفدار توصیف کرد که در ادامه متن نامه وی به علی‌عسکری، می‌آید: «با سلام، در بخش خبری ۲۰:30 شبکه ۲ آن سازمان در روز جمعه ۹ شهریور، بخشی انتخاب ‌شده از یک ویدئوی فضای مجازی در ارتباط با سخنرانی اینجانب در گلپایگان در روز عید غدیر، به صورت مغرضانه و هدفدار پخش شد که در شأن این سازمان نبود. صداوسیما به جای آنکه فردی را که در قالب یک نمایش برای تهیه ویدئو، با تندی اعتراض می‌کند که چرا در روز عید غدیر درباره غدیر صحبت کردی محکوم کند، او را صرفا به عنوان معترض گرانی پراید محق جلوه می‌دهد و طرف مقابل را محکوم می‌کند. در واقع یک بازیگر سیاسی را منتقد اقتصادی معرفی می‌کند و به نفع او رأی صادر می‌کند. اینکه بخش سیاسی و خبر صداوسیما در اختیار جناب‌عالی نیست و از جای دیگر دستور می‌گیرد، رافع مسئولیت شما نیست و باید پس از چندین ماه که از ریاست جناب‌عالی می‌گذرد تسلط لازم را بر این بخش پیدا کرده باشید. لازم است بخش خبری مذکور طبق ماده واحده مصوب 23/3/۱۳۸۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام به میزان دو برابر زمانی که صرف وارونه جلوه دادن واقعیت کرد، برای جبران آن اختصاص دهد. متن پیوست جهت استفاده ارسال می‌شود. با تقدیم احترام علی مطهری».
ورود هیات نظارت
روز گذشته عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از ورود هیات متبوعش به اظهارات علی مطهری نایب رئیس مجلس در واکنش به یک منتقد در گلپایگان خبر داد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به انتشار کلیپی حاوی واکنش تند علی مطهری نایب رئیس مجلس به یک منتقد، اظهار کرد: نماینده باید در هر صورت با سعه صدر و شرح صدر بیشتری با مردم برخورد داشته باشد. وی افزود: جا داشت که آقای‌‌مطهری به‌صورت منطقی به آن شخص پاسخ می‌داد که اجرا با مجلس نیست؛ بلکه مجری قانون در واقع دولت است و در ادامه هم عنوان می‌کرد که استیضاح وزیر صنعت در دستور کار مجلس است. عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس همچنین یادآور شد: لازم بود آقای مطهری ضمن حوصله بیشتری جواب واقعی و منطقی به شخص سوال کننده می‌داد، ما نمایندگان باید بدانیم که صبور باشیم و پرحوصله و در مواجهه با مردم شرح صدر زیادی باید داشته باشیم؛ چرا که مردم ولی نعمت ما هستند. کلیات این حرف‌های نماینده اصولگرا درست است اما برنامه 20:30 که همیشه بی‌طرفانه عمل می‌کند! جای تقدیر ازسوی دلواپسان دارد. اقدام هدفدار این برنامه درباره پخش فیلم حواشی سخنرانی علی مطهری نباید توسط حمیدرسایی بی‌پاداش بماند!