رضایت اهالی رسانه از 5 سال سخنگویی نوبخت


نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد خبرنگاران و اهالی رسانه از کارنامه سخنگویی محمدباقر نوبخت، سخنگوی پیشین دولت رضایت دارند و تغییر «محمد باقر نوبخت» در این مسئولیت را اقدامی نادرست می‌دانند. به‌گزارش ایرنا، نظرسنجی‌ها از عملکرد نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی پیشین دولت، حکایت از این دارد که 90 درصد خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ای که در این نظرسنجی شرکت داشتند از کارنامه پنج ساله وی در مقام سخنگویی دولت رضایت دارند.
روحیه بی‌طرفی و آمادگی برای شنیدن افکار و ایده‌های مختلف از سوی نوبخت، گزاره‌ای است که 88 درصد از پاسخ دهندگان آن را عالی یا خوب توصیف کردند و تنها 11.7 درصد شرکت‌کنندگان در پاسخ به این پرسش روحیه بی‌طرفی او را متوسط دانستند.
در این نظرسنجی 85 درصد از پاسخ دهندگان از نحوه هماهنگی‌های جلسات سخنگویی دولت رضایت کامل داشتند و 6.8درصد برخی ناهماهنگی‌ها برای حضور در جلسات را مشاهده کردند. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که 90 درصد پاسخ دهندگان، تغییر سخنگوی دولت در مقطع کنونی را اقدام درستی ندانستند و تنها 9 درصد شرکت‌کنندگان آن را گزینه درست در زمان حال ارزیابی کردند، 6 درصد از پاسخ دهندگان نیز در این زمینه نظری نداشتند.


صراحت نوبخت در پاسخگویی به سؤال‌های خبرنگاران دیگر گزینه طرح شده در نظرسنجی بود که 70 درصد شرکت کنندگان، پاسخ‌های وی را دارای صراحت کافی و 15 درصد هم فاقد صراحت و شفافیت لازم توصیف کردند.