سلام ایران

هر روز با شما در اینجا خواهیم بود، صدای شما، حرف شما و پیشنهاد شما را می شنویم و می خوانیم و بازگو می کنیم.
با ما همراه باشید، بگویید و بنویسید
تلفن: 88769075 - 021  پیامک: 3000451213



نظــــــــر مـــــردم
■ حراج اموال تأمین اجتماعی با چه مجوزی؟ / محمدکاظم خوشخوی دلشاد - کارشناس رسمی دادگستری: در روزنامه یکشنبه 11 شهریور خبری به شکل مصاحبه با مدیرعامل شرکت شستا منتشر شد که 105 شرکت مربوط به تأمین اجتماعی واگذار می‌شود. خیلی عجیب است تمام دارایی‌های تأمین اجتماعی متعلق به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی اعم از کارگران، تکنیسین‌ها ، مهندسان و امثالهم است و کسی اختیار واگذاری آنها را ندارد. اموال تأمین اجتماعی نباید تبدیل به پول بشود. پول یعنی یک اختلاس کلان آن را تهدید می‌کند. پول یعنی از ارزش می‌افتد. برای چه باید اموال و املاک تأمین اجتماعی به حراج گذاشته شود. با اجازه چه نهاد و ارگانی؟ باید از تمام بیمه شدگان چه بازنشسته و چه شاغل همه پرسی شود. اگر کسی توضیحی دارد در همین روزنامه بدهد.
هر روز با شما در اینجا خواهیم بود، صدای شما، حرف شما و پیشنهاد شما را می شنویم و می خوانیم و بازگو می کنیم. با ما همراه باشید، بگویید و بنویسید

■ تدریس در مدارس غیر انتفاعی با ماهی 500 هزار تومان / 094...0912:آقای وزیر آموزش و پرورش! فکری به حال معلمانی کنید که با مدرک لیسانس در مدرسه غیر انتفاعی با ماهی 500 هزار تومان تدریس می‌کنند.
■ فروش فوری سایپا شرکت کردم اما خودرو را تحویل ندادند / 848... 0911 – بندر ترکمن: برای شکایت از عملکرد نمایندگی شرکت سایپا در تحویل خودرو که نقدی فوری بوده اما 70 روز از ثبت‌نام می‌گذرد و خودرو را تحویل نگرفته‌ام به کجا مراجعه کنم.
■ هزینه درمان بالا با حقوق زیر 2 میلیون / 726... 0911 – پسرک لو - گنبد کاووس: کارمند بازنشسته وزارت بهداشت و درمان هستم. به خاطر ناراحتی قلبی که دارم به مطب دکتر مراجعه کردم هزینه ویزیت و دارو 150 هزار تومان شد. با حقوق زیر 2 میلیون تومان واقعاً سخت است. از وزیر محترم بهداشت و درمان تقاضا می‌کنم ویزیت و دارو را زیر چتر بیمه قرار دهند.
■ یک سوم ملک را باید تقدیم شهرداری کنم این چه عدالتی است؟ /646...0913: 14 سال پیش یک باب مغازه 30 متری از یک ملک 700 متری خریده‌ام. تاکنون موفق به گرفتن سند مغازه نشده‌ام چون برای تفکیک باید حدود یک سوم کل ملک بدون چون و چرا تقدیم شهرداری شود. این چه عدالتی است؟ این چه قانونی است که نمایندگان محترم ما تصویب کرده‌اند.
■ قرار بود درمان بیماران صعب العلاج رایگان باشد / 263... 0938: طبق دستور وزیر محترم بهداشت، درمان بیماران صعب العلاج باید رایگان باشد. از وزارت بهداشت تقاضامندیم این موضوع به صورت بخشنامه رسمی به همه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ابلاغ شود تا این بیماران در هر مرحله‌ای از درمان با چالش درمانی و درگیری با کادر درمانی و بیمه مواجه نشوند.
■ شکایت از ایران خودرو را به کجا ببرم؟ /521...0938: ایران خودرو بابت 17 میلیون طلب برای 40 روز، یک میلیون و 300 هزار تومان از اینجانب سود گرفته است. به صنعت و معدن و تجارت شکایت کردم، صمت شکایت را به ایران خودرو ارجاع داد و جواب ایران خودرو را برای من فرستاد. به جوابیه اعتراض کردم گفتند ما نمی‌توانیم کاری کنیم.
■ مالباخته بلاتکلیف شاندیز هستم / احمد صادقی: اینجانب کل سنوات خدمت بازنشستگی خود را در شرکت پدیده شاندیز سرمایه گذاری کردم و الان یک مالباخته‌ام. من و امثال من پس از چندین سال هنوز بلاتکلیفیم. به هر کجا که مراجعه می‌کنیم هیچ کس جوابگو نیست.
■ جانباز اعصاب و روان هستم با مخارج بالای زندگی / حسن سالاروند: از جانبازان 25 درصدی اعصاب و روان و مستمری بگیر هستم و دریافتی اینجانب یک میلیون و 100 هزار تومان است و فقط مبلغ 400 هزار تومان به‌عنوان حق پرستاری به همسرم پرداخت می‌شود. الان از کار افتاده هستم و مخارج زندگی من خیلی بالاست. به خدا خیلی تحت فشار هستیم. برای دریافت جواز دکه به شهرداری اسلامشهر درخواست داده‌ایم اما چند سال است به ما پاسخی نداده‌اند.
■ راهکارهای خروج از بحران ارزی / آقای تفقلی: اگر مسئولان می‌خواهند دلار به مرز 20 هزار تومان نرسد از خواب غفلت بیدار شوند و کارهای اساسی را هرچه سریع‌تر انجام دهند. کارخانه‌های دولتی را به بخش خصوصی واگذار کنند. مدیران بی‌کفایت را برکنار کنند و کارخانه‌های تحت اختیار دولت را به صاحبان اصلی آنها واگذار کنند و در آخر امور مردم را صد درصد به مردم واگذار کنند تا از این بن‌بست رهایی پیدا کنیم وگرنه باید منتظر دلار 20 هزار تومانی باشیم.
■ پارک خودروهای بلااستفاده پخش بنزین در منطقه 2 / امیر شبستری: سخن من با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است. مدتی است در خیابان‌های منطقه دو خودروهای پخش بنزین پارک شده است در حالی که اکثر پمپ بنزین‌ها با کمبود بنزین در جایگاه روبه‌رو هستند ولی این خودروها بلااستفاده در خیابان پارک شده است. روی مخزن آنها با حروف لاتین نوشته شده P2 که اکثر مردم نمی‌دانند این خودروها برای چه کاری است؟
■ گرانفروشی در زندان رجایی شهر / نام محفوظ: مددجویی از زندان رجایی شهر هستم. متأسفانه فروشگاه داخل زندان همه اجناس و اقلام مصرفی را با نرخ بالا عرضه می‌کند. برای مثال یک بسته مرغ 1800 گرمی را 33 هزار تومان به فروش می‌رسانند و سیگار جعبه‌ای 60 هزار تومان را به قیمت 90 هزار تومان عرضه می‌کند. به هر کسی که اعتراض می‌کنیم هیچ کس جوابگو نیست. از مسئولان محترم مجتمع قضایی درخواست پیگیری و نظارت داریم.
■ حقوق مستمری بگیران را نداده‌اند / علیرضا سبزواری: در صدا و سیما اعلام می‌کنند که حقوق تمامی مستمری بگیران پرداخت شده است. چرا این قدر دروغ می‌گویید. ماه به پایان می‌رسد و حقوق ناچیز ما پرداخت نمی‌شود.
■ حقوق کارگران شهرداری ارومیه پرداخت نشده است / یعقوب ابراهیم زاده: حقوق کارگران شهرداری ارومیه مدت 6 ماه است که پرداخت نشده است. از مسئولان درخواست داریم در این باره پاسخگو باشند.
■ نتایج آزمون های سمپاد چرا اعلام نمی شود؟/ علی میرزایی: در آستانه بازگشایی مدارس هنوز اسامی پذیرفته شدگان آزمون های سمپاد پایه هفتم اعلام نشده است. خانواده ها همچنان منتظرند.
■ به وضعیت خانه های اطراف دانشگاه الزهرا رسیدگی کنید/ معصومه محمدی: خانه‌های اطراف دانشگاه الزهرا که بعضاً ساکنان چندین ساله دارد اخطار گرفتند که تخلیه کنند. حتی چندین باب خانه تخریب شده است. ما بعد از 40 سال زندگی در این منطقه کجا برویم و چه کار کنیم؟