وزیر راه‌وشهرسازی:

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه مدیریت شهری طی ۱۰ سال به صورت مداوم سیاستی اشتباه مبتنی بر فروش شهر را پیش گرفته ما برای ایجاد ارزش افزوده دیگر این روش نادرست را ادامه ندهیم،‌گفت:‌ ظرفیت تهران امروز حدود ۱۱ میلیون نفر است که می‌خواهیم آن را به ۱۳ میلیون نفر برسانیم. در این صورت نمی‌توانیم آب آنها را تامین کنیم‌. عباس آخوندی در چهل و نهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پس از ارائه گزارش ستاد بازآفرینی شهری تهران با بیان اینکه این مطالب نشان می‌دهد مساله تهران نه تنها برای خود بلکه برای کل ایران مهم است گفت: مسائل تهران باید در بالاترین سطوح کشور مورد بررسی قرار گیرد چراکه تهران پایتخت بوده و تمامی اتفاقات آن بر زندگی افرادی که در دورافتاده‌ترین نقاط کشور نیز زندگی می‌کنند تاثیر خواهد داشت‌.
آخوندی با اشاره به هماهنگی قابل قبول تمامی عوامل و اعضا در ستادهای بازآفرینی کشور بیان کرد: قطعا تخلفات صورت گرفته تاکنون در منطقه‌الفراق این دستگاه‌ها اتفاق افتاده و می‌توانیم با نوعی اعمال سیاست دقیق مانع از تکرار آن شویم‌. این مقام مسوول با تاکید براینکه قطعا مسائل تهران باید فراتر از حوزه درونی نیز بررسی شود و اقدامات لازم برای کاهش تمرکز بر این کلانشهر مورد توجه قرار گیرد گفت: هماهنگی طرح بازآفرینی تهران با طرح ساماندهی این شهر از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود چراکه یکی از بحث‌های مهم در طرح ساماندهی، موزاییک شدن تمامی محدوده‌های اطراف شهر و توجه به نظام تفکیکات شهری و تقسیمات کشوری است‌.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید براینکه موضوع بازآفرینی تهران باید با طرح ساماندهی پایتخت منطبق شود گفت: قطعا بازآفرینی شهر تهران بدون حل مشکلات نظام حمل‌ونقل حومه‌ای (البرز و تهران) امکان‌پذیر نخواهد بود، آیا به واقع قصد داریم تمامی مشکلات تهران را در داخل شهر حل کنیم یا باید با ارتقای کیفیت زندگی و حل مساله حمل‌ونقل در حومه آن را برطرف نماییم؟ قطعا بخش عمده‌ای از بازآفرینی شهری صرفا با ساختمان‌سازی رفع نمی‌شود بلکه نظام حمل‌ونقلی و ارتباط آن با پیرامون شهر نقش بسیار مهمی در این حوزه دارد‌.
این مقام مسوول با بیان اینکه ارزش افزوده واقعی با ارتقای کیفیت زندگی در محلات ناکارآمد حاصل می‌شود نه با فروش تراکم بیشتر در این نواحی گفت: تمام ایراد و نقدی که جامعه کارشناسی به نحوه توسعه شهر تهران می‌گیرد در این جمله خلاصه شده است، چراکه مدیریت شهری طی ۱۰ سال به صورت مداوم سیاستی اشتباه مبتنی بر فروش شهر را پیش گرفته و کسی نیست که امروز بر آن خرده نگیرد، پس طبیعی است که ما برای ایجاد ارزش‌افزوده دیگر این روش نادرست را ادامه ندهیم‌.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: نکته مهم اینجاست که اگر باز هم قصد تداوم این مسیر را داشته باشیم ظرفیت اقلیمی شهر تهران دیگر به ما اجازه آن را نمی‌دهد. ظرفیت تهران امروز حدود ۱۱ میلیون نفر است که می‌خواهیم آن را به ۱۳ میلیون نفر برسانیم، آیا در این صورت می‌توانیم آب آنها را تامین کنیم؟ مردم تهران امروز تاوان همین راه اشتباه را می‌دهند؛ راهی که باید هرچه سریع‌تر متوقف شود‌.