گلایه والدین دانش آموزان از طرح عجیب آموزش و پرورش

 روز گذشته عده ای از والدین دانش آموزان مدرسه دخترانه و پسرانه شهید مطهری واقع در خیابان آیت ا... عبادی مشهد در تماس با تحریریه «خراسان رضوی» ضمن گلایه از برگزار نشدن جشن شکوفه ها برای فرزندان کلاس اولی شان، از ادعای مدیران مدرسه در زمینه تعطیلی آن در سال تحصیلی جدید گفتند و خواستار پیگیری و رسیدگی به این موضوع شدند.
مدرسه بدون کادر آموزشی، یک روز مانده به مهر!
برای بررسی موضوع به این مدرسه رفتیم. تعداد زیادی از والدین دانش آموزان با حضور در مدرسه از وضعیت بلاتکلیف فرزندان خود که در این مدرسه ثبت نام شده اند، گلایه و از این موضوع ابراز نگرانی کردند. موضوع را از مدیر این مدرسه که در شیفت صبح دخترانه و در شیفت عصر پسرانه است، پیگیری کردیم. وی گفت: ساختار این مدرسه حمایتی شده است، همه نیروها می روند و نیروهای جدید و جوان با مدیریت جدید جایگزین آن ها می شوند. وی افزود:  روز چهارشنبه به ما اعلام کردند که این مدرسه حمایتی شده است و ما تا جمعه کادر آموزشی دبستان دخترانه را کامل کردیم و از این نظر مشکلی نداریم. به ما این گونه گفته اند که دبستان پسرانه نیز حمایتی می شود.
مدرسه دولتی ، غیردولتی شد!


در ادامه، وضعیت این مدرسه و گلایه های والدین را از مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه 4 مشهد پیگیری می کنیم. مهدی حسین زاده با اشاره به این که مدرسه مطهری جزو مدارس «بسته حمایتی» می شود، در توضیح این موضوع می گوید: به منظور کمک به برون سپاری اقدامات، مدرسه دولتی به مدرسه غیردولتی تبدیل می شود، با این تفاوت که دانش آموز شهریه ای پرداخت نمی کند، در واقع اتفاق خاصی نمی افتد، فقط مدرسه خصوصی و تامین معلم غیر دولتی می شود. وی می افزاید: دانش آموزان مانند قبل ثبت نام می شوند و این یک روال و روند قانونی است که یکی از راهکارهای کاهش مشکلات نیروی انسانی به شمار می رود و نه دانش آموز ضرر می کند و نه مشکلی برای والدین ایجاد می شود.وی در پاسخ به این سوال که چرا در این زمینه به والدین اطلاع رسانی نشده است می گوید: امسال به دلیل ایام محرم، بسیاری از مدارس جشن شکوفه ها را در نیمه دوم شهریور برگزار کرده اند و این که مدرسه مطهری جشنی نگرفته کوتاهی بوده که انجام شده است. اما این که مدرسه به صورت «بسته حمایتی» شده است، نیازی به اطلاع رسانی به والدین ندارد زیرا به روند آموزش دانش آموزان خللی وارد نمی کند و حتی یک ساعت هم آن مدرسه بدون معلم نمی ماند.وی تصریح می کند: کادر و نیروهای آموزشی این مدرسه چیده و مشخص شده است و تاکید می کنیم که از اول مهر در روال آموزشی دانش آموزان مشکلی پیش نمی آید. حسین زاده یادآور می شود: جابه جایی نیرو، گاهی به دلیل عملکرد خود مدیر یا ارتقای اوست و در نهایت تصمیمی که گرفته می شود به نفع دانش آموز خواهد بود، اگر مدیر عملکرد خوبی نداشته باشد و دانش آموزان رضایت نداشته باشند معمولا تغییر می کند اما تلاش ما بر این است که ثبات مدیریتی داشته باشیم.