آقای همه‌کاره زیر تیغ هواداران استقلال

شهروند| ماجرای 50-50 ماندن سکوهای ورزشگاه آزادی در دربی 88 همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد به برنامه نود کشید تا مسبب اصلی ماجرا مشخص شود. مدیرعامل استقلال و مسئول کمیته مسابقات که در یکی، دو روز اخیر صحبت‌های ضدونقیضی درباره چرایی اجرا نشدن طرح 90 به 10 در دربی را مطرح کرده بودند، همزمان روی خط برنامه نود رفتند.
امیرحسین فتحی همچنان نظر اعضای شورای تامین و به‌ویژه نیروی انتظامی را دلیلی برای 50-50 شدن سکوها می‌دانست و سعید فتاحی نیز معتقد بود این اتفاق با نظر مدیرعامل استقلال به‌عنوان میزبان این مسابقه رخ داده است. درحالی‌که دوطرف درحال قانع کردن هم بودند، لحن فتحی تندتر شد و این باعث شد فتاحی دست به افشاگری بزند: «مگر بازی نساجی، تراکتور، صنعت نفت و ... 10-90 نبود؛ راست بگویید که شاید نتوانیم 90‌درصد را پُر کنیم.» این جمله حسابی به هواداران استقلال که چند هفته قبل در بازی با السد قطر تمام سکوهای آزادی را پر کرده بودند، برخورد و باعث شد موضع‌گیری تندی نسبت به مسئول کمیته مسابقات داشته باشند. هواداران استقلال عکس‌هایی از استقبالشان در بازی‌های مختلف و پرشدن سکوهای ورزشگاه آزادی توسط هواداران آبی‌پوش را در فضای مجازی منتشر و به فتاحی انتقاد کردند.
البته شاید اگر به عقب برگردیم، فتاحی دیگر چنین حرفی را نزند، اما او بازهم به فتحی هشدار داد که کاری نکند تا برخی از جزییات جلسه و حرف‌های مدیرعامل استقلال را فاش کند. درنهایت مدیرعامل استقلال به هیچ وجه زیر بار این نرفت که خودش طرح 90 به 10 را قبول نکرده و معتقد بود این اتفاق با نظر همه حاضران در جلسه شورای تامین رخ داده است.
با این وضع امسال هم به هر دلیلی طرح 90 به 10 مثل دربی‌های بزرگ دنیا اجرا نخواهد شد و این طرح حداقل تا ‌سال آینده در سازمان لیگ خاک خواهد خورد. شاید فتاحی قربانی شده باشد و روز پنجشنبه نیز شاهد شعارهایی علیه او از سوی سکوهای استقلالی‌ها باشیم.