تورقوزآباد در صدر اخبار!

روز پنج‌شنبه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دو نقاشی دیگر به سازمان ملل رفت تا در تازه ترین نمایش خود، دنیا را به خنده ای دسته جمعی وا دار کند. او از یک ساختمان عادی در یک روستا به نام «تورقوزآباد» که در حومه تهران است، حرف زد و آن را به‌عنوان یک انبار تجهیزات هسته ای معرفی کرد!
ادعای او به سرعت در شبکه های اجتماعی واکنش‌هاي طنزآمیزی داشت و بیشتر کاربران او را به سخره گرفتند! اما نکته مهم اینجاست که نتانیاهو علاقه خاصی به نقاشی دارد و تمام اسناد و مدارک ارائه شده از سوی او به رسانه ها و افکار عمومی، گرافیکی هستند!«بی بی» در سخنرانی با نشان دادن نقشه ای گفت: امروز می خواهم از تاسیسات جدید هسته ای ایران در تهران رونمایی کنم. اینجا یک کارگاه قالیشویی بوده اما در واقع انبار اتمی است.نتانیاهو مدعی شد که ایران یک انبار هسته ای در منطقه «تورقوزآباد» در جنوب تهران دارد که آن را از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی مخفی نگه داشته است.
وی گفت که ایران از این انبار برای ذخیره تجهیزات و مواد اتمی برنامه هسته ای مخفی خود استفاده می‌کند و 300 تن از این تجهیزات و مواد در این انبار وجود دارد که 15 کیلوگرم از آن خارج شده است.نتانیاهو با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اطلاعات مربوط به این انبار ادعایی را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه داده، با عصبانیت از بی‌تفاوتی این آژانس به ادعاهای بی اساس وی، خطاب به یوکیا آمانو ريیس آژانس گفت: کار درست را انجام دهید.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی که نتوانست خشم خود از گزارش های فصلی آژانس را که همگی حاکی از پایبندی ایران به محدودیت های توافق هسته ای بوده پنهان کند، به آمانو گفت: یک بار و برای همیشه حقیقت را درباره ایران به جهان بگویید.


ظریف: نتانیاهو چوپان دروغگو است
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نتانیاهو را چوپان دورغگویی توصیف کرد که نمی خواهد از دروغ گفتن دست بکشد و گفت: اسرايیل در موقعیتی نیست که بخواهد درباره برنامه هسته ای صلح آمیز دیگر کشورها وقیحانه اتهام بزند.
ظریف: افزود: یک‌بار یک بازی را به نام پرونده نوت‌بوک راه انداختند، سر و صدای زیادی کردند و آژانس بین الملل در طول سال ها هزینه زیادی برای آن انجام داد، وقتی آمدند و بازدید کردند، آن پرونده را بستند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نتانیاهو باید پاسخ دهد که اسرايیل به عنوان تنها دارنده سلاح هسته ای در منطقه خاورمیانه چگونه می تواند خود را در موقعیتی قرار دهد که علیه کشوری که بارها توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی، صلح آمیز بودن برنامه هایش اعلام شده است، این‌گونه وقیحانه اتهام بزند.
ظریف اضافه کرد: این کار فقط برای این است که واقعیت‌ها را از خودش دور کند، اینکه بزرگ‌ترین تهدید خاورمیانه اسرايیل است وقتی که نتانیاهو در کنار یک مرکز ساخت سلاح هسته‌ای می ایستد و کشورهای دیگر را به نابودی هسته ای تهدید می‌کند.وی تصریح کرد: این رژیم متجاوز نمی‌تواند با این بازی‌ها کاری را از پیش ببرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در طول روزهای گذشته دیدیم سیاست هایی که نتانیاهو به آمریکا تحمیل کرده، چقدر آمریکا را در مجمع عمومی و شورای امنیت به انزوا کشانده است. حالا شما ببینید وقتی آمریکا را توانستند تا این حد به انزوا بکشانند، خودشان تا چه حد منزوی هستند.
قاسمی: ادعای نتانیاهو ارزش پاسخ ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه ایران را فاقد ارزش پاسخگویی دانست و گفت: پس از ناکامی آمریکا و اسرايیل در اجرای سناریوی‌های ضد ایرانی، این نمایش و ادعاهای مضحک از نخست وزیر رژیم اشغالگر دور از ذهن نبود.
«بهرام قاسمی» افزود: بعد از شکست تمامی برنامه ریزی های این رژیم و ایالات متحده آمریکا برای تخریب چهره ایران در اجلاس اخیر مجمع عمومی و مدیریت شوی آمریکایی در شورای امنیت که به شکست کامل آمریکا و حاکمان متوهم آن منجر به رسوایی آنان انجامید و به جلسه ای برای محکومیت بدعهدی آمریکا مبدل شد، این انتظار می رفت که در پی این رسوایی بین‌المللی و آشفتگی ذهنی رژیم اسراییل و مقامات کینه توز آمریکا که عده ای از آنان فرمان‌برداران برخی از گروه های افراطی و تروریستی بوده و هستند و همواره چون شیاطین دنیایی جهنمی را آرزو می کنند و با صلح، امنیت و ثبات در هر نقطه از جهان سر ستیز دارند، به سناریو سازی و دروغ پردازی های جدید و غیر قابل باور روی آورند و تا حدی در جهت باز گرداندن آبروی رفته و رسوایی بزرگ شان تلاشی مذبوحانه داشته باشند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: تنها مرجع رسیدگی به مسائل هسته‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که نظارت دايم و راستی آزمایی خود را دنبال و تاکنون با 12 گزارش، تعهد ایران را به همه آنچه در برجام مسئولیت آن را پذیرفته بود، مورد تایید قرار داده که مورد تاکید و تایید جامعه جهانی و تمام مراجع ذی‌ربط و دیگر اعضای برجام است.
قاسمی یادآور شد: رژیم اشغالگر باید بداند در عصر جدید، جهانیان - همان‌گونه که ایشان هم ملاحظه کردند- به این نوع سخنان دروغ، نسنجیده و بی محتوا و شوهای دروغین تنها با صدای بلند خواهند خندید.
تورقوزآباد یا دارقوزآباد؛ واکنش کاربران ایرانی به افشاگری‌های نتانیاهو
استفاده از نام تورقوزآباد که در برخی ترجمه‌های همزمان سخنرانی نتانیاهو، مترجمان به سهو آن را دارقوزآباد نیز ترجمه کرده‌اند، دستمایه طنز و خنده بسیاری از ایرانی‌ها شده است.از جمله عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه در ویديویی که در صفحه اینستاگرام نیز پخش شد، گفته است: «من جدی فکر می‌کنم یک عده نتانیاهو را سر کار می‌گذارند. این‌دفعه او را به دارقوزآباد ارجاع داده‌اند». پس از سخنان نتانیاهو، کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی به‌طور گسترده طنز با کلمات تورقوزآباد، دوقوزآباد، دارقوزآباد، کوچه ماهر و قالیشویی را آغاز کردند و هشتگ‌هایی به همین نام‌ها نیز ساختند.
واکنش سفارت ایران در بلژیک
سفارت ایران در بلژیک نیز با انتشار توییتی در حساب رسمی خود اظهارات نخست وزیر اسرايیل را «پرده دوم نمایش فریب» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواند.سفارت ایران با اشاره به ۱۲گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر تایید فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چهارچوب مقررات بین المللی تاکید کرد که اسرايیل با «زرادخانه‌های هسته‌ای مخفی خود سال‌هاست که نظام جهانی منع اشاعه هسته‌ای را به تمسخر گرفته است».
واکنش آمریکا
یک مقام اطلاعاتی آمریکا گفت که ادعای مطرح شده از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران برای واشنگتن تازه نیست و مقام های این کشور از این اطلاعات آگاه بوده‌اند.اظهارات این مقام آمریکایی که خواست نامش ذکر نشود، در حالی است که تاکنون همه مقام های کاخ سفید از جمله مخالفان برجام اذعان کرده اند که ایران به این توافق پایبند بوده است.نتانیاهو در سخنرانی پنج‌شنبه شب خود در سازمان ملل ادعا کرد که ایران یک انبار اتمی مخفی در منطقه ای از تهران دارد که در آن تجهیزات و مواد اتمی ذخیره کرده است.