اتهام به سيد كار سختي نيست!

يكي از نمايندگان جبهه پايداري كه در مجلس نهم به واسطه حضور دوستانش فرصت چنداني براي عرض اندام نداشت اما با آغاز به كار مجلس دهم و عدم انتخاب انصار ديرينش، فضارا براي اظهارنظر به سبك خاص خودش مناسب ديد و از هر فرصتي براي ماندن در صدر اخبار استفاده كرد. اخيرا فعاليت توييتري‌‌اش نيز بيشتر شده و او هرازگاهي با توييت‌هاي خود تبديل به سوژه‌اي جذاب براي كاربران مي‌شود. اما اين‌بار نه با اشتباه املايي بلكه با اتهام‌زني به سيدمحمد خاتمي رييس دولت اصلاحات مورد توجه قرار گرفته است. وي در توييتر خود نوشت: «محمد خاتمي يكي از مهره‌هاي برجسته فتنه ۸۸، در آن ايام جهت جلب حمايت سعودي براي نامزدي ميرحسين به رياض مي‌رود و با ملك‌ عبدالله ديدار مي‌كند. در آن جلسه عبدالله خطاب به خاتمي مي‌گويد: چرا ايران در منطقه و كشورهاي عربي فعال است، مي‌خواهيد دستور بدهم ايران را روي سرتان خراب كنند؟ خاتمي در پاسخ مي‌گويد: اعلي‌حضرتا، در صورت راي آوردن ما، از هر جا كه امر بفرماييد، خارج مي‌شويم...» مطرح كردن اتهاماتي از اين دست به فردي كه ممنوع‌التصوير، ممنوع‌المصاحبه، ممنوع‌العروسي، ممنوع‌الختم و در يك كلام ممنوع‌الهمه‌چيز است توسط برخي افراد تندرو نه‌تنها كار دشواري نيست بلكه مسبوق به سابقه است اما سوال اين است كه چرا يك نماينده مجلس كه با راي مردم به بهارستان رسيده، چنين اتهام بي‌ربطي را مطرح مي‌كند؟ اگر تا حدي از جزييات جلسه خاتمي با ملك عبدالله با خبر است كه مي‌داند خاتمي چه جوابي به ملك عبدالله داده است، چرا مستندات آن را در اختيار مراجع قضايي و امنيتي قرار نمي‌دهد؟ اگر مستندي در اين باره وجود نداشته باشد و با هدف اتهام‌زني به رييس دولت اصلاحات اين توييت را منتشر كرده، وظيفه هيات نظارت بر نمايندگان است كه به اين موضوع ورود و صحت اين مدعا را جويا شود، هر چند پر واضح است كه اگر تندروها چنين سندي از سيد محمد خاتمي داشتند، همان سال‌هاي پس از انتخابات 88 آن را منتشر مي‌كردند تا مجازات قطعي او پيش مي‌رفتند نه آنكه پس از گذشت 9سال دوباره ادعاهاي خود را منتشر كنند كه هواداران‌شان نيز به آن واكنشي نشان ندهند و با بي‌توجهي از آن رد شوند. در اين اتهام‌زني نماينده جبهه پايداري تنها نيست.
 
پيش از او در سال 89 رسانه‌هاي نزديك به جريان تندرو در بحبوحه اتفاقات پس از انتخابات رياست‌جمهوري در سال 88 چنين موضوع بي‌اساسي را مطرح كرده و از كمك يك ميليارد دلاري خاتمي به كانديداهاي معترض به نتايج به انتخابات خبر دادند. اين رسانه‌ها همچنين مدعي شدند كه اسناد كمك مالي عربستان در اختيار وزارت اطلاعات وقت قرار گرفته و به زودي با افراد خاطي برخورد مي‌شود. امروز كه شما اين گزارش را مي‌خوانيد، دقيقا 8سال و يك ماه از مطرح شدن آن مي‌گذرد اما تاكنون حتي يك برگ سند در اين باره منتشر نشده است. اتهاماتي از اين دست عليه سيدمحمد خاتمي پس از انتخابات رياست‌جمهوري سال 88 بسيار مطرح شده كه مي‌توان از ارتباط جورج سوروس با سيدمحمد خاتمي به عنوان قديمي‌ترين عنوان اتهامي عليه سيدمحمد خاتمي توسط تندروها خبر داد. اتهامي كه همچون دريافت كمك مالي از عربستان فاقد سند بوده و تنها توپخانه رسانه‌اي جريان تندرو به واسطه تسويه‌ حساب سياسي با خاتمي هرازگاهي آن را مطرح مي‌كند. سال 89 حسين شريعتمداري جهت مناظره با مصطفي كواكبيان در برنامه «ديروز، امروز، فردا» حاضر شد و خبر از ملاقات خاتمي با جورج سوروس داد كه با شكايت سيدمحمد خاتمي همراه بود. زماني كه شريعتمداري جهت توضيحات به دادگاه احضار و تفهيم اتهام شد، به جاي ارايه مستندات مدعي شد: «ديدار رييس دولت اصلاحات با جورج سوروس مساله واضحي است و مثل اينكه اكنون كه آفتاب در آسمان است، بگوييم شب است.» جريان تندرو هيچ‌گاه براي اتهامات خود نسبت به رييس دولت اصلاحات سند و مدركي ارايه نداده‌اند اما اينكه چرا با اين دست اتهام‌زني‌ها با وجود شكايت سيد محمد خاتمي از اتهام‌زنندگان برخورد مناسبي صورت نمي‌گيرد، جاي سوال است.
سيدمحمد خاتمي با وجود تمام محدوديت‌هايي كه دارد، از چهره‌هاي تاثيرگذار سپهر سياسي ايران در دهه نود بود. خاتمي با يك كليپ چند دقيقه‌اي و كليد واژه «تكرار مي‌كنم» منجر به پيروزي قاطع ليست اميد در تهران و موفقيت ليست پيشنهادي اصلاح‌طلبان در ساير استان‌هاي كشور شد. اتفاقي كه سبب عصبانيت روزافزون تندرو‌ها از او شد، زيرا هرچه براي تخريب خاتمي وقت و هزينه شده بود، با يك «تكرار» از بين رفت و مردم با اعتماد به خاتمي حماسه‌هاي اسفند 94 و ارديبهشت 96 را خلق كردند. اما به نظر مي‌رسد عده‌اي پروژه تخريب خاتمي را بسيار زودتر از موعد آغاز كرده‌اند، زيرا تا انتخابات مجلس هنوز بيش از يك‌سال فرصت باقي مانده و...