سردار صفوی: برخی آمریکا را دشمن نمی‌دانند ولی آمریکا واقعا دشمن ملت ایران است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: نباید تنها به کشورهای 4+1 نگاه کرد، 15 کشور همسایه ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در دیپلماسی اقتصادی و سیاسی هستند‌. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که نگاه ما به جای غرب باید به شرق باشد، باید برای مقابله با تحریم‌ها و جلوگیری از تاثیر آن دیپلماسی اقتصادی و سیاسی خود را در توسعه روابط با کشورهای بلوک شرق قرار دهیم.
به گزارش ایسنا‌، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی گفت: تغییرات و سیالیت صرفا منحصر به مسائل امنیتی نیست و مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی روز به روز و در لحظه در حال تغییر و تحول است و مردم جهان مسائل را به لحظه دریافت و درک می کنند. شتاب تغییرات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین‌، تمامی سازه‌های تحلیلی و پیش‌بینی‌های آینده را بسیار مشکل می‌سازد‌.
صفوی در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی آمریکایی‌ها علیه ملت ایران گفت: واقعیت آن است که در راهبرد، سیاست‌های کلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تغییر نکرده است. در دوران او‌باما وی اظهار می‌کرد هدف ما تغییر در رفتار ایران است، اما در حال حاضر آقای ترامپ رسما عنوان داشته است هدف ما براندازی جمهوری اسلامی ایرا ن است.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: لازمه عبور از شرایط سخت فعلی داشتن برنامه‌های اقتصادی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و راهبردی برای حل مشکلات اقتصادی و عملیات روانی دشمن است. ما در جنگ راهبرد داشتیم. وقتی شکستن حصر آبادان در پنجم مهرماه انجام شد ما ده عملیات را طرح ریزی کردیم‌، هم اکنون نیز باید بدانیم در چهار سال آینده چه می‌خواهیم بکنیم و برای سناریوهای مختلف دشمن طرح‌های مختلف داشته باشیم.


صفوی با بیان آن‌که در زمان جنگ همیشه نقطه ضعف دشمن را پیدا کرده و نقطه قوت خود را به آن وارد می‌کردیم‌، گفت: ما در جنگ آفند‌کننده بودیم و زمان و صحنه نبرد را ما انتخاب می‌کردیم. در صحنه جنگ اقتصادی نیز ما باید از انفعال و پدافند تبدیل به نیروی تهاجمی شویم و از نظر ما نظامی‌ها بهترین دفاع هجوم است.
وی با اشاره به تعیین کننده بودن حضور مردم در عرصه‌های مختلف افزود: واقعیت آن است که بدون مشارکت مردم در زمان جنگ پیروز میدان نبودیم، امام (ره) دو میلیون نفر نیروی داوطلب را به جبهه‌ها اعزام کرد، چون ظرفیت تهدید از ظرفیت نیروهای مسلح در آن زمان بیشتر بو‌د، در جنگ اقتصادی نیز بدون حضور مردم پیروزی اتفاق نمی‌افتد و باید از ظرفیت‌های مردمی در این حوزه استفاده شود و نقش بخش خصوصی را نیز در این حوزه جدی‌تر بگیریم.
وی افزود: نباید تنها به کشورهای 4+1 نگاه کرد، 15 کشور همسایه ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در دیپلماسی اقتصادی و سیاسی هستند‌، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که نگاه ما به جای غرب باید به شرق باشد. باید برای مقابله با تحریم ها و جلوگیری از تاثیر آن دیپلماسی اقتصادی و سیاسی خود را در توسعه روابط با کشورهای بلوک شرق قرار دهیم.
سایر اخبار این روزنامه
پس از انتشار تقریظ آیت‌الله خامنه‌ای به کتاب «فرنگیس» انجام شد محمدصادق جنان صفت سره با ناسره را درهم نکنید آقای رئیس «ابتکار» از وضعیت مصرف مشروبات الکلی در کشور گزارش می‌دهد مشروبات سگیِ سگی! شرط پیش فروش یک خودرو به هر کد ملی هم با اجاره دادن کد ملی جلوی دلالان را نگرفت «ابتکار» از بسته‌های حمایتی برای دهک‌های مختلف جامعه در شرایط جنگ اقتصادی گزارش می‌دهد چرا توصیه به امساک از سوی چهره‌های سیاسی اثرگذاری لازم را ندارد؟ عالیجنابان چندشغله و اشکنه‌خوران لنگ پوش خاطرات زنده تهران؛ از زندگی تا مرگ چنارها دوباره زنده می‌شوند؟ محسنی اژه‌ای خبر داد محکومیت سه نفر به اعدام در پرونده‌های فساد اقتصادی فیلم‌های وحشتناک «مِگ»، «راهبه» و «غارتگر» در گیشه سینمای جهان خوش درخشیدند شورای راهبردی روابط خارجی گزارش داد چشم‌انداز روابط اروپا با آمریکا در دوره ترامپ سردار صفوی: برخی آمریکا را دشمن نمی‌دانند ولی آمریکا واقعا دشمن ملت ایران است