ضربه سخت‌تری در راه است

آرمان: پس از حمله تروریستی در رژه اهواز همگان منتظر پاسخ دندانشکن ایران به تروریست‌ها بودند که بامداد روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی به مقر تروریست‌ها در شرق فرات شمار زیادی تروریست تکفیری را به هلاکت رساند. در همین رابطه روابط عمومی سپاه پاسداران اطلاعیه‌ای صادر کرده که در آن آمده: «طی این عملیات که با نام «ضربت محرم» و با رمز مقدس یا حسین(ع) انجام شد، تعداد ۶ فروند موشک بالستیک میان برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوا فضای سپاه در غرب کشور شلیک و تروریست‌های مزدور و جنایتکار از فاصله ۵۷۰ کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار گرفتند. متعاقبا ۷ فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقر‌های تجمع و پشتیبانی تروریست‌های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند.» یادآور می‌شود این حمله موشکی بازتاب بسیاری در رسانه‌های خبری جهان داشته است.
حمله تروریستی
31 شهریور همزمان با سالروز حمله عراق به ایران و هفته دفاع مقدس بود که در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز در اقدامی تروریستی 25 نفر شهید و بیش از 60 نفر مجروح شدند و ساعاتی طول نکشید که داعش با انتشار فیلمی اقدام تروریستی اهواز را به‌عهده گرفت. پس از این واقعه مقامات کشوری و لشگری هر کدام به نوبه خود درباره این واقعه و پاسخ کوبنده به تروریست‌ها اظها نظر کردند. مقام معظم رهبری در این ارتباط فرمودند؛ مطمئنا گوشمالی سختی به عوامل این اقدام خواهیم داد. پس از فرمایشات ایشان سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی به خانواده «طاها اقدامی» شهید خردسال عملیات تروریستی گفت: پاسداران انقلاب هرگز نخواهند گذاشت خون‌های پاک و مطهر شهدای گرانقدر حادثه اهواز به هدر رود و پاسداران چون صاعقه‌ای ویرانگر بر سر دشمنان فرود خواهند آمد.
پاسخ دندانشکن


روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از حمله موشکی به مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه توسط یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه و هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری خبر داد. «انتخاب» به نقل از سپاه‌نیوز نوشت: روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از هدف قرار دادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه با ۶ فروند موشک بالستیک زمین به زمین در نخستین ساعات بامداد دوشنبه توسط یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه خبر داد. در اطلاعیه روابط عمومی سپاه پاسداران آمده است: در پی جنایت تروریستی ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ اهواز که به شهادت ۲۵ تن و مجروح شدن ۶۹ تن از مردم مظلوم و بی‌دفاع و نیرو‌های مدافع میهن اسلامی منجر گردید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از ذات اقدس باری‌تعالی، به نیابت از ملت سرافراز ایران و خانواده‌های معظم شهیدان، در لبیک به ندای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) برای انتقام خون این شهدا، به ویژه کودک ۴ ساله و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس از تروریست‌ها و گوشمالی عوامل بزدل این حادثه، ساعت ۲ بامداد دوشنبه ۹ مهرماه، محل استقرار و تجمع تروریست‌های تکفیری تحت حمایت آمریکا و قارون‌های منطقه در شرق فرات در کشور سوریه را مورد ضربه موشکی قرار داد. در قسمتی از این بیانیه آمده: طی این عملیات که با نام «ضربت محرم» و با رمز مقدس یا حسین(ع) انجام شد، تعداد ۶ فروند موشک بالستیک میان برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در غرب کشور شلیک و تروریست‌های مزدور و جنایتکار از فاصله ۵۷۰ کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار گرفتند. متعاقبا ۷ فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقر‌های تجمع و پشتیبانی تروریست‌های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند. بر اساس اطلاعات و گزارش‌های دقیق دریافتی، در این عملیات تعدادی از سرکردگان و عناصر موثر جنایت اخیر تروریست‌ها به هلاکت رسیده و یا مجروح شده‌اند، همچنین زیرساخت‌های آمادی و انبار ذخیره مهمات آنان منهدم گردید. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: جمع‌بندی و رهگیری شواهد و قرائن جنایت اخیر اهواز، فرزندان ملت ایران را به مقر تروریست‌ها در شرق سوریه، که توسط آمریکا هدایت و پشتیبانی شده و در راستای اهداف شیطانی تروریسم دولتی کاخ سفید و منافع رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه عمل می‌کند، رسانید و سپس با طراحی و برنامه‌ریزی دقیق اطلاعاتی و میدانی، نقاط تعیین شده، آماج موشک‌های نقطه زن قرار گرفت.
گوشمالی اصلی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر عاملان حمله تروریستی اهواز، در شرق فرات واکنش نشان داد. ایسنا نوشت، محسن رضایی در صفحه توئیتر خود نوشت: حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌های حمله اهواز، تلنگری به این جنایتکاران بود. گوشمالی اصلی در راه است.
آغازی برای برخورد جدی
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست مطبوعاتی خود در ارتباط با حمله موشکی بامداد دوشنبه سپاه پاسداران با بیان اینکه «هر اقدام و هر حرکتی توسط بخش‌های نظامی و همچنین سیاستمداران بدون پیام نیست و دارای پیام‌های ویژه و مشخصی است»، گفت: در مورد این موضوع آنچه که می‌شود در این زمان به صراحت بیان کرد، این است که این اقدام بیانگر عزم راسخ ایران در مبارزه مستمر، پایدار و جدی علیه کانون‌های پرورش، تولید، آموزش و تسلیح گروه‌های تروریستی در سطوح و طیف‌های مختلف است.
واکنش سردار
صفحه اینستاگرام منتسب به سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با انتشار عکس وی، آیه‌ای از قرآن و هشتک «رژه اهواز-گوشمالی سخت» به حمله موشکی سپاه واکنش نشان داد.
بازتاب خارجی
سخنگوی یکی از اتاق‌های عملیاتی وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه در واکنش به حمله انتقامی سپاه به مقر تروریست‌های حادثه اهواز گفت عناصر باقی‌مانده داعش به دنبال فرار از مناطق تحت محاصره نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق فرات بودند که حملات موشکی سپاه پاسداران ایران مانع فرار آنها شد. شبکه المنار نیز با انتشار ویدیوئی از حمله موشکی سپاه به مقر عاملان حمله تروریستی اهواز نوشت: ایران به تجاوز اهواز پاسخ داد و با موشک ذوالفقار پایگاه تروریست‌ها در شرق فرات را هدف قرار داد. خبرگزاری رویترز با تیتر «ایران بر سر حمله به رژه نظامی، موشک‌هایی به سوی نظامی‌ها در سوریه پرتاب کرده است» خبر حمله به مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز را منتشر کرد. شبکه فرانسه 24، با تیتر «اطلاعیه: ایران به سوی مقر تروریست‌ها در سوریه موشک شلیک کرد» اقدام به پخش خبر هلاکت تروریست‌ها کرده است. شبکه آلمانی دویچه وله، با تیتر «ایران در انتقام حمله اهواز، به سوی نظامی‌های سوریه موشک پرتاب کرد» گزارشی درباره این حمله تهیه کرده است. شبکه سی‌ان‌ان با تیتر «ایران در پاسخ به حمله به رژه نظامی در اهواز، موشک‌هایی به سوی سوریه روانه کرد» اقدام به انتشار این خبر کرده است. شبکه بی‌بی‌سی نیز با تیتر «ایران به خاطر حمله اهواز، موشک‌هایی به سوی نظامیان در سوریه شلیک کرد» این خبر را منتشر کرده است. از طرف دیگر شان رایان، سخنگوی نیروهای نظامی موسوم به ائتلاف علیه داعش به سرکردگی آمریکا با اشاره به حمله نیروهای سپاه علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه گفت: «ایرانی‌ها به ما اطلاع نداده بودند، اما در این حمله خطری متوجه نیروهای ائتلاف نشد». دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین درخصوص حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌ها در سوریه اظهار کرد: «در مورد حضور نیروهای نظامی خارجی، نیروهای مسلح خارجی در سوریه که به طور غیر مشروع و غیرقانونی در این کشور حضور دارند، مواضع روسیه کاملا مشخص است».