بهرام شفیع، مجری برنامه «ورزش و مردم» چهره در نقاب خاک کشید

بهرام شفیع در سال ۱۳۳۵ در محله پامنار تهران به دنیا آمد و دیروز در سن 62 سالگی و در بیمارستان بهمن تهران بر اثر سکته درگذشت.
نام برنامه «ورزش و مردم» که به میان می‌آید، بی‌درنگ چهره «بهرام شفیع»، مجری این برنامه پر طرفدار 30 ساله در ذهن‌مان تداعی می‌شود.«شفیع» دانش آموخته رشته علوم سیاسی بود. وی دوره ارشد تهیه کنندگی و گزارشگری را از اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه دریافت کرد.
او چند سالی رئیس فدراسیون هاکی کشورمان بود. با این در چند دهه گذشته رقبایی مانند برنامه‌های «ورزش از نگاه دو»، «دایره طلایی» و «90» در تلویزیون روی آنتن رفتند ولی «ورزش و مردم» طرفداران ثابت خود را داشت و این از پر بیننده‌ترین برنامه‌های ورزشی تلویزیونی محسوب می‌شد.
در سال‌های گذشته پخش برنامه «ورزش و مردم» از شبکه اول سیما از یکشنبه شب‌ها به صبح‌های جمعه انتقال یافت. او در گفت‌وگویی می‌گوید: «برنامه «ورزش و مردم» اسفند 1358 راه اندازی شد که سال ۱۳۸۸ وارد سی‌امین سال فعالیتش می شود؛ البته 2 سال اول من در جمع دوستان نبودم و از سال 1360 همکاری‌ام را با برنامه «ورزش و مردم» شروع کردم و تا این تاریخ در خدمت شما هستم. خیلی از دوستانی که گزارشگر رشته‌های مختلف ورزشی هستند، به نوعی کارشان را با شبکه اول و برنامه «ورزش و مردم» آغاز کرده‌اند. مثل آقایان عادل فردوسی پور، جواد خیابانی، مزدک میرزایی. معتقدم برنامه‌ای که سی سال روی آنتن است به طور حتم مورد توجه مردم واقع شده است.» شفیع در گفت‌وگوی دیگری نیز اشاره می‌کند: «اولین اجرای برنامه من مصادف بود با جشن آزادی خرمشهر و آن حماسه بزرگ و به یاد ماندنی و اجرای این برنامه در آن موقع، لحظات افتخار آمیزی برای من بود. به خصوص که من در آن لحظات بزرگ از پشتیبانی های مهندس متقی و مجید وارث بهره مند شدم.»
او در گفت‌وگوی دیگری در سال ۱۳۸۳ می‌گوید: «به عنوان تهیه‌کننده و مجری با دیدی واقع بینانه می گویم که هنوز هم ما روی حرکت های ورزشی کشور تاثیر گذار هستیم.البته نه این که مداخله کنیم. اثرگذار هستیم.»
سایر اخبار این روزنامه
علیرضا صدقی قلمهای شکسته زیر پای قدرت توضیح سردبیر برداشت‌های اشتباه از کارتون FATF «ابتکار» از پیامدها و حواشی گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات در کابینه دولت گزارش می‌دهد آزادی رسانه چه نقشی در کاهش حجم شایعه دارد؟ عبور آزادی از معبر مطبوعات قیمت بالای چاپ، کتاب‌های عکس را با چالش‌ مواجه کرده است قاب های گران کتاب‌های عکاسی « ابتکار» چالش‌ها و عواقب ارائه بن های بسته‌های حمایتی معیشتی به اقشار کم در آمد را بررسی می کند اطلاعیه مهم سهامداران عمده سایپا درباره شایعات اخیر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل استعفا داد خداحافظی ترامپ با هیلی « ابتکار» تبعات ناپدید شدن روزنامه نگار عربستانی برای سعودی ها را بررسی می‌کند تاوان سنگین ریاض برای خاشقجی اکران محدود فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» در برخی سینماهای تهران آغاز شده است به نام سینما ، به ضرر فیلم‌های ایران بهرام شفیع، مجری برنامه «ورزش و مردم» چهره در نقاب خاک کشید اسحاق جهانگیری: هر کس خیانت کرد مهر خیانت بر پیشانی‌اش بزنیم جلال میرزایی: رئیس‌جمهوری در تعریفش از «بحران» بازنگری کند